Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bayramda… Türkiye’nin gündeminde, Antalya’da yaşanan teleferik faciası vardı. Bu kazayla birlikte gözler Türkiye’nin teleferik hatlarına çevrildi.
Konu Bursa’yı da ilgilendiriyor
Çünkü Türkiye’nin ilk teleferik hattı Bursa’da. 29 Ekim 1963’te Teferrüç-Kadıyayla ve Kadıyayla-Sarıalan etaplarıyla Uludağ’a yolcu taşımaya başlayan kırmızı vagonlu teleferik yıllarca Bursa’nın sembolü oldu.
Çok şükür…
Birkaç teknik arıza dışında Bursa teleferiği ciddi sorun yaşamadı. Bunun da işletme duyarlığı ile ilgisi var.
İşte…
Antalya’daki kazayla gözlerin çevrildiği teleferikle ilgili gazeteci anımız var.
1987 yılıydı…
Bursa Belediyesi, teleferik hatlarını yenilemiş, ancak yeni çekilen hatta da kopma olmuştu. Bir kez daha değişen hatta yine sorun yaşanınca, Teleferik İşletmesi’nde görevli bir teknisyenden mektup aldık.
Mektupta…
Hatların anlaşma gereği İsviçre’deki firmaya özel ürettirilmesi gerekirken, daha ucuz olduğu için Kocaeli’de ürettirildiği iddiası yer alıyordu. Yazan “Adımı açıklamayın” notu düştüğü için “Doğru mu?” sorusuyla köşemize taşıdık.
Ardından…
O dönem belediyenin Hukuk Müşaviri olan rahmetli Hüseyin Arca arayıp rahmetli Başkan Ekrem Barışık’ın mektubu istediğini söyledi. Kurallar gereği mektubu da, yazanın kimliğini de veremeyeceğimizi ifade ettik.
Bir süre sonra yeniden aratıp, “Başkan, mahkeme yoluyla mektubu istersek verip vermeyeceğini soruyor” dedi. Mahkeme isterse olabileceğini söyledik.
Tebligat…
O dönem çalıştığımız Hakimiyet gazetesine geldiğinde, kendimizi “teleferik tesislerine yayın yoluyla sabotaj” suçlamasıyla karşı karşıya bulduk.
Beraat ettik, ama bunları yazınca Barışık gücendi bir süre küs kaldık, dönemin Bursa Valisi olan rahmetli Zekai Gümüşdiş’in araya girmesiyle de barıştık.
Kısacası…
Teller üzerinde teleferik yolculuğu çok keyifli, ama hep dikkatli ve titiz olmayı gerektirdiği de gerçek.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…