Bursa’nın dev projesinden kötü haber!

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa için ulaşımda alınan önemli bir kararı bugünkü köşeinde paylaştı…

Bursa’nın dev projesinden kötü haber!

Yılmaz, yazısında şu önemli bilgileri verdi:

Geçenlerde… Hızlı trenin gecikmelerini yazarken düşüncemizi söylemiştik, ama bir kez daha tekrarlama gereği duyduk.

Bursa’nın siyasetçileri, başta hızlı tren kentin ulaşım beklentileriyle ilgili gerek Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, gerek Bakanlık bürokrasisinin kapısını çaldıklarında şöyle bir cevap alıyorlar:

“Sayın Cumhurbaşkanımız her defasında Bursa’nın ulaşım projelerini soruyor, bitirilmesini istiyor.”

Açıkçası…

Bundan kuşkumuz yok, ama “Cumhurbaşkanı bu kadar ilgi göstermesine karşın Bursa’nın ulaşım beklentileri gerçekleşmiyorsa, hiç sormasa durumumuz acaba ne olur?” diye düşünmeden de edemiyoruz.

Biz yeni yatırım ve proje beklerken, gözden çıkaran düzenlemeler yapılıyor.

Böyle düşünmeye iten de şu:

Yakın zaman öncesine kadar İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu yanı sıra, Çanakkale 1915 Köprüsü’nün bitmesiyle Avrupa’ya uzanan yeni otoyol gündeme gelecek. O da, Karayolları Genel Müdürlüğü haritalarında Sivrihisar-Yenişehir Otoyolu olarak yer alan, bizim Anadolu Otoyolu olarak yıllardır gelişmelerini aktardığımız projeye bağlanacak.

Böylece…

Ankara’dan gelen otoyolla, İstanbul-İzmir Otoyolu’nun kesişme noktası Karacabey olacak ve iki otoyol burada buluşup Çanakkale Köprüsü’ne ulaşacak.

Daha doğrusu, öyle olacağını biliyorduk. Meğer kavşak noktası değişmiş.

Yeni proje…

Marmara Denizi’ni kuzeyinden ve güneyinden otoyollarla birleştirmeyi hedefliyor. Geçmişte böyle bir ring hattı hızlı tren için düşünülmüştü. Onun yerine otoyol ring hattı planlandığı anlaşılıyor.

Buna göre…

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nda, Balıkesir Savaştepe’den Çanakkale Köprüsü’ne kadar yeni yol yapılacak. İstanbul-Çatalca-Malkara’dan gelecek otoyolla, Savaştepe’den bağlanacak yol köprüde buluşacaklar.

Değişiklik için “Ne fark eder?” denilebilir. Fakat unutmamalı ki, yöresel gelişim ulaşımla oluyor.

Karacabey için kavşak noktası olmak bu nedenle önemliydi.

 

Ankara Otoyolu da umut vermiyor

Çanakkale Köprüsü’ne ulaşımı sağlayacak kavşağın Karacabey’den Balıkesir Savaştepe’ye kayması, Ankara Otoyolu’nun askıya alındığını ortaya çıkardı.

Çünkü…

Projesi yapılan, kamulaştırmaları biten ve programa Sivrihisar-Yenişehir Otoyolu olarak giren Ankara Otoyolu’nun 34 kilometrelik bölümü trafiğe açık, ama 204 kilometrelik otoyol artık haritalarda bile yok.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X