‘En az 3 saat harcıyoruz’

Gençlik ve Spor Bakanlığının desteğiyle, 15-29 yaş arası gençlerin sosyal medyayla ilgili tutum ve davranışlarını anlamaya yönelik “Sosyal Medya ve Gençlik” araştırmasının sonuçları açıklandı.

‘En az 3 saat harcıyoruz’

Gençlik ve Spor Bakanlığının desteğiyle, 26 ilde 2 bin 57 kişiyle online yapılan”Sosyal Medya ve Gençlik” araştırmasında, her 3 gençten birinin günde en az 3 saatini sosyal medyada geçirdiği belirlendi.

 

Bakanlığın desteği ve Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Levent Eraslan’ın koordinasyonunda, Türkiye’deki en geniş katılımlı “Sosyal Medya ve Gençlik” araştırması yapıldı.

 

15-29 yaş arası gençlerin sosyal medyayla ilgili tutum ve davranışlarını anlamak amacıyla, 26 ilde toplam 2 bin 57 kişiyle online gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları açıklandı.

 

Buna göre, internete giren gençlerin çok büyük bir kesiminin, sosyal medya kullanıcısı olduğu ortaya çıktı. Gençlerin yanı sıra ebeveynlerin sosyal medyayla ilişkili olduğu tespit edildi. Gençlerin yüzde 40’ının annesi, yüzde 47’sinin de babası sosyal medya kullanıyor. 

 

Akıllı telefonla sosyal medyayı takip ediyorlar

 

Araştırmaya göre, akıllı telefon kullanımı gençler arasında yükselişte bulunuyor. Her iki gençten biri akıllı telefon üzerinden sosyal medyayı kullanıyor. Sosyal medyayı iş yerindeki bilgisayardan kullananlar ise daha çok 25-29 yaşları arasındakiler.

 

İnternet kafelerde sosyal medya kullanımının ise daha çok genç erkeklerde olduğu görülüyor. İstanbul’da evde dizüstü bilgisayar, akıllı telefon ve iş yerindeki bilgisayardan, Ege’de evde dizüstü bilgisayardan, Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde internet kafelerden sosyal medyaya ulaşımın Türkiye ortalamasının üstünde olduğu görülüyor.

 

Gençlerin kullanım sıklıkları, süreleri ve zamanları, sosyal medyayla yakın ilişki içinde olduklarının ipuçlarını taşıyor. Gençlerin yüzde 86’sı sosyal medyaya günde en az bir kez, yüzde 72’si ise her gün birkaç kez bağlanıyor. Her 3 gençten biri sosyal medyada günde en az 3 saat geçiriyor.

 

En çok Facebook kullanılıyor

 

15-29 yaş grubunun en çok kullandığı sosyal medya mecrası ise yüzde 89 ileFacebook oldu. Bunu Youtube ve Instagram gibi görsel paylaşım siteleri takip ediyor.

 

Twitter da popüler bir mecra olarak sosyal medyada yerini alıyor. Çalışmaya katılan 15-29 yaş grubundaki gençlerin yüzde 45’i bu siteyi kullanıyor. Öğrencilerin yüzde 56’sı, çalışanların yüzde 47’si, yükseköğretim mezunlarının yüzde 49’u buradan paylaşımda bulunuyor.

 

Yüzde 57 ile Ege, yüzde 52 ile İstanbul’da, Türkiye ortalamasına kıyasla Twitter daha fazla kullanılırken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da ise bu oran yüzde 33’te kalıyor.

 

“Yüz yüze iletişim kurmaları için olanaklar tartışılmalı”

 

Doç. Dr. Eraslan, gençlerin uzun süre sosyal medyada zaman geçirmelerinin, yüz yüze iletişim ve etkileşim becerilerini olumsuz etkileyebileceğini belirtti.

 

En az sosyal medyada geçirdikleri zaman kadar yüz yüze iletişim kurmaları için hem okullar hem de sosyal çevrede olanakların tartışılması gerektiğini ifade eden Eraslan, gençlik kategorilerine göre sosyal medya kullanımı araştırmaları yapılarak daha spesifik sonuçların elde edilebileceğini bildirdi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X