Büyüme oranlarında yüzde 54’le ve 22,9 milyar lira ile ‘Tatil-seyahat’ kategorisi ilk sırada yer alırken, onu takip eden kategoriler; 20,8 milyar lirayla ‘Sadece Online Perakende’, 10,7 milyar lirayla ‘Çok Kanallı Online Perakende’, 5,5 milyar lirayla ‘Online Bahis’ şeklinde sıralandı. Raporun öne çıkan trendlerine bakıldığında, tüketici ürünlerindeki fiyat artışı ve kur etkisiyle bu yıl sepet büyüklüklerinin geçen yıllara göre daha fazla arttığı görülüyor.
Türkiye’ye artan yabancı turist trafiği, havayolu ve konaklama şirketlerinin online trafik rakamlarını pozitif etkiledi. Trafiğe ek olarak,yükselen kur etkisiyle tatil seyahat kategorisi hızlı büyüdü.
Dayanıklı tüketim ürünlerinde yaşanan talep düşmesine paralel olarak elektronik kategorisi geçmişe göre daha düşük performans gösterdi. Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) Başkanı Kübra Erman Karaca, e-ticaret sektörünün Türkiye ekonomisi için zorlu geçen bir yılda bile hızlı büyümesini sürdürdüğünü belirtti.