Bursa’nın dev projesinde neler oluyor? Bu hafta başlıyor…

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Emek-Şehir Hastanesi metro hattında yaşanan son gelişmeleri bugünkü köşesinde paylaştı…

Bursa’nın dev projesinde neler oluyor? Bu hafta başlıyor…

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Başlangıcı… Maceralı bir proje oldu. Bursaray’ı, son durağı Emek’ten önce Balat’taki hızlı tren garına ulaştırıp Şehir Hastanesi’ne bağlayacak metro hattının temeli 2 Nisan 2021’de atıldıktan sonra mahkemeler 2 kez ihalenin iptali kararı verdi.

Sorunlar aşılıp inşaatın başlayacağı anda da, bu kez Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından; altyapı deplaselerinin sorun oluşturacağı ve Geçit Kavşağı’ndaki yer altı deresi nedeniyle proje değişikliğine gidildi.

Böylece…

Metro hattının Özdilek-Özhan önünden Geçit Camii yakınına kadar olan bölümü yerüstüne alındı.

Sonrasında

Mahkeme kararları ve proje değişikliğiyle yaklaşık 1.5 yıl zaman kaybı yaşanan 4 istasyonlu 6.1 kilometrelik Şehir Hastanesi Metrosu için çalışmalar sihirli bir el değmişçesine hızla yeniden başladı.

İlk etapta…

Emek’ten Özdilek-Özhan önüne kadar Mudanya Yolu’nda orta refüj boşluğundaki yüzeyde çalışıldı.

Üstelik…

Alınan önlemler ve doğru planlanan servis yolları sayesinde Mudanya Yolu’nun yaz mevsiminde yoğunluğu artan trafiği etkilenmedi.

İşte…

Yüzeydeki o çalışmalar otoyol köprülerinin altından geçip Geçit İstasyonu’nun yapılacağı eski kavşak alanına hemen hemen ulaştı.

Şimdi sıra…

Bursalıların ve Mudanya güzergahında yaşayanların alışveriş geleneğinin olduğu, yoğunluğun arttığı saatlerde de trafik sorunu yaşanan Geçit içindeki çalışmalara geldi.

Planlamaya göre…

Pazartesi gününden itibaren Geçit geçişi için kazma vurulacak. Öncelikle kazı alanı olan orta refüj boşaltılıp düzlenirken, bölgedeki altyapının aktarılması işlemi başlayacak.

Eylül başında ise…

Her iki yönde ikişer şerit trafiğe açık kalmak üzere yolun ortasında tünel kazısı için kazık çalışmalarına başlanması öngörülüyor.

Tünelin açılması, betonlanması ve kapatılmasının mayıs başında tamamlanıp yolun eski haline getirilmesi hedefleniyor.

 

Açık trafikte metro inşaatı kolay değil

Açıkçası… Şehir Hastanesi Metrosu yapımında, özellikle yaz dönemi yoğunluğu çok artan Mudanya Yolu trafiğinin çok etkileneceğini düşünenlerdendik.

Oysa…

Büyükşehir Belediyesi servis yollarını, inşaatı üstlenen firma da planlamasını trafiği etkilemeyecek şekilde yaptı.

Şimdi…

İşin en zor bölümü Geçit’te çalışma başlıyor. İlk kez açık trafik içinde metro kazısı yapılacak. Böyle bir çalışma hiç kolay değil.

 

Şehir Hastanesi İstasyonu’nda 4, Gar İstasyonu’nda 6 kazık makinesi

Projeye göre… 6.1 kilometre uzunluğundaki Şehir Hastanesi Metrosu’nda 4 istasyon olacak.

İstasyonlardan…

Yüzeyde yapılacak Geçit İstasyonu ile yeraltında inşa edilecek Geçit Camii İstasyonu’nda çalışmalar henüz başlamadı. Bu istasyon, Geçit’te metro için tünel açıldığında yeraltına yapılacak. Yani tünelle eşzamanlı çalışma olacak.

Buna karşın…

Balat’ta hızlı trenle metroyu buluşturacak Gar İstasyonu ile hattın ana istasyonu konumunda olacak Şehir Hastanesi İstasyonu’nda çalışmalar çok hızlı şekilde devam ediyor.

Hatta…

4 kazık makinesi çalışan Şehir Hastanesi İstasyonu’nda beton kazık çalışmalarının yüzde 50’si tamamlandı. 6 makinenin çalıştığı Gar İstasyonu’nda da beton kazıkların yüzde 30’u bitti.

Balat-Şehir Hastanesi arasındaki açık alanda ise metro kazısı hazırlığı tamamlanma aşamasına geldi.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X