Aydın, yazıdında şu ifadeleri kullandı:
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, İnegöl ve kent merkezinde bir dizi temel atma ve açılış törenleri için geçtiğimiz hafta Bursa‘daydı.
İnegöl‘ün Ankara transit geçişiyle kent merkezi arasındaki bağlantı trafiğini rahatlatacak Mobilya kavşağını açtı. Ardından da Emek-Şehir Hastanesi bağlantı yollarının temelini attı.
Bakan Uraloğlu bu kente yabancı değil. Bu şehirde az da olsa bürokratlığı var. Dolayısıyla Bursa‘nın ulaşım anlamında nelere ihtiyacı var biliyor.
Elbette bu şehrin en büyük beklentisi hızlı tren. Kentin Ankara mahreçli tüm işlerinde olduğu gibi hızlı tren de çok uzadı. Neredeyse temel atmanın üzerinden ikinci bir on yıla doğru gidiyordu. Kabak tadı verdiğinin Ankara da farkındaydı.
Bakan Uraloğlu’nun İnegöl‘deki son açıklamaları gerçekten, olur mu dedirtti.
Uraloğlu, 2026‘da Ankara‘dan veya İstanbul‘dan Bursa‘ya hızlı trenle gelineceğini müjdeledi.
Ne yalan söyleyelim, bir Bursalı olarak sevinmedik değil.
Çok bekledik.
Çok sarktı. Belki de bakanlığın hiç bir projesi Bursa hızlı treni kadar uzamadı.
Fakat, artık bir yıl sonra hızlı trenimizi raylarda görme müjdesi verildi.
Bu şehir uzunca süredir o müjdeyi bekliyor.
Hazineye en fazla kaynak akıtan illerin başında olan Bursa, Osmanlı döneminde bile Mudanya hattında bulunan trenden mahrumdu.
Şimdi artık hem de hızlısıyla tanışacağız.
Umarım bu kez de terminde bir sarkma olmaz.
Bakan Uraloğlu’nun ağzından adeta bal damlamış.
Treni uzunca zamandır bekleyen bir kentli olarak umutlandık. Ayrıca siyasi iktidarın da en fazla sıkıntı yaşadığı ulaşım yatırımlarından biri buydu.
Şimdi artık toparlanma aşamasında gelmiş olmasına seviniyoruz.
Bursa‘nın daha uzun süre trensiz kalması haksızlık olurdu.
Yaşanan aksilikler, finans sorunları, sarkmalar, yüklenici seçimlerindeki yanlışlar artık geride kalacak görünüyor.
Bursa‘nın beklediği diğer yatırım da yine yapımını bakanlığın üstlendiği Emek-Şehir Hastanesi metro hattı idi. Bakan Bey ona da müjde vermiş.
Umarız o da verilen tarihte hizmete girer.
Terminler her defasında değiştikçe açıkçası buna da temkinli yaklaşıyoruz.
Kentçi raylı sistem yatırımlarında Bursa‘ya ilk kez giren Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı buradaki yüklenici seçiminde de hata yapmış görünüyordu. Zira, 5 kilometrelik bir hat da yıllardır bitirilemedi.
Bakanlıkça vagon ihalesi yapılan bu projenin de artık daha fazla sarkmaması gerekiyor.

Flipboard