Yılmaz, yazısında şu bilgileri verdi:
Şehir Hastanesi Metrosu’nun ihale süreci tamamen Ankara’da Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütüldü. O nedenle Büyükşehir Belediyesi’nin burada doğrudan bir yükümlülüğü yok.
Ancak, projeyle ilgili önerileri var.
Bunun dışında…
27 Ekim ve 5 Mayıs ihaleleri arasındaki 342.8 milyon liralık artışa yol açan bazı proje düzeltmelerine ilişkin bilgiler geliyor.
Örneğin…
İhaleyi kazanan Söğüt-Taşyapı ortaklığının “yüzde 17 tenzilat” yaptığı ikinci ihalede, 138 bin metrekare kazık ve 20 bin ton demir artışı var.
Bu süreçte dünyada demir fiyatlarının artışı ve döviz hareketlerinin Bayındırlık maliyetlerini yüzde 24 arttırdığı, o nedenle bu fiyat artışının normal olduğu ifade ediliyor.
Hatta…
“İlk ihale devam etseydi de, bu artışlara göre maliyet yansıtılacaktı” deniyor.
Şehir Hastanesi ve Narlıdere metroları karşılaştırması
Emek-Şehir Hastanesi hattı için 5 Mayıs’ta yenilenen ihale sonrası CHP İl Başkanı İsmet Karaca rakamlara itiraz ederken, Narlıdere-Fahrettin Altay hattı rakamlarını karşılaştırdı.
Ancak…
Bize ulaşan bilgiler tabloyu şöyle gösteriyor:
Depo ve bakım sahası olmayan Narlıdere hattı 13 Nisan 2018’de ihale edilirken Dolar 4.07 liraydı ve hat maliyeti 252.3 milyon Dolar oldu. Emek hattı maliyeti ise 203.8 milyon Dolar.