Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Türkiye sağlık yatırımlarında gerçekten dünyayı imrendiren hamleler yaptı. Şehir hastaneleri ülkemizde bir çığır açtı. Sağlık alanındaki fiziki eksiklerin büyük bölümü giderildi. Fakat, ülkemizin yurttaşları sağlığa erişim konusunda 90’larda olduğu gibi yeniden büyük sıkıntılar çekmeye başladı.
Örneğin, kamudaki uzman doktorlardan randevu bulamama sorunu bunların başında geliyor.
Bunu hekim eksikliğine bağlayanlar olabilir ama yurttaşın kendisinde de aramak
gerekiyor.
Önceki gün kamu hastanelerinin birinde görev yapan doktor dostumuzla konuşurken, poliklinik muayene listesindeki hastalardan her gün en az 10’unun randevuya gelmediklerini söyledi. Bunun diğer hekim arkadaşları için de geçerli olduğunu anlattı.
Düşünsenize, her doktora günlük 10 hasta gelmiyorsa randevu bulamama sıkıntısının boyutu nereye uzanır?
Peki, hastalar randevu aldıkları halde niçin hastaneye gitmezler?
Hekim dostumuz, Merkezi Hasta Randevu Sistemi’ndeki bir boşluğa dikkat çekti. MHRS’den randevu alan, fakat daha sonraki denemelerinde başka bir kuruluştan erken tarihe de muayene sırası bulabilen hastaların kendilerinde gözüken randevuya gelmediklerini ve iptal etmediklerini söyledi.
Bu sorun yazılım ve yeni bir programla çözülemez mi?
Eskisi iptal edilmedikçe aynı şahsa aynı branştan randevu vermeme uygulamasına geçilemez mi?
Sorun çözmek mi ya kısa Sorunlari başkasına yüklemek mi anlamadm. Soruna sebep olabilir kanlar sor nu çözemez .Birilerini suçlamak da çözüm olamaz sistem radikal şekilde yeniden ele alınmalıdır.
bahsedilen sistem aktif zaten daha erken randevu bulduğunda onu seçerken diğer almış olduğu randevu otomatik iptal ediliyor
Bu uygulamalara geçildi zaten İhsan Bey, doktor arkadaşınız MHRS’yi hasta olarak kullanmadığı için bilmiyor olabilir. Aynı branştan randevusu olana tekrar randevu verilmiyor. Randevusuna 1 gün kala sistem tarafından otomatik aranıp randevuya gelecekseniz 1’e gelmeyecekseniz 2’ye basın şeklinde teyit alıyor.