Varank, 11. Kalkınma Planı ile bu çerçevede hazırlanan 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi’nde sektörel öncelik olarak belirlenen raylı sistemler konusunda ‘Milli Yüksek Hızlı Tren’ projesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bu konuda Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi’nin (TCDD) birlikte çalıştığını ifade eden Varank, ‘’Türkiye’de önümüzdeki 10 yılda 15 milyar Euroluk raylı sistem ihaleleri gerçekleştirilecek. Bunu bir fırsat olarak görüyoruz. Hem kendi milli yüksek hızlı trenimizin geliştirilmesi hem de raylı sistem teknolojilerinin geliştirilmesi için bu önemli bir fırsat penceresi” şeklinde konuştu.
İLK PROTOTİP 2023’TE RAYLARDA
Yerli imkanlarla ‘Milli Yüksek Hızlı Tren’ geliştirilmesi için dünyadaki örneklere baktıklarını anlatan Varank, bu alana sonradan giren oyucuların ‘mükemmeliyet merkezi’ denilen enstitüler vasıtasıyla ülkedeki kabiliyetleri koordine ettiklerini ve geleceğe dönük yeni teknolojiler geliştirdiğini dile getirdi. Türkiye’nin yurt dışına lokomotif bağımlılığını ortadan kaldırdığının altını çizen Bakan Varank, ‘’Şimdi sıra yüksek hızlı trende. Bu konuda özel sektör firmalarını da işin içine dahil ederek Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı koordinasyonunda başarı hikayesini yazacağımıza inanıyoruz. Bugün Türk firmaları Avrupa’ya tramvay ve hafif metro ihraç edebiliyor, metro ihalelerine ürün satabiliyorlar. Bunların hepsini bir araya getirerek raylı ulaşım sistemlerinde bir başarı hikayesini yazacağız” dedi. Varank, 2023’te milli yüksek hızlı trenin ilk prototipinin raylarda olmasının hedeflendiğini vurguladı.