Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, markaların üretimde Çin’e bağlı kalmasının risklerini gördüklerini, bu nedenle siparişlerini Türkiye’ye çevirdiklerini söyledi.
Çalışma alışkanlıklarının değişmesi ev giyimi pazarına ilgiyi arttırırken, yeni alışveriş sistemi e-ticaretin benimsenmesi de mağazacılık için alarm veriyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz bugünkü köşesinde bu konuyu ele aldı.
Tekstil krizi fırsata dönüştürdü, mağazacılık ise e-ticarete yenildi
Dile kolay… Dünya devlerine hazır giyim üreten Bursa’nın gururu Yeşim Tekstil’le tam 26 yıl boyunca aynı ailenin iki parçası olarak Ankara Yolu’nda omuz omuza çok güzel komşuluk yaptık.
Halen…
21 bin kişiye istihdam sağlayan dev Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya, kentin doğusundan batısına taşınan Olay’ı ziyarete geldiğinde, hep birlikte yaptığımız sohbet doğal olarak pandeminin yol açtığı kriz ve bu krizin sektörleri ne oranda etkilediği üzerine yoğunlaştı.
Şankaya’nın değerlendirmesi şu:
“Pandemi Uzakdoğu’da başlayınca, ilk anlarda çok güzel siparişler geldi ve fason piyasaları canlandı. Fakat mart ayında pandemiyle biz de tanıştık ve tüm dünyaya yayıldı. Avrupa ve arkasından Amerika’da mağazalar neredeyse 2 ay kapalı kaldı. Mecburen sektörde şalterler kapandı.”
Önümüzdeki sürece bakışı da şu:
“Henüz tam canlanma olmadı, eğer ikinci dalga gelmezse eylülden sonra sektör toparlanır diye ümit ediyorum.”
Gördüğü ise şu:
“Yaşananlar, bütün markaların üretimde Çin’e bağlı kalmasının risklerini gösterdi. Firmalar Çin’den uzaklaşmak gerektiğini anladılar. Siparişlerini alternatif pazarlara getirmeyi düşünüyorlar. Bunda da Türkiye çık şanslı.”
Şunun altını çizdi:
“Son 1.5 aydır bugüne kadar hiç üretim yapmadığımız modelleri markalar bize getirmeye başladılar. Daha da ciddi talep geleceğini tahmin ediyorum.”