Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Bir kavşak, beş kuş birden vuracak: Ulaşımda rahatlama, kentte değişim

Yıllar önceydi… Merkezdeki belediyelerde DYP iktidarı vardı. 1994 yerel seçimlerine gidilen süreçte, o zamanlar Şehreküstü`de olan Osmangazi Belediyesi`nin tam karşısındaki binada, Anavatan Partisi Osmangazi İlçe Başkanlığı vardı.
Dahası…
ANAP Osmangazi İlçe Başkanı olarak Bener Özcan, esprili ama sert açıklamalarıyla belediyeyi sarsarken, penceresine astığı seçime kaç gün kaldığını gösteren pankartıylasinir savaşı yapıyordu.
Bir gün…
Düzenlediği basın toplantısına “Bursa`nın en önemli sorunu yolsuzluktur” diye başlayınca, önemli iddia açıklayacağı beklentisiyle gazetecilerin ilgileri hemen yükseldi.
Bener Özcan ise sakindi:
“Bursa`da yeterli yol yok. Onun için ulaşım giderek zorlaşıyor.”
O seçim başta Büyükşehir olmak üzere Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer belediyelerini de ANAP kazandı. Milletvekilliği biten rahmetli Mehmet Gedik de kente dönüp ANAP İl Başkanlığı`nı üstlendi.
Genel Başkan Yardımcılığı yapmış bir Bursa siyasetçisi olarak rahmetli Gedik kent sorunlarının çözümü için düşünce üretmeyi seviyordu.
Özellikle de…
Ulaşım konularında öneriler geliştiriyordu. Belediyelerin yönetimleriyle de paylaştığı çözüm önerileri, sohbetlerimizin ana konusuydu.
En önemli önerisi, kent merkezini rahatlatacak koridordu:
“Heykel`de trafik çok sıkıştı. 15-20 yıl sonra daha da kötü olacak. Onun için kent merkezi trafiğini en hızlı şekilde boşaltırken, yoğunluğu giderek artan Yalova Yolu trafiğini rahatlatmak mümkün.”
Proje…
Heykel`den çıkış yolu olan İnönü Caddesi`ni eski hal kavşağından sonra devam ettirip geniş bir bulvarla Demirtaş`a kadar uzatılmasını öngörüyordu.
Mehmet Gedik bunu her fırsatta gündeme getirirken, “Üstelik burada yeni yol açmaya da gerek yok, mevcut yol iyileştirilip genişletilerek çok kolay bir şekilde halledilebilir” diyordu.
İşte…
Yıllar önce konuşulan bu çözüm şimdi gerçekleştiriliyor.
Üstelik…
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe attığı Demirtaş Köprülü Kavşağı adımıyla daha da geniş kapsamlıhale dönüştürdü.

İlk bakışta…
Temeli 3 hafta önce atılan ve 6 ay sonra bitecek olan Demirtaş Köprülü Kavşağı`nın yalnızca Yakın Çevre Yoluüstündeki trafik düğümünü çözeceği algısı var.
Oysa bu kavşak tam dört kuş birden vuracak:
Bir…
İlk algıda olduğu gibi, Yakın Çevre Yolu üstündeki trafik kilidini çözecek.
İki…
Heykel`den başlayıp İnönü Caddesi ve devamında Demirtaş`a kadar çok önemli bir kent merkezini tahliyede ulaşım koridoru olacak.
Üç…
Sağlayacağı by-pass sayesinde Uluyol başta olmak üzere Kent Meydanı, Gençosman, Beşyol kavşakları rahatlayacak.
Dört…
Yalova Yolu`na çok ciddi bir alternatif getirecek.
Beş…
Belediye Sarayı`nın da yer aldığı güzergahta yeni bir planlamayla kentsel değişimi sağlayacak.

 

***

 

Belediye Sarayı-Balıklı arasına yeni planlama

 

Yakın Doğu Çevre Yolu üzerinde yapımı başlayan Demirtaş Köprülü Kavşağı kent merkezinde ulaşım koridoruoluşturmanın yanında, bölgedeki kentsel değişime de öncülük edecek.
Çünkü…
Kavşağın işlerliğini arttıracağı İnönü Caddesi`nin devamı olan cadde yeniden yapılanma getirecek. Tramvay hattının da uzatılacağı bu bölge için Belediye Sarayı-Balıklı arasında yeni bir planlama üzerinde çalışılıyor.
Aynı bölge…
Büyükşehir Belediye Başkanlığı öncesindeki Osmangazi Belediye Başkanı olduğu dönemde Recep Altepe`ninkentsel dönüşüm hedeflediği öncelikli bölgeler arasındaydı.

 

***

 

Umut Oran: Milletin egemenliği için temsilde adalet!

 

 

Geride bıraktığımız hafta gündemde en çok yer bulan konu, hiç kuşku yok ki Anayasa Mahkemesi’nin seçim barajını görüştüğünü açıklaması oldu. Gözler de doğal olarak bireysel başvurular üzerine konuyu incelemeye başlayanAYM’nin vereceği karara çevrildi.
Konuyu…
Bireysel başvurulardan birinin sahibi olan CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran’la konuştuk.
Olay Televizyonu’nda konuk ettiğimiz Her Açıdan programında, öncelikle “Anayasa Mahkemesi’nin bu konuyu gündemine alması geç kalmış, ama yerinde bir hamle” dedi ve ekledi:
“Genel Başkanımız 2010 yılından beri seçim barajının aşağı çekilmesi konusunu sürekli gündemde tutuyor.”
Şöyle devam etti:
“CHP olarak kanun teklifi verdik. Önce seçim barajını yüzde 5’e çekelim dedik. Sonra yüzde 3’e düşürmeyi önerdik. Yüzde 10 baraj çok yüksek.”
Başka ülkelerden örnek verdi:
“Avrupa Birliği’nde 28 ülke var. Yüzde 5’in üstünde baraj hiçbirinde yok. Yüzde 5, yüzde 4, yüzde 3 barajlar var. Çevremizdeki ülkelerden yalnızca Rusya’da yüzde 7 baraj uygulanıyor. En yüksek orası.”
Düşüncesi şu:
“Parlamentoda ‘Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir’ yazar. Fakat bunun tecelli etmesi için egemenliğin gerçekten milletin olması gerekir. Ne yazık ki temsilde adalet yok.”
Ardından…
Seçim barajının düşürülmesi için Anayasa Mahkemesi’ne yaptığı bireysel başvuruyu iki gerekçede özetledi:
Bir…
“Anayasa Mahkemesi doğru zamanda doğru bir görüşme başlattı. Bireysel başvuru yapmış bir siyasetçi olarak destekliyorum.”
İki…
“Türkiye’de insan hakları ihlalleri ve temsilde adalet sorunu var. Avrupa Birliği Uyum Komisyonu Üyesi olarak da ihlalleri görüyorum. O nedenle de Anayasa Mahkemesi’nin konuyu ele almasını destekliyorum.”
Şu bilgiyi de paylaştı:
“Anayasa Mahkemesi ihlal görür de seçim barajını yüksek bulursa, yerine yeni bir baraj kararı vermeyecek. O karar TBMM’ye ait. Önümüzde de 6 ay süre var. Çok rahat yetişir.”

 

***

 

Çok partili parlamento ve demokrasi

 

Şu bir gerçek ki… Anayasa Mahkemesi seçim barajını yüksek bulur da düşürülürse parlamentonun yapısı çok değişir.
Bu noktada…
“Parlamentoda temsil edilen bir parti arkadan dolanarak bağımsız milletvekilleriyle grup kuruyor. Bu da demokrasiye yakışmıyor” diyen CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran şöyle düşünüyor:
“Baraj düşerse bir parti inebilir, bir parti çıkabilir, bizim oylarımız da etkilenebilir. Ama parlamentoda ne kadar çok parti olursa demokrasinin o kadar güçlü olacağına inanıyorum.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X