Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan, dünyanın en uzun açıklıklı, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Asya Yakası kesonunu batırma töreninde olmaktan büyük memnuniyet duyduğunu söyledi. Tek hedeflerinin, ‘hilali yere düşürmemek için milleti, çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkarmak’ olduğunu dile getiren Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de bu yolda atılan adımların en önemlilerinden biri olduğunu vurguladı. Köprünün stratejik öneminin çok büyük olduğuna dikkati çeken Turhan, bu sayede İstanbul Boğazı’nın iki katı uzunluğundaki Çanakkale Boğazı’nın iki yakasının birleştirileceğini bildirdi.
SEYAHAT 4 DAKİKAYA İNECEK
Turhan, köprünün tamamlandığında ülkenin önemli hizmet, sanayi ve turizm firmalarının bulunduğu Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi’nde ekonomik anlamda büyük ivmelenmeyi sağlayacağını belirterek, ”Ayrıca Avrupa Birliği ülkeleri ve özellikle Bulgaristan ve Yunanistan’dan gelen yük hareketlerinin hızlı bir şekilde Ege, Batı Anadolu ve Batı Akdeniz’e inmesini sağlayacak. Feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle 1 saat süren Çanakkale Boğazı’ndan seyahat süresi 4 dakikaya kadar da indirecek” diye konuştu.
YAKINDA AYAKLAR YÜKSELECEK
Avrupa Kule Keson temelini bu ayın başında batırdıklarını anımsatan Turhan, ”Asya Kule Keson temelini ise şimdi sizlerin huzurunda yüzdürerek batırıyoruz. Yakın zamanda köprünün ayaklarının yükseldiğini de görmeye başlayacağız. 2022 yılı 18 Mart’ında da bu dev projeyi tamamlayarak hem dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsünü Türkiye’ye kazandıracağız hem de Çanakkale’nin siluetini tekrar şekillendirmiş olacağız” değerlendirmesinde bulundu. Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün, Türkiye’nin aydınlık yarınlarının da kanıtı niteliğinde olduğunu söyledi.