Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Gözümüzün önüne… Bursa’nın kent içi trafiğini hafifletmek için Çevre Yolu projesine başlandığında, 2005-2006 yıllarında yaşanan tartışmalar geliyor.
O dönem…
Ankara Yolu’nda Turanköy’den başlayıp kentin kuzeyinden geçen Çevre Yolu için ilk hedef Geçit’teki Mudanya Kavşağı’ydı. Sonrasında otoyolla birleşip İzmir’e yöneldi.
İşte…
Bursa’yı transit geçecek araçların kent içine girmesini engelleyecek projeyi “Bu yol kente uzak, kim oraya çıkar da kentin etrafından dolaşır” diyenler oldu.
Gelin görün ki…
Açıldığında bile araç sayısı tartışması yapılan Çevre Yolu artık kent içi trafik yüküne sahip. Hele yoğunluğun yaşandığı sabah ve akşam saatlerinde İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nun Bursa Şehir Geçişi olarak projelendirilen Çevre Yolu neredeyse Acemler trafiğini aratmıyor.
Bu nedenle…
3 yıl önce otoyol Ovaakça gişelerinden başlayan ve Bademli sırtlarından geçip İzmir yönünde Konaklı’da otoyola bağlanan yeni çevre yolu gündeme geldi.
Hatta…
Projesi bile hazırlanan Kuzey Çevre Yolu’nun 2023’te yapımına başlanacağı en yetkili ağızlardan duyuruldu.
Gelin görün ki…
6 Şubat depremi sonrası yapılan seçim bütçe dengelerini bozdu. O nedenle, 31 kilometrelik Kuzey Çevre Yolu tasarruf politikaları gereği rafa kalktı.
2024’te yeni projeye başlanmayacağı için de yakın zamanda olmayacak.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Bursa Rafa Kalkan Projeler ile dolu.Atatürk Kapalı Spor Salonu, Gölbaşı Barajı İçme Suyu Projesi,Bursa Hızlı Tren Projesi,Reşat Oyal Parkı Master Planı,Bursa 2040 Çevre Düzen Planı,Bursa Ulaşım Master Planı.