Cumhurbaşkanı Erdoğan net konuştu: Kabul ettirmekte kararlıyız

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kuzey Marmara Otoyolu 6. Kesim Açılış Töreni’ne Vahdettin Köşkü’nden canlı bağlantıyla katılıyor. Erdoğan konuşmasında yatırım bedeli toplam 3.1 milyar dolar olan otoyolun ekonomiye yılda 2.5 milyar lira katkı sağlayacağını açıkladı

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamalarından satır başları:

Bugün hizmete açtığımız kısmın uzunluğu 68 kilometreyi geçiyor. Projede şimdiye kadar hizmete verilen yolların uzunluğu ise 398,4 kilometreyi buldu. Kuzey Marmara Otoyolu’nun etap etap bugüne kadar devam eden açılışlarında son bir bölüm daha kaldı. İnşallah son kısmı da önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde tamamlamış olacağız.

Bugün açılışını yaptığımız bölümün maliyeti 431 milyon doları buluyor. İstanbul’un her iki istikametinde de araç trafiğinde rahatlama sağlayacaktır. İstanbul-İzmir Otoyolu ve TEM Otoyolu ile kurulan bağlantılar sayesinde vatandaşlarımız için hızlı ve konforlu ulaşım alternatifleri sunuyoruz.

DAHA BÜYÜK BİR ŞEREF OLMADIĞINA İNANIYORUM

Üretim ve ticaret gücü ile Türkiye’nin kalbi konumundaki Marmara Bölgemizin geleceğini şekillendirecek bu yatırımları bizzat takip ediyoruz. Ülkemize eser kazandırmaktan daha büyük bir siyaset, şeref olmadığına inanıyorum. Bu tür açılış programlarına iştirak etmekten çok büyük mutluluk duyuyorum.

Ülkemize eser kazandırmaktan daha büyük bir siyaset, daha büyük bir hizmet, daha büyük bir şeref olmadığına inanıyorum.

Kara, hava, demir ve deniz yolları ile ulaşım kalkınmanın temel altyapılarının başında gelir. Türkiye uzun bir süre diğer altyapılar ile birlikte ulaşım konusundaki eksikliklerinin sıkıntılarını yaşamıştır. 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol vardı biz bu mesafeyi 28 bin kilometreye kadar çıkardık. Otoyol uzunluğumuzu ise ikiye katladık. Sadece ulaştırma yatırımları için 18 yılda 880 milyar liranın üzerinde bir kaynak kullandık. Demir yolarında ülkemizi hızlı ve yüksek hızlı tren hatları ile tanıştırdık. Önümüzdeki yıl Ankara-Sivas hızlı tren hattını da hizmete açıyoruz. Demir yolu ağımızı sıfırdan yapmış gibi modernize ettik. Havayolunda 24 olan mevcuda 30 yeni havalimanı ekleyerek ülkemizin her köşesine uçakla seyahati mümkün hale getirdik.

Güçlendikçe önümüzdeki engelleri daha kolay aşar hale geldik. Siyasi ve ekonomik tuzaklardan terör örgütlerine kadar önümüzü kesmeye çalıştılar ama başarılı olamadılar. Tahditle ülkemize diz çöktürme gayreti içinde olanlara sesleniyorum: Sizleri hayal kırıklığına uğratmaya devam edeceğiz.

DURMAYACAĞIZ!

Ülkemizin siyasi ve ekonomik bağımsızlığını güçlendirdikçe, engelleri daha kolay aşmaya başladık. İçeride ve dışarıda yılların alışkanlıklarını değiştirmek kolay olmuyor. Ülkemizin önünü kesmeye çalıştılar hamdolsun şu ana kadar başarılı olamadılar. Türkiye’nin egemenlik haklarını kullanmaktan asla çekinmeyecek bir ülke olduğunu kabullendirmekte kararlıyız. Tehditle, dayatmayla, riyakarlıkla, ayak oyunlarıyla ülkemize diz çöktürtme gayreti içinde olanlara söylüyorum; sizleri hayal kırıklığına uğratmaya devam edeceğiz. Bu günlere getirdiğimiz mücadeleyi zafere oluşturana kadar durmayacağız.

Nice badireleri atlatmamızı sağlayan kardeşlik iklimine sıkı sıkıya sahip çıkıyoruz.

İhracat trenimiz gümrük işleri için Halkalı’ya geldi. Ama sırf hükümete saldırmak için bunu dillerini doladılar.

Adı millet olan ama zillet konumuna düşenlere sesleniyorum: 2023 Cumhur İttifakı’nın zafer yılı olacak.

Gaziantep’te bir patlama yüzünden 9 can kaybımız oldu. Allah’tan rahmet diliyorum. Rabbim’den bizi bu tür falaketlerden korumasını diliyorum.