Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Hızlı tren Bilecik`ten vazgeçti, rota İnegöl-Bozüyük`e döndü!

Aslında… Bu sütunların okurları gelişmenin ilk adımlarını 2 Kasım 2014 günü okudular. O yazıda, ihale sonucu sözleşmesi yapılan ödenek proje değişiklikleri nedeniyle tünel ve viyadük ayakları inşaatında bittiği için Bursa-Yenişehir etabının durmasına karşın,Yenişehir-Bilecik etabında hızlı trenin geçebileceği sağlam zemin bulunamadığını, o nedenle de güzergahın bir türlü belirlenemediğini anlattık.

Sonra da…
TCDD`nin gündemine giren yeni güzergah ile ilgili ilk bilgilere yer verdik:
Yenişehir’den sonra, Anadolu Otoyolu’nun da güzergahına paralel şekilde İnegöl Organize Sanayi Bölgesi arkasından geçecek hızlı trenin zemini çok sağlam bulunanMezitler’i aşıp Bozüyük’ten Ankara-İstanbul hattına bağlanması için ön çalışmayapılıyor.
Gerçi…
Konuştuğumuz bir yetkili, hızlı tren güzergahının Yenişehir`den sonra İnegöl ve Mezitler`i geçerek Bozüyük`e bağlanması konusunun üzerinde çalışılan alternatif bir düşüncelerden biri olduğunu söylemişti, ama resmi adımında atıldığı ortaya çıktı.
Atılan resmi adımı…
Raytürk internet sitesindeki ihale ilanında gördük.

İlan…
TCDD tarafından verilmiş ve “Yenişehir-Osmaneli ve Yenişehir-Bozüyük Demiryolu Etüd, Proje ve Danışmanlık”adını taşıyor.
Kamu ihalesi kapsamındaki duyuruda yer alan bilgilere göre, yeni güzergaha yönelik etüd proje hazırlanması için çalışma yapmak üzere ihaleye çıkılmasına 19 Kasım günü onay verilmiş.
Bu doğrultuda…
İlgilenen firmalara 11 Aralık 2014 Perşembe günü saat 14.30`da TCDD Genel Müdürlüğü Malzeme Dairesi Başkanlığı Toplantı Salonu`ndaki ihaleye katılıp teklif vermeleri çağrısı yapılıyor.
Burada.
Proje ihalesi ilanında Yenişehir-Bozüyük ibaresinin de yer aldığı görülüyor. Fakat bu ifade, yeni ilanın revizyon ihalesi olmasından kaynaklıyor. Yani TCDD daha önce başlatılan çalışmayı iptal etmeyip yeni bir güzergah içinprojede revizyona gidiyor.
Böylece…
2 yıldır adım atılamayan hızlı tren Yenişehir-Bilecik etabı için somut bir adım atılmış oluyor.

 

***

 

En az 2 yıl daha bekleyeceğiz!

 

Hızlı trenin Yenişehir-Bilecik etabı için, öngörülen güzergahta ortaya çıkan heyelanlar nedeniyle 2 yıldır uygun zemin bulamayan TCDD rotayı Yenişehir-İnegöl-Bozüyük güzergahına çevirdi, ama proje en az 2 yıl geriye gitti.
Çünkü…
11 Aralık`ta yapılacak Yenişehir-Bozüyük proje ihalesinde işin bitişi için 18 ay süre veriliyor. 18 ay sonra proje tamamlandığında inşaat ihalesi yapılacak.
O bakımdan…
Bursa-Yenişehir etabında ödeneğin tünellerde bitmesi nedeniyle duran hızlı trenin yeni Yenişehir-Bozüyük etabındainşaatın 2016 sonu, ya da 2017 ilk yarısından önce başlayamayacağı anlamına geliyor.

 

***

 

Gezi ve Kobane`ye farklı bakış: Asıl maliyet ekonomiye

 

 

Bahçeşehir Üniversitesi 11 yıldır İstanbul`da düzenlediği ve Türkiye`nin her yerinden katılımla ilgi gören Siyaset Okulu sertifika programı 3 yıldır Bursa`da da tekrarlanıyor.
Merinos`un Başkanlık Salonu`nda artık klasik haline gelen programda, siyasi parti liderleri ve üst yönetim kadroları başta olmak üzere konularının uzmanları gelip birikimlerini paylaşıyorlar.
Biz de…
Cumartesi sabahları Siyaset Okulu`na uğrayıp konuşmacıları dinlemeye özen gösteriyoruz. Her siyasi görüştenöğrenmeye odaklı katılımcıların salonu doldurması memnuniyet verici.
Cumartesi günü…
İzlediğimiz bölümde AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM Plan Bütçe Komisyonu Üyesi Hüseyin Şahinkonuşmacıydı.
Gelişen Türkiye Ekonomisi konulu konuşmasında ekonomiyle siyasal ve toplumsal olaylar arasında çok farklı ilişkiye dikkat çekti.
Örneğin…
“Eğer tek parti iktidarı olsaydı 2001 krizi yaşanmazdı” diyen Şahin`in şu sözleri dikkat çekiciydi:
“Devlet Bahçeli`nin Kocayayla`da haydi seçime demesiyle 2002 seçimlerine gidilmeseydi, 2003 yılının mart ya da nisan ayında devlet memur maaşlarını ödeyemez duruma düşecek ve  borçlanmak zorunda kalacaktı.”
Bu noktada…
Tek parti hükümetlerinin içte ve dışta yol açtığı güven duygusunu şöyle tanımladı:
“Sermaye güveni sever. Özgür bir kuş gibidir, konduğu daldaki en ufak bir sarsıntıda kalkar gider.”
Sonra da..
Son dönemin iki toplumsal olayının ekonomiye etkisini dile getirdi:
Bir…
“Ağaçları korumak için masum bir gençlik hareketi olarak başlayan Gezi olayları Türkiye`yi nerelere sürükledi, ekonomik maliyeti de çok ağır oldu. Gezi öncesi faizler yüzde 6-7`ye kadar düşmüşken Gezi sonrası yüzde 14`e çıktı.”
İki…
“Kobane bahane edilerek 6-7 Ekim`de halk kışkırtıldı ve sokaklara çıkarıldı. Bizim dışımızdaki bir olayın bizim ekonomimize ağır maliyeti oldu, bunun yol açtığı ekonomik hasar yakında açıklanacak.”

 

***

 

Neden “yeni Türkiye” dendi?

 

Siyaset Okulu Bursa programında ekonomiyle siyasal ve toplumsal olaylar arasındaki ilişkileri anlatan AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM Plan Bütçe Komisyonu Üyesi Hüseyin Şahin, terörün 30 yılda 600 milyar Dolar`ın yanında Türk insanına hayallerini kaybettirdiğini söyledi.
“Yeni Türkiye dediğimizde, `Nesi yeni? Amerika neden yeni Amerika demiyor?` diye soruyorlar. Vizyonumuz, hedeflerimiz, gençliğimizin idealleri yeni” dedikten sonra da şunu ekledi:
“İnsan yaşamı kalitesini kısıtlayan her engeli ortadan kaldıracağız.”

 

***

 

İstanbul`dan bir ödül daha geldi: En İyi Eczane Tasarımı

 

 

Son günlerde Bursalı inşaat ve tasarım firmalarına İstanbul`dan gelen ödüllere bir yenisi eklendi.

Hürriyet Gazetesi`nin düzenlediği Şehre İmza Atanlar Yarışması`nda Eser Ceyhan`ın Sunrise Court projesiyle kazandığı En İyi Az Katlı Konut Ödülü`nün ardından, bir ödül de Seçil Bulcan`ın sahibi olduğu Plan B Mimarlık`a geldi.

Balkansiad Yönetim Kurulu Üyesi olan Mimar Seçil Bulcan, tasarladığı İstanbul`daki Ihlamur Eczanesidekorasyonuyla sektörel yayın olan Eczacı Dergisi tarafından Altın Havan Ödülü`ne layık görüldü.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X