Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı Pınar Taşdelen Engin, geçen yıl hem denim kumaşı hem de denim giysi ihracatında dünyanın en başarılı ülkelerinden birinin Türkiye olduğunu söyledi.
Birlikten yapılan yazılı açıklamaya göre, UTİB, İtalya’da düzenlenen Denim Premiere Vision Milano Fuarı’na katılım organizasyonu düzenledi. UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, konuyla ilgili değerlendirmesinde, Türkiye’nin 1980’li yıllarda yaptığı yatırımlar ve sonrasındaki çalışmalarla dünya denim ticaretinde 4’üncü büyük tedarikçi konumuna ulaştığını belirtti.
Her yıl daha çok firmanın bu pazarda gücünü artırması için destek verdiklerini ifade eden Engin, ‘’27 firma ile en çok katılım sağlayan ülkeler arasında yerimizi aldık. UTİB standımızda firmalarımızın her türlü ihtiyacına cevap verecek şekilde çalışmalarımızı yaptık. Ayrıca fuara katılan Türk firmalarının bilgilerinin yer aldığı tanıtım kataloğunu bastırarak fuar ziyaretçilerine dağıttık” dedi.
TÜRKİYE’Yİ TERCİH ETMELERİ KAÇINILMAZ
Türk denim sektörünün dünya pazarındaki etkisinin her geçen yıl arttığının altını çizen Engin, ‘’Sektörde yarattığı yeniliklerle de dikkat çeken firmalarımız, yeni teknoloji ürünleri ve tasarımları ile hem denim kumaşında hem de hazır giyim alanında rakipsiz olduğunu bir kez daha dünyaya gösterdi.
Birçok uluslararası hazır giyim kuruluşunun ekonomik ve kaliteli üretim koşulları arayışında kendileri için aynı zamanda bir pazar da olan Türkiye’yi tercih etmeleri kaçınılmaz” diye konuştu. Tekstildeki hızlı yükselişe de değinen Engin, bunun Türkiye’deki firmaların üretim ve pazarlamadaki başarısı ile Avrupa’ya yakınlığını coğrafi bir avantaj olarak değerlendirmesinden kaynaklandığını dile getirdi.
MODAYA YÖN VERİYOR
Pınar Taşdelen Engin, şunları kaydetti: ‘’Üretimde hız çok önemli olduğu için talep edilen kapasiteye ve kalite standartlarına uyum sağlayabilen sanayiciler, zorlanmadan üretim ve ihracatta başarı elde ettiler.
Öyle ki bir zamanlar yabancı markaların tasarımlarını üreten Türkiye, günümüzde kendi markalarını yaratan, tasarımları ve teknolojik ürünleriyle dünya denim modasına yön veren ülke haline geldi. 2018 yılında hem denim kumaşı hem de denim giysi ihracatında dünyanın en başarılı ülkeleri arasında yerimizi aldık.
Toplam 4 milyar 910 milyon dolar olan dünya denim kumaş ihracatında 338 milyon dolar ihracat ile yüzde 7, hazır giyiminde ise 2,1 milyar dolar ihracat ile yüzde 4,5 paya ulaşarak her iki branşta da dünyanın en fazla ihracat yapan dördüncü ülkesi olduk.”
EN ÜST SEGMENTİ ÜRETİYOR
Türkiye’nin en fazla denim kumaşı ihraç ettiği ülkelerin başında Tunus, Mısır, İtalya, Fas ve Bangladeş’in geldiğine dikkati çeken Engin, maliyetler bakımından üretimin daha çok doğuya kayması ve küresel firmaların birçoğunun bu ülkelerde üretim faaliyetleri içinde olmasının bu ülkelere ihracatı artırdığına işaret etti. Denim giysi ihracatında ise Almanya, İspanya, Birleşik Krallık, Hollanda ve Danimarka’nın ilk sıralarda yer aldığını anlatan Engin, denim giysi ihracatlarındaki ilk 5 ülkeye bakıldığında Türkiye’nin en üst segment denim giysi üretebilme kabiliyetinin de net bir şekilde ortaya çıktığını vurguladı.