Yılmaz, yazısında şu bilgileri verdi:
Açıkça söylemek gerekirse… 2012’de temeli atılırken heyecanlıydık. Adı gibi hızlı inşaat süreciyle yüksek hızlı trene kavuşup hızlı, güvenli ve konforlu yolculuklar yapacağımızı düşünüyorduk.
O heyecan kısa sürdü…
Önce adından yüksek gitti, hızlı tren olarak da adlandırılan Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı geldi. Hatta yük treni de çalışacağı için buna da razı olduk.
Fakat…
Yüksek hızlıdan hızlıya dönüşen proje yine de yürümedi. Gözümüzün önündeki kaplumbağa hızında inşaatlara karşın umudunuzu kaybetmedik.
Gelin görün ki…
Temelinin atılmasının üzerinden 9 koca yıl geçmesine karşın inşaatlar durdu, Yenişehir’den öteye hiç başlayamadı. Böyle olunca da umutlar tükendi.
Tam da…
“2030’a razıyız” deyip umutsuzluk sergilediğimiz süreçte, inşaatın üstlenici firması Kalyon İnşaat’ın ikinci hamlede bulduğu dış kredi onaylandı.
Böylece…
Yapımı yılan hikayesine dönen bizim hızlı tren önündeki finansman engelini aştı. Ulaştırma Bakanlığı da çözümden yana ilk kez devreye girdi.
Gerçi…
Döviz kurlarındaki türbülans nedeniyle kaygı yaşadık, ama yeniden umut ve heyecan veren haberler geliyor.
Örneğin…
Dostlardan edindiğimiz bilgiye göre, hızlı trenin yapım ve kontrolünü üstlenen Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü önümüzdeki hafta Kalyon İnşaat’a avans ödemesi yapmaya hazırlanıyor.
Bu da…
İşi ve işleyişi bilenlerin söylediğine göre, uzun süredir duran inşaatın yeniden başlayacağı anlamına geliyor. Hem de hızlandırılmış olarak.
Hatta…
Sözleşmedeki kontrollük hizmetleri için de anlaşmalı personele bilgisayar ve telefon gibi büro ihtiyaçları önümüzdeki hafta dağıtılacakmış.
Bir şey daha…
Projede, ana yüklenici dışında alt yükleniciler var, ama Kalyon İnşaat işi hızlandırmak için alt yükleniciler yerine inşaatın büyük kısmını kendi yapmak üzere ekiplerini kurmuş.
Acaba bizim hızlı tren bu defa olacak mı?
Heyecan yarım kalmasın, Gemlik treni de olsun
Hızlı trenle ilgili güzel atmosferle umutlanmışken, Ankara’dan beklediğimiz bir şey daha var.
Bursa için hızlı tren kadar, sanayiyi limana ulaştıracak Gemlik Treni de önemli. Projesi hazır, kamulaştırmaları bitmiş bu hat, rantabl olmayacağı gerekçesiyle rafa kaldırıldı, yerine Osmaneli-Yenişehir-Bursa hattına Bandırma eklendi.
Sanayicinin sesi çıkmasa da Gemlik Treni’nin raftan indirilmesini bekliyoruz.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Sayın ahmet emin yılmaz siz ve bursa medya çalışanları kendi aranızda para toplayıp hızlı trenin bursa ya gelmesini sağlayın teşekürler ..