3 yıl önceydi… Mudanya-İstanbul arasında BUDO 20 liraya yolcu taşıyordu. İDO yönetimi Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’yi ziyarete geldi.
Yabancı ortağının da bulunduğu görüşmede İDO yönetimi, “28 liranın altında yolcu taşımak zarar” deyip BUDO’ya fiyatını yükseltmesini önerdi.
Başkan Altepe buna “Biz kamu kuruluşuyuz, kâr amaçlı olamayız” cevabı verince İDO da Kabataş-Burgaz deniz otobüsü hattını kapatma kararı aldı.
Ama…
Yenikapı-Burgaz hızlı feribot seferlerine devam etti. Mudanya hattındaysa geçen yılın ortasına kadar BUDO tek kaldı.
Derken…
Osman Gazi Köprüsü ile birlikte İDO yeni bir hamle yapıp Burgaz-Yenikapı-Kadıköy-Beşiktaş deniz otobüsü hattını açtı. BUDO bu hamleye 3 gün kala bilet alanlar için 9.90 lira, son dakikacımlar için 13.90 lira fiyat uygulamasıyla cevap verdi.
Ardından…
Osman Gazi Köprüsü’nün geçiş ücretleri düşürülünce İDO da Topçular-Eskihisar arabalı vapurunda indirime gitti.
Ardından…
İDO’dan ikinci hamle dün geldi. Daha çok köprü rekabeti özelliği taşımakla birlikte, BUDO’nun indirimli bilet uygulamasını da hedefleyen İDO kararı hızlı feribot taşımacılığında adeta damping anlamına geliyor.
Çünkü…
Pendik-Yalova hızlı feribotunda araç geçişi 39 liraya sabitlenirken araç içi yolcu tarifesi de yalnızca 1 lira oldu.
Yanı sıra…
Yenikapı-Burgaz hızlı feribotunda yüzde 20 indirime gidilirken araç geçişi 69 liradan başlayan fiyatlara, araç içi yolcu ise 15 liraya geldi.
Bunlar…
İstanbul’a deniz yolunda yaşanan rekabete dayalı gelişmeler. Aynı yolda Su Kuşu uçakları ve helikopterle de 20 dakikada İstanbul sloganıyla yolcu taşıyan Burulaş şimdilerde bir başka rekabet hazırlığı içinde.
Buna göre…
Yunuseli Havaalanı’ndan kalkacak Su Kuşu uçakları, Ankara merkezde kalan Etimesgut Havaalanı’na inecekler. Böylece, Anadolu Jet’in umursamamakta ısrar ettiği Bursa-Ankara yolcusu için havada çok ciddi rakip gelecek.
Bu konuda Burulaş ile Etimesgut Havaalanı’nı işleten Türk Hava Kurumu arasındaki görüşmelerin son aşamaya geldiği kulağımıza çalındı.
AP’nin hedefi, kitle partisi anlayışını yeniden kazandırmak
Gazetelerden takip ediyoruz… Adalet Partisi son dönemde teşkilatlanma atağına kalktı. Pek çok ilde katılım törenleri düzenlerken Bursa İl Başkanı olarak geçen hafta Ahmet Yıldırım atandı, Haşim İşcan Caddesi’nden Doğanbey’e girişteki bina da kiralandı.
AP Genel Başkanı Prof. Dr. Vecdet Öz ve parti yönetimi teşkilatlanma kapsamında dün Bursa’ya geldiler. Olay’da çay sohbeti yaparken, deneyimli siyasetçi Öz’ün değerlendirmelerini de dinledik.
Özellikle…
Yeni AP’nin misyonunu tanımlarken söylediklerinin altını çizdik:
“Siyasete kitle partisi özelliğini yeniden kazandırmaya çalışıyoruz. Çünkü ideoloji partileri toplumu ayrıştırıyor. Artık o dönem geçti.”
Yaşanan süreci “Türkiye’de yasaları değil, kafaları değiştirmek gerekir” diyerek özetleyen Prof. Dr. Öz, her şeyden önce seçim kanunu ve sistemini değiştirmek gerektiğini savundu.
“Yasaya rağmen demokrasi uygulamaya çalışıyoruz” dedikten sonra da siyasetin alışkanlığına değindi:
“Cumhuriyet adı altında kendimizi seçtirecek şekilde sistem kurgulamışız. Oysa Türkiye için nispi temsil ve bakiye sistemi en ideali.”
Bu noktada…
Hem parlamenter sistemin, hem de getirilmek istenen başkanlık sisteminin kötü olduğunu söyledi ve ekledi:
“Türkiye’nin kadersizliği, ciddi muhalefet yok. CHP hep eleştiriyor, ama yerine ne koyacağını söylemiyor. Savunduğu parlamenter sistem de yanlış.”
Referandum için milli maç gibi yorumu yaparken “Kararı halkımıza bırakacağız, ama biz hayır tarafında olacağız” dedi.
AP, kapatıldığı tarihte kuruldu
1980 öncesi Süleyman Demirel’in lideri olduğu Adalet Partisi, 12 Eylül 1980 darbesiyle kapatıldı. Yeni AP ise 12 Eylül 2015 tarihinde kuruldu.
Kapatıldığı günün yıldönümünde kurulan AP Genel Başkanı Prof. Dr. Vecdet Öz, eski AP-DYP’lilerden Milli Görüş’e, Ülkücüler’den Emine Ülker Tarhan, Osman Pamukoğlu, Yaşar Nuri Öztürk’ün kurdukları partilerde yer alanlara kadar geniş katılım olduğunu söyledi.
Ahmet Yıldırım başkanlığındaki Bursa teşkilatını da yakında açıklayacaklarını ekledi.
En hızlı büyüyen ilçe Gürsu, ulaşım sorununa çare arıyor
20 yıl önce belde olan Gürsu ile bugünkü Gürsu dağlar kadar farklı. Bu değişim kırsaldan geçinen çiftçi ağırlıklı Gürsu nüfusunun kentli nüfusuna dönüşümünü de getirdi.
Birbiri ardına yükselen modern binalarda, gelişen sanayi ve çevrenin de etkisiyle artık yeni Gürsu yaşamı var. Kentin görünümünün değişimiyle ortaya çıkan nüfus değişimi sonucu en hızlı büyüyen ilçe özelliği kazanan Gürsu’da yakın geçmişte bilinmeyen yeni kent sorunları da ortaya çıkıyor.
Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık bu sorunlar arasında ulaşıma dikkat çekti:
“Gürsu’dan çıkan minibüsler eskiden Dörtyol’a kadar giderdi. Şimdi Doğu Garajı’ndan dönüyor. Yeni uygulamada Polis Okulu Kavşağı’ndan dönmeleri isteniyor. Bu da minibüsçü ve Gürsu yolcusunu mağdur eder.”
Bu noktada…
Aynı hat olan İsabey’den çıkan araçlar Doğu Garajı’na kadar gidebilirken Gürsu araçlarının Polis Okulu’ndan dönmelerinin de haksızlığa yol açacağını vurgularken “Elbette düzenleme yapılmalı, ama düzenlemenin sağlıklı olması için altyapısı çok önemli” dedi.
Organik ürünler Gürsu pazarında
Anımsıyoruz da… Yakın zaman öncesine kadar cumartesi günleri Bursa merkezden insanlar araçlarına binip Gürsu’ya gelir, köylülerin sabah tarladan taze topladıkları doğal ürünleri alırlardı.
Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, azalmakla birlikte yaz aylarında organik ürün isteyenlerin Gürsu’ya gelmeye devam ettiklerini söyledi. Belediye olarak çiftçiyle destek verdiklerini de açıkladı.