Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Gözler hızlı trende, ama yük treni istasyonu sorun olacak

Büyük ihaleye yalnızca 4 gün kaldı… TCDD 6 yıl önce Balat’ta temeli atılan hızlı tren hattının Bursa-Yenişehir etabında üstyapı, projesi tamamlanan Yenişehir-Osmaneli etabında da hem altyapı hem üstyapı ihalesini yapacak. İhale kapsamında elektronik sistemler de var.

Kısacası…

Bursalıların yıllardır özlemle ve sabırla beklediği hızlı tren hattının tamamı 15 Mart 2018 Perşembe günü ihale edilecek.

Kuşkusuz…

İhale hızlı tren için atılmış en somut adım olacak. Yenişehir-Osmaneli etabı da yapım aşamasına ulaşıyor. Bunlar elbette önemli ve umut veren adımlar.

Ne var ki..

Yapılacak olan demiryolu hattında hızlı tren yanında yük treni de çalışacak. O da Anadolu’daki sanayi bölgelerini limana ulaştıracak.

İlk etapta…

Yük treni Bursa’dan bir hatla Gemlik limanına bağlanacak. Projeye göre sonraki aşamada Bandırma limanı var.

Gerçi…

Gelişmelerini bu sütunlardan aktarıyoruz, ama kamuoyu ilgisinin hızlı tren üzerinde yoğunlaşması nedeniyle yük treni yeterince tartışılamıyor.

Örneğin…

1.-yazi-icin-mudanya-yolu-gecit-viyaduk-insaati-hizli-tren,-yuk-treni.jpgGeçit’te, Mudanya Yolu’ndan Balat’a girişte viyadük üzerine yapılacak Hızlı Tren Bursa Garı’nın hemen yakınında yük treni için de istasyon yapılacak.

Daha açık söylemek gerekirse, viyadükten zemine indikten sonra dere kenarına yük treni istasyonu yapılacak.

Bu da…

Mudanya Yolu ve Geçit geçişinin zaten yoğun olan araç trafiği için çok daha büyük yoğunluk anlamına geliyor.

Söylemek istediğimiz şu:

Yaz aylarında Korupark’ı aşıp 1050 Konutlar’a kadar şişen, kış aylarının pazar günlerinde geçit vermeyen, hangi mevsim olursa olsun sabah ve akşam saatleri tıkanan Mudanya Yolu’nun Geçit geçişine bir de yük treni istasyonuna ulaşmaya çalışan kamyonların girdiğini şöyle bir gözünüzün önüne getirin. Düşüncesi bile korkunç.

Gelin görün ki…

Düşüncesi bile korkunç o trafik yoğunluğu yakında Bursa’nın sorunu olacak.

O tehlikeye…

Bu sütunların okurlarının anımsayacakları gibi, Mudanya Yolu’nu bekleyen TIR trafiği tehlikesine 28 Ekim 2017 günü dikkat çekmeye çalıştık.

Bursaray’ı Balat’a uzatmak yolcu ulaşımı sorununu çözecek, ama kamyonlar yolun kâbusu olacak.

Eğer…

Son dakikada bir müdahale olmazsa Bursa bu kâbusu yaşayacak, sonra da Büyükşehir Belediyesi üzerinden çözüm bulmaya çalışacak.

İhaleye 4 gün kala bir kez daha anımsatmakta yarar gördük.
 

Yük treninde en uygun yer TEKNOSAB bölgesi
 

Görünen şu: Yük treni istasyonuna giden TIR’lar da girince Geçit geçişinde zaten dört mevsim tıkanan Mudanya Yolu tam anlamıyla iflas edecek.

Bunu önleminin de akla yatkın tek yolu var.

Yük treni istasyonunu biraz daha ileriye kaydırıp TEKNOSAB yakınlarına yapmak. Böylece TEKNOSAB, Deri OSB, Tekstil OSB, hatta KOTİYAK taşımacılığı rahatlar.

Bursa OSB’den çıkan kamyonlar da Şehir Hastanesi önündeki kavşaktan otoyola girip istasyona ulaşabilir. Gerçi yolları biraz uzar, ama büyük bir trafik sorunu yaşanmadan önlenebilir.
 

Viyadük inşaatı yaza kadar biter mi?
 

TCDD viyadük inşaatı için Mudanya Yolu’nu Geçit-Balat girişinde ekim ayında yolu daraltarak çalışmaya başladı ve 6 aydır Geçit’ten çıkışta bu nedenle özel bir sıkışıklık yaşanıyor.

Yolu kullananlar viyadük ayaklarının yol kenarına kadar gelmesiyle umutlanıyorlar, ama çalışmaların yaz aylarına kadar bitmemesi halinde daralan yolda yaşanacak daha büyük sıkıntı için de şimdiden tedirginlik yaşıyorlar.

Sahi, yoldaki çalışma yaza kadar biter mi acaba?
 

Elektrik abonesiyle sorun yaşıyordu, Müşteri Dostu işletme oldu
 

4.-yazi-icin-limak-uludag-elektrik-kurumsal-iletisim-sorumlusu-bahar-erkan.jpgAnımsıyoruz da… Özelleştirme sonrası UEDAŞ’la elektrik aboneleri arasında ciddi sıkıntılar yaşandı. Bu sıkıntıların bazıları yönetim ve sistem değişikliği, bazıları da abone alışkanlıklarının özel sektör uygulamalarıyla çatışması kaynaklıydı.

Limak Uludağ Elektrik Kurumsal İletişim Sorumlusu Bahar Erkan’la sohbet ederken, uzun süredir ciddi bir abone şikayeti gelmediğini anımsadık.

Gelinen noktada…

Müşteri Dostu olmanın sırrını Bahar Erkan iki maddede özetledi:

Bir…

“Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürümüz Ali Erman Aytaç geçtiğimiz yıl Türkiye’de ilk kez ‘esnek fatura’ uygulaması başlattı. Bu sayade aboneler son ödeme tarihini kendileri belirleyebiliyorlar.”

İki…

“Bazı aboneler evlerinden uzun süre ayrı kalabiliyor. Örneğin yazlıklar uzun süre boş. Yine ‘esnek fatura’ uygulamasıyla bu aboneler fatura bildirimleri için alt limit belirleyebiliyorlar. Belirledikleri miktarın altında tüketimlerde fatura almıyorlar.”

Ardından…

Limak’ın elektrik satışı yaptığı Bursa, Balıkesir, Yalova, Çanakkale illerinde toplam 5 milyona yakın abone olduğunu, bunun yarıya yakınının Bursa’da bulunduğunu anımsatıp şunu açıkladı:

“Genel Müdürümüzün uygulamaları sayesinde elektrik kesmeleri geçen yıla göre yüzde 21 azaldı.”

İşletme değişimi bu olsa gerek.
 

Belediye Meclisi Üyesi, Türk Sanat Müziği Korosu’nun da koristi
 

5.-yazi-icin-osmangazi-belediye-meclisi-uyesi-cevat-asa-ve-sef-rustu-senturk,-osmangazi-belediyesi-tsm-korosu.jpgSiyasetçinin kendisiyle barışık olması çok önemli. Hele siyasetçinin sanatçı olması daha da önemli.

Osmangazi Belediye Meclisi’nin CHP Grubu Sözcüsü Cevat Asa bu anlamda ayrıcalıklı bir siyasetçi olarak karşımıza çıkıyor.

Geçmişte parti yönetiminde de görev alan Asa kent sorunları, çözümlerin ve planlamaların görüşüldüğü Osmangazi Belediye Meclisi toplantılarının yanı sıra Osmangazi Belediyesi Türk Sanat Müziği Korosu’nda yer alıyor ve korist olarak konserlere de çıkıyor.

Şef Rüştü Şentürk yönetimindeki koro çalışmalarını anlatırken de “İnsan başka bir dünyaya giriyor, müzik ruhun gıdası dedikleri bu olmalı” diyor.

Aynı zamanda eczacı olan Cevat Asa böylece TSM Korosu’nda yer alan ilk Belediye Meclisi Üyesi olarak yerel yönetimler tarihine geçti.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X