Hızlı tren 2023’te Bursa’ya gelir mi?

Pazartesi Söyleşileri’nin geçen haftaki konuğu AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç’dı.Kılıç’a siyasi yaşamından, partisinin kongrelerine, Bursa yatırımlarından, muhalefetin iddialarına, kanun tekliflerinden, hayvan haklarına varıncaya kadar çeşitli konularda sorular yönelttim. Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal Bursa’ya dair merak edilen konuları bugünkü köşesinden aktardı…

Hızlı tren 2023’te Bursa’ya gelir mi?

Genç milletvekilinin en çok hızlı trenle ilgili sözleri ses getirdi.

Kılıç, hızlı trenin 2023’te bitirileceğini açıkladı ama 2023 hedefine şüpheyle bakanların sayısı az değil.

Nitekim temeli 2012’de atılan ve 2015 yılında bitirileceği söylenen hızlı tren aradan yıllar geçmesine rağmen kaynak sorunu nedeniyle tamamlanamadı.

 

***

 

Söyleşinin ardından çok sayıda ileti aldım.

Bu köşe, görüşlerini medeni şekilde ifade eden herkese açık.

Bugün, fikirlerini  değerli bulduğum 3 okuyucumun iletisini aktaracağım.

Görüşlerini paylaşanlardan biri de TMMOB İKK Genel Sekreteri Feridun Tetik.

 

***

 

Önce isminin açıklanmasını istemeyen okuyucumun iletisi:

“Mustafa Bey günaydın. Dünkü yazınızda Bursa Milletvekili Sayın Ahmet Kılıç ile yaptığınız röportajı okudum. 2023 yılında Bursa’dan hızlı trenle seyahat edebileceğimizi söyledi. Saçlarını yol yapım mühendisi olarak ağartmış birisi olarak bunun olma ihtimalinin  sıfır  olduğunu belirtmek zorundayım. Nedeni şu: öncelikle siyasetçilerimiz bu işin aksamasının sebebini, yani teşhisini yanlış koyunca işi yürüten merkezi idare de kolay bahanelere sığınabiliyor. İş de uzayıp gidiyor, çünkü teşhis yanlış olunca tedavi de mümkün değildir. Şimdi idare (Önceden TCDD, şimdi AYGM’ye devredildi) bu gecikmeler için ne diyor? Güzergahta çok büyük zemin problemleri olduğundan iş aksamış. İlk ihalede bu oldu diyelim ama 5 yıl önce 2. ihale de yapıldı. Üstelik tünelleri kapsamayan bir ihale. Allah aşkına Yenişehir Ovası’nda da mı zemin problemi vardı? Bu kesimin kamulaştırması bile bittiği halde buraya neden girilmedi? Çünkü fazla kazı ve dolgu işi olmadığından yükleniciler için karlı değil. İdare de buraya girmeleri için arkası güçlü müteahhitleri zorlayamıyor. Sonra bizim siyasetçilere zemin problemini bahane ediyorlar. Şimdi 3. ihale yapıldı. Alan kim? Kalyon. Yapar mı? İsterse yapar ama her şey normal giderse. Bu yolun en zorlu kısmı olan ve neredeyse  yüzde 80’i tünelle geçilecek Yenişehir-Osmaneli arası ancak 5 yılda biter. Yani iyimser tarih 2026. Özetle biz Bursa kamuoyuna düşen görev (Tabii başta size) birisi size zemin problemi derse ‘onu geçin, yutmuyoruz’ demek. Bu müteahhitleri doğru dürüst çalıştırın. En azından zemin problemi olmayan yerlerde niye çalışmıyorlar, istasyonları, köprüleri, sanat yapılarını niye bir türlü bitiremiyorlar diye sorun. Saygılarımla..(İsmimi açıklamazsanız memnun olurum, zira ortam malum)

Mustafa Özdal’ın yazısının devamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X