Öğretmenlik kanunun olmamasının hukuki ve mesleki açıdann yoksunluğa neden olduğunu dile getiren Acar, “Kanun, hedefler ve gerçekler bağlamında uluslararası standartlara uygun bir kariyer mesleği niteliğini taşımalı; öğretmenin etkinliğini artıracak, itibarını yükseltecek hükümler içermelidir. Meslek kanunumuzu istiyoruz, daha fazla beklemek istemiyoruz. Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun çıkarılması hedefine, 11. Kalkınma Planı’nda da Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’nda da yer verilmesini istiyoruz” diye konuştu.
“EĞİTİMCİNİN GÜVENCESİ OLMALI”
Çıkarılacak kanunun eğitimcinin güvencesi olması gerektiğini de dile getiren Acar, “Öğretmenlerin atamadan yer değiştirmeye, yetişmeden gelişmeye, eğitim imkânlarından kariyer fırsatlarına, ehliyetten liyakate her konuda belirsizlikten, ayrımcılık ya da ayrıcalık kusurlarından kurtarmaya dönük hükümler meslek kanununun olmazsa olmazıdır. Eğitim ve öğretim süreçlerindeki vazgeçilmez unsurlardan biri olan eğitim kurumu yöneticiliği ve eğitim liderliği konusu bir sorun olarak değil, bir konum olarak meslek kanunu kapsamında düzenlenmeli, yöneticilik ve liderlik süreçlerine katılım, bu pozisyonlardaki mali, sosyal ve özlük hakları da mutlaka kanuni bir dayanak ve güvenceyle tanımlanmalıdır. TBMM’yi ve Bakanlığı bu konuda adım atmaya çağırıyoruz” dedi.