Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Ahmet Ünal… İyi bir Bursalı ve sadık bir Bursasporlu hemşerimiz. Hem inşaat mühendisi, hem hukukçu kimliğiyle Erzurum Üniversitesi’nde öğretim görevlisi.
En önemlisi…
1.262 kilometre uzakta olsa da Bursa’yı yakından izliyor. Özellikle ulaşıma kafa yoruyor, öneriler üretiyor. Biz de zaman zaman aktarıyoruz.
Hafta içi…
Bursa’ya geldiğinde konuğumuz oldu. Sohbet de toplu taşıma üzerine gelişti.
Önce, Bursaray’la ilgili durum tespiti yaptı:
“2000’li yılların başında Bursa’nın nüfusu 2 milyon civarıydı, bugün 3 milyonu aştı. Nüfus artışına, insanların hareketlilik isteklerindeki artış da eklenince özellikle şehir içi ulaşımda artık günün belirli saatlerinde değil günün büyük bir kısmında yoğunluk yaşanıyor.”
Ardından…
“Bursa’daki toplu ulaşımın omurgası HRS de yoğunluğun en çok yaşandığı toplu ulaşım araçlarından biri konumunda” anımsatması yaptı:
“Hafif raylı sistemin 2002’de açıldığı zamanki nüfusla bugünkü nüfus karşılaştırıldığında, 2002 yılı hat yapısı ve uzunluğu dikkate alındığında yolculuk talebi arttı. Ancak hat yapısı o zamandan bu yana değişiklik göstermediği gibi, sürekli yeni istasyonlar eklenerek sefer süreleri uzadı.”
Gözlemlerini paylaşırken, yeni başlayan kısa hat uygulamasına dikkat çekti:
“Geldiğimizde gördük ki, 2 numaralı Üniversite-Kestel ve 1 numaralı Emek-Arabayatağı hattı gibi, hafta sonu belirli saatlerde kullanılmak üzere 29 Ekim-Demirtaşpaşa güzergahında 3 numaralı yeni hat oluşturulmuş.”
Önerisi şu:
“Bu hat yerine, Üniversite ve Emek’ten gelen hatlar Acemler veya makas değişiminin yapılabileceği ortak uygun istasyonlarda sonlandırılıp, kentin doğusuna bu noktadan aktarma yapılabilirse daha az yoğunluk ve hattın daha etkili kullanılması sağlanabilir.”
Kent içi toplu taşıma yoğunluğunu azaltmaya yönelik dışarıdan gözlem önerisi bize de üzerinde çalışılabilir geldi.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Geçin bütün saçmalıkları, bir aday çıkıp dese ki “ ben tüm raylı sistemi yerin altına alacağım ve açılan alanıda birer şerit araç yolu olacak şekilde iki tarafa açacağım” bu seçimi alır.
Görükle sehreküstü 18tl üniversite kestel 11,5tl
Bursa 90lardaki nüfusa dönse güzel olur
Ücret iadesi olmalı 2 durak gitsende aynı ücret 20 durak gitsende aynı ücret Samsun’da tramvayda her durakta ücret iade noktaları var. İndiğin durakta ücret iadesi alıyorsun gittiğin mesafeye göre
Önceden vardı kaldirildi
Universiteden kestele kadar giden yolcuda ayni parayi veriyor universiteden ozluceyede giden ayni parayi veriyor bu haksizlik mesafe ayarlamasi lazim nilufere kadar ayri osmangaziye kadar ayri kestele kadar ayri ucret belirlenmelidir ayrica universiteye yakindan gelen otobuslerden aktarma ucreti alinmamalidir
HRS nın Yıldırım hastaneler bölgesine kadar gidecek bir proje vardı. Herhalde rafa kaldırıldı.
800 senelik Bursalı olarak Gerçekten hizmet se gerçekten A.Ş gibi yani şirket gibi kar marjlı belediyecilik yapılmıyacaksa tek amaç hizmet ise öncelikle otobüs ve metro bilet fiyatlarını düşürün, otobüslerden gece tarifesini kaldırın gerçekten Büyük şehirseniz sabaha kadar iki saatte bir değilde 1 saatte bir şehrin doğusuna batısına kuzey ve güneyine insanlar sabaha kadar taksicinin insafına bırakılmasın iki saatte bir 120 km süratle gidin belediye otobüsleri yerine 1 saatte bir giden otobüsler koyun gün içindeki kazancınız geceyi telafi eder vatandaşa ağır gelmesin diye taksilerden gece tarifesini kaldırdınız kendiniz uygulamaya koydunuz. Biraz çok az empati lütfen…!