Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye’de bu yılın ocak-temmuz aylarında 88 bin 188 hafif ticari araç satışı yapıldı.
Geçen yılın aynı döneminde gerçekleşen 115 bin 147 hafif ticari araç satışıyla kıyaslandığında, pazar yüzde 23,4 küçüldü. Bu yıl başından beri her ay küçülme yaşayan hafif ticari araç pazarı, ocakta yüzde 12, şubatta yüzde 10, martta yüzde 9, nisanda yüzde 11, mayısta yüzde 21, haziranda yüzde 44 ve temmuzda yüzde 46 daraldı.
14 MARKADA DÜŞÜŞ
Ocak-temmuz dönemi itibarıyla hafif ticari araç pazarındaki 17 markanın 14’ünün satışlarında düşüş yaşadı. Bu pazarda satışlarını artıran üç marka ise Mercedes-Benz, Mitsubishi ve Isuzu oldu. Ford, ocak-temmuz döneminde 27 bin 859 hafif ticari araç satışıyla pazar lideri oldu. Ancak, markanın sattığı hafif ticari araç sayısı 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 19,5 azaldı. Bu pazarda 7 ayda satışlarını artıran üç markadan biri olan Mercedes-Benz, 5 bin 389 hafif ticari araç sattı. 4 bin 630 hafif ticari araç satışı gerçekleştirdiği geçen yılın aynı dönemine göre marka yüzde 16,4 pazar büyümesi elde etti.
LÜKS DE HIZ KESTİ
Lüks ve ultra lüks otomobil satışları, bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,7 azalarak 11 bin 157’ye geriledi. Ultra lüks segmentte pazar yüzde 2,7, lüks segmentte yüzde 15,7 daraldı.