Türkiye’de, 1 Haziran 2020 itibarıyla yeni bir dönem başladı. 70 günü aşan salgınla mücadele sürecinde sıkı tedbirler uygulanmıştı. Resmi açıklamalar sonrasında gevşetilen tedbirler birçok alanda yaşamın yeninde eski seyrine dönmesi anlamına geliyor. Ancak elbette herkes önce kendi sağlığını ve ardından diğerlerinin sağlığını düşünmek durumunda. Seyahat kısıtlamalarının gevşetilmesinin ardından ulaşım şirketleri de faaliyetlerini hızlandırdı.
Tek yetkili firma
İstanbul Konfor Turizm de çalışmalarına güçlü biçimde tekrar başlayan firmalardan biri. İstanbul’da Sabiha Gökçen ve 3. Yeni Havalimanlarına çalışan ‘tek yetkili firma’ olan İstanbul Konfor Turizm’in Bursa Terminali’ndeki yetkilisi Erkan Güçlü yeni dönemle ilgili çalışmalarını şöyle aktardı: “İstanbul Avrupa yakası, Esenler ve Harem’e yolcularımızı Kurtköy ve Sabiha Gökçen’den VIP servis araçlarımızla, rakiplerimizden 1 saat önce ulaştırıyoruz. İstanbul’a girişte Marmaray Metrosu ile İstanbul’un yüzde 70’ine yolcularımızı en hızlı ve konforlu şekilde ulaştırabiliyoruz.”
Günde 15 bin yolcu
Erkan Güçlü Sözlerine şöyle devam etti: “Ortaklaşa çalıştığımız HAVABUS firması, günlük olarak Sabiha Gökçen’den İstanbul içine 15 bin yolcu taşıyan bir firmadır. İstanbul Konfor firması da HAVABUS ile aynı firmadır.”
Maske, mesafe, temizlik kuralları uygulanıyor
2016 yılında kurulan İstanbul Konfor Turizm’in otobüslerinde şehrilerarası yolculukmiçin belirlenen resmi kurallara uyuluyor. İstanbul Konfor yetkilisi Erkan Güçlü yolcuların sağlıklı seyahat edebilmeleri için uyguladıkları kuralları aktardı: “Normalleşmenin tamamen sağlanacağı tarihe kadar butik turlarımızı (seferlerimizi) özenle dezenfekte edilmiş araç ve bilgilendirilmiş personelimizle, özenle seçilmiş dezenfektan ürünlerimizi kullanarak yapmaya devam ediyoruz. Perondaki personelimiz, seyahate çıkmadan önce araçlarımızda tüm önlemleri alarak seyahat sağlığı için gerekliliklerin yerine getirildiğinden emin olacak. Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen “Hayat Eve Sığar” projesine uygun olarak yolcuların seyahatlerimize kabulu, kişiye özel üretilen Hayat Eve Sığar (HES) kodu ile sağlanacak. Yolcuların ilgili uygulamaya girerek kayıt oluşturmalarına acentelerimiz yardımcı olacak. Biletlerini acentelerimiz üzerinden temin eden yolcularımız sağlık durumlarını HES kodu üzerinden seyahatlerine 24 saat kala kontrol edecekler. Biletleme esnasında HES kodu mutlaka sorulacak… Ayrıca otobüslerimize biniş ve inişler sıralı şekilde olup araç içerisine el çantası dışında bagaj alınmayacak.”
1+1 oturma düzeni ve fiyatlandırma hakkında önemli bilgiler
Bursa dan İstanbul’a gidecek yolcularımızın, 3. Köprüyü kullanmadan Avrupa yakasına diğer firmalardan 1saat önce ulaştığını belirtmek isterim. İstanbul Konfor firması bu süreçte, sektördeki gelişmeleri ve yaşanacak değişimleri en ince detayına kadar takip etmiş, önlemlerini almış, hazırlıklarını en iyi şekilde yapmıştır. Örneğin araç içinde her sırada 3 koltuk bulunmaktadır ancak bizler bir koltuğu boş bırakacağız ve 1+1 düzeninde seyahat edeceğiz. Ayrıca ortaya çıkabilecek “bulaş”ın firmamızdan kaynaklanmasını önlemek için, araç içi kabin memuru ve ikram servislerimizi, bu pandemi sürecinde yapmayı düşünmüyoruz. Bizim için yolcularımızın sağlığı her şeyden önce gelir. Fiyat tarifemiz de İstanbul’a gidecek yolcularımız için bütün firmalardan %30 daha indirimlidir. Bu sürecin devamında yaşanacak ekonomik sorunlarında bilincindeyiz.
Önemli bir talep!
Bursa çevresindeki il ve ilçelerden de İstanbul’a ve havalimanlarına yolcuları ulaştırmayı hedefleyen İstanbul Konfor’un önceliğinin; Kütahya, Eskişehir, İzmit, Adapazarı ve İzmir istikametlerinden olabileceğini söyleyen Güçlü bu süreçte her kurum ve kuruluşun desteğinin çok önemli olduğunu söyledi ve ekledi: “Bu zor günlerde, esnafa destek olunması noktasında, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapmaması yönündeki talebimizi iletmek isteriz.”