Promosyon sektörüne ‘virüs’ etkisi

Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Derneği Başkanı Abdullah Gürz, sektörün 2019 başında önceki yıl yaşanan dış ataklar nedeniyle artan döviz kurundan kaynaklı zor günler yaşadığını söyledi.

Promosyon sektörüne ‘virüs’ etkisi

Geçen yılın ortalarından itibaren sektörde tekrar canlanma yaşandığını belirten Gürz, promosyon sektörünün ulusal ve uluslararası alanda her geçen gün büyüdüğünü anlattı. Çin’in küresel promosyon pazarının lideri olduğunu ifade eden Gürz, Türkiye’nin ise ihracatta ikinci sırada bulunduğunu kaydetti. Gürz, Türkiye’nin promosyonda 2023 ihracat hedefinin 100 milyar lira olduğuna işaret etti. Çin’de ortaya çıkan koronavirüs nedeniyle bu ülkeden promosyon ürünü temin eden ithalatçıların tüm siparişlerini dondurduğunu vurgulayan Gürz, yeni siparişlerin de iptal edildiğinin altını çizdi. Abdullah Gürz, ‘’Avrupa, Orta Doğu ve Afrika ülkeleri promosyon ürünü temin etme noktasında şu anda deli gibi arayış içerisinde… Çin’deki koronavirüs nedeniyle oradan vazgeçip Türkiye’den ürün almak isteyenlerden siparişler gelmeye başladı. Burada başı tekstil ürünleri çekerken, sektörümüzün elektronik ve matbaa gibi diğer tüm alt kollarında siparişler arttı” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X