Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Seçim gündemi yoğunlaşmadan iki günlüğüne gittiğimiz Umman’da çölün ortasında zengin, gelişmiş, müreffeh bir ülke ile karşılaştık. Umman, Arap Yarımadası’nın güneydoğusunda, Hürmüz Boğazı’nda 5 milyon nüfuslu zengin bir Arap ülkesi.
Bursa’da havalar soğukken, Umman’ın başkenti Maskat’ta 33 derece sıcaklıkta insanlar şort ve tişörtle dolaşıyorlardı. Ülkenin etrafında Umman Denizi ve Umman Körfezi de yer alıyor.
Birleşik Arap Emirlikleri, Yemen ve Suudi Arabistan’a sınırı olan Umman, para birimi açısından da dünyanın en değerli üç ülkesinden biri. Bir Umman Dinarı 50 Türk lirasına eşit. Ülkede nüfusun neredeyse yüzde 70’inin kamuda çalıştığı söyleniyor. Hizmet sektöründe çalışanları ise komşu ülkelerden gelenler oluşturuyor.
Ülke monarşi ile yönetiliyor. Umman Sultanlığı olarak bilinen beyaz coğrafya aynı zamanda masal kahramanı denizci Sinbad’ın ülkesi olarak da geçiyor.
Ülkeye girişte sizi, 12 milyon yolcu kapasiteli 2018 yılında hizmete giren ve ABD’li bir firma ile Türk Enka şirketinin ortak inşaa ettiği modern havalimanı karşılıyor.
Maskat Havalimanı’nda 32 bin ton çelik kullanılmış. Üstelik, bu çelikler Bursa’dan, Gemlik’teki Çimtaş fabrikasında imal edilip, gönderilmiş. İhale edildiği tarihte Umman’ın en büyük kamu yatırımı olan Maskat Havalimanı’nda 10 bin kişi çalışmış. Ağırlıklı Hintli ve Afrika ülkelerinden çalışanlarla inşaa edilen Maskat Havalimanı kısmen Türk TAV tarafından da işletilmiş.
1,8 milyar dolarlık bu dev yatırımda Türkiye’nin ve Türklerin imzası var. Sadece orada değil 80 kilometrelik Maskat-Dubai sahil otoyolunu da Türkler inşaa etmiş.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…