Çeyiz alışverişinde ‘online’ dönem

Covid-19 nedeniyle düğünlerin ertelenmesine karşın çiftler, mobilya ve züccaciye ürünleri gibi düğün alışverişlerini online platformlardan sürdürüyor.

Çeyiz alışverişinde ‘online’ dönem

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, Türkiye’de yılda ortalama 550 bin çiftin evlendiğini hatırlatarak, çiftlerin düğünden önce mutlaka züccaciye ürünleri aldığını söyledi. İnternet ve sosyal medya kullanımı açısından Türkiye’nin en aktif ülkeler arasında yer aldığını kaydeden Öksüz, geçen yıl ülkede 11,5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan e-ticaret hacminin gelecek 5 yıllık dönemde 50 milyar dolara çıkmasının beklendiğini vurguladı. Öksüz, ‘’Züccaciyede de gün geçtikte online satışlar artıyor. Son dönemlerde üyelerimizin birçoğu internet siteleri üzerinden online satışlara başladı. Hatta şu an düğün hazırlığı yapan çiftler için internete özel düğün paketleri dahi oluşturulmuş durumda. Evlenecek çiftlerin büyük çoğunluğu düğün hazırlıklarına en az 6 ay önce başlıyor. Bu nedenle şu anda mağazalarımıza gelemeyen çiftler, online üzerinden ürün alımlarını gerçekleştiriyor. Üyelerimizden aldığımız bilgilere göre, online platformlardan çeyizlik züccaciye ürünü alanların sayısı geçtiğimiz dönemlere göre yüzde 100 arttı” dedi.

EKMEK YAPMA MAKİNESİNDE TALEP PATLAMASI

Evlenecek çiftlerin yaklaşık yüzde 30’unun online alışverişi tercih ettiğini dile getiren Öksüz, çiftlerin yüzde 23’ünün online alışveriş sitelerinden ağırlıklı olarak ev tekstili ve dekorasyon ürünleri, yüzde 21,1’inin küçük ev aletleri, yüzde 15,2’sinin sofra takımları ve pişirme gereçleri satın aldığını belirtti. Son dönemde evlenecek çiftlerin Covid-19 dolayısıyla ekmek yapma makinesi gibi inovatif ürünleri de çeyizlerine eklemeye başladığına dikkati çeken Mesut Öksüz, bu ürünün satışında önceki dönemlere göre yüzde 700’lük artış yaşandığının altını çizdi. Öksüz, çeyiz grubuna bakıldığında yemek takımları, el blenderları, kahve makineleri, tencere setleri ve nevresim takımlarının ön planda olduğunu ifade etti.

SATIŞLARDA % 30 ARTIŞ VAR

MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan da, evlenecek bazı çiftlerin koronavirüs nedeniyle mobilyalarını online üzerinden seçmeye başladığına işaret ederek, ‘’Her ne kadar mobilyada internetten alım oranı bazı sektörlere göre düşük olsa da özellikle bu süreçte internetten siparişlerin arttığını gözlemliyoruz” diye konuştu. Online satışlar önceki dönemlere göre yüzde 30’luk bir artış olduğunu söyleyen Çalışkan, ‘’Şu anda bütün firmaların içinde olacağı pazar yeri mantığıyla çalışacak modoko.com üzerinde Türkiye’nin en büyük mobilya satış sitesini açmaya çalışıyoruz” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X