Son yıllarda artık alıştığımız bir trafik manzarası var. Bayramların tatil fırsatı haline gelmesiyle birlikte özellikle İzmir Yolu’nda inanılmaz bir trafik yoğunluğu ortaya çıkıyor.
Üstelik…
Yoğunluk İstanbul’dan başlıyor. Bayram tatili yaklaşırken TV kanalları alarma geçip İstanbul’un nasıl boşalmakta olduğunu canlı yayınlarla gösteriyorlar.
Kaçarcasına tatile gitmek için yola çıkanlar, İstanbul’u terk edemeden uzun kuyruklar oluşturuyorlar.
Anımsıyoruz da…
Geride kalan Ramazan Bayramı arifesinde tatile gitmek isteyenlerin köprü, gişeler, otoyol giriş ve çıkışlarında yol açtıkları yoğunluktan kaynaklanan beklemeler nedeniyle İstanbul’dan Kocaeli ya da Gebze’ye 5-7 saatte ulaşabildiklerini söyleyenler vardı.
İşte…
İstanbul’dan çıkamadan durma noktasına ulaşan o trafikteki araçların büyük bölümü Ege’deki tatil merkezlerine ulaşabilmek için Bursa’dan geçiyorlar.
O nedenle…
Bayram tatillerine gidişte ve tatilden dönüşte hem İstanbul-Bursa arasında, hem de Bursa’dan sonrasındaki İzmir Yolu’nda inanılmaz bir trafik oluşuyor.
3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olan yolun tamamı araç seli halinde.
Hele…
Güzergah üzerinde sinyalizasyon varsa, oradaki küçük bir duraklama geriye doğru onlarca kilometrelik kuyruğa yol açıyor.
Nitekim…
Ramazan Bayramı öncesinde Bursa’dan İzmir yönüne doğru gidişte Uluabat’taki Sütaş fabrikası önünde bulunan sinyalizasyon trafiği kestiği için Bursa yönünde Gölyazı girişine kadar kuyruk oluştu ve yol şişti.
Neden sonra bir trafik ekibi gelip sinyalizasyonu devre dışı bıraktı da tatile giden araçların İzmir Yolu’nu tamamen kapamaları önlendi.
Aynı durum…
Bayram sonu gelişte yaşandı. Susurluk ve Mustafakemkalpaşa girişlerindeki sinyalizasyon duraklamaları nedeniyle 2 saatlik Bursa-Balıkesir yolunu 7 saatte aşabilen sürücüler var.
Görüntü ortada:
Araç sayısı çoğaldı, yollardaki trafik inanılmaz oranda arttı. Gelin görün ki yollar aynı. Yeni yollar ekleyebilmek araba almak kadar kolay olmuyor.
Gerçi…
Örneği bayram tatili nedeniyle ortaya çıkan aşırı trafik yoğunluğu görüntülerinden veriyoruz, ama şu anda da özellikle pazar günleri İzmir Yolu’nda Bursa’ya geliş yönü yine trafik yoğunluğu sergiliyor.
Öyle ki…
Bayram sonrasında da yaz tatili trafiği nedeniyle özellikle pazar günleri İzmir Yolu’nda ortaya çıkan araç seli hafta içindeki Heykel trafiğinden farksız oldu.
Tek bir umut var:
Otoyol bittiğinde trafik yükünün büyük bölümünü çekecek ve mevcut yol büyük oranda rahatlayacak.
Bunun gerçekleşebilmesi için de zaman ve sabır gerekiyor.
Çevre Yolu olmasaydı, Bursa ne yapardı?
Bayram öncesi ve tatil dönüşünde Bursa Çevre Yolu’nun Görükle-Yalova Yolu ayrımı arasındaki trafik inanılacak gibi değildi. Çevre Yolu bile otoyol standartlarına karşın yoğunluğu karşılayamadı.
Bursalılar bu yoğunluğu hiç hissetmediler. Çünkü Yalova Yolu’ndan gelen araçlar Ovaakça’da Çevre Yolu’na girdiler ve Görükle’de çıkıp İzmir Yolu’ndan devam ettiler. Dönüş de aynı oldu.
Eskiden, Çevre Yolu’nun olmadığı yıllarda İstanbul’dan gelen trafik kent içi trafiğine karışırdı.
Düşünmeden edemedik:
Çevre Yolu olmasaydı Bursa’nın hali ne olurdu? O nedenle yapılmasına önayak olanlara teşekkür ettik.
Körfez Köprüsü’nden geçilecek, ama otoyol yetişmiyor
İzmit Körfezi üzerine yapılmakta olan Körfez Geçişi Köprüsü’nün teknik özellikleri yanında Türkiye’nin Batısı için çok daha önemli misyonu var.
O da…
Nüfus ve ekonomi yoğunluğu en yüksek iki bölge olan Marmara ve Ege’yi birbirine bağlayacak otoyolun en kritik düğümü olması.
Ne var ki…
Misyonu böylesine büyük olan projede bazı aksaklıklar var. Geçen kış taşıyıcı halatın kopması bunlardan biri. Japonya’da yeni halatı üretip getirmek zaman kaybına yol açtı. Bu da köprünün açılışını 3-4 ay sarkıttı.
Yine de…
Müteahhit firma ve Ulaştırma Bakanlığı hızlı bir çalışma sergilenen köprünün bu yılın sonunda tamamlanacağı ve 2016 yaz başında geçişe açılabileceğini söylüyorlar.
Yani…
Önümüzdeki yıl yaz ayları başında köprüden araçlar geçmeye başlayacak.
Ancak…
İstanbul’dan çıkıp Körfez Köprüsü’nden geçerek otoyolla Bursa’ya gelmek isteyenler, zaman zaman ortaya çıkan ve hiç hesapta olmayan sorunlar nedeniyle biraz daha bekleyecekler..
Örneğin…
Türkiye’nin en uzun tünellerinden biri olan Orhangazi’deki Samanlı Tüneli inşaatı planlanan sürede tamamlanırken, Dürdane’deki Melikgazi Tüneli’nde kötü zemine takıldı.
Şu sıralarda…
Tüneldeki sorunların aşılması için çalışmalar ve yeni projelendirmeler sürüyor. Bununla birlikte, otoyolun kamulaştırmadan doğan bazı sorunları var. Onlar da hızı yavaşlatan unsurlar olarak karşımıza çıkıyor.
Bu nedenle…
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü’nün 2016 yaz ayları başında açılması sürücülere bekledikleri konforu tam yaşatamayacak.
Çünkü…
Köprüden geçen araçlar otoyola giremeyecekler ve mevcut karayolundan Bursa’ya ulaşacaklar. Ovaakça’dan da otoyolun Bursa geçişi olarak yapılan Bursa Çevre Yolu’na girecekler.
Otoyolun Köprü’den Bursa’ya kadar olan bölümünün, tünelleriyle birlikte 2016 sonu itibariyle ulaşıma açılması yeni hedef olarak belirlendi.
Depremi MHP Yıldırım hatırladı…
Dünyanın en fazla can kaybına yol açan depremleri arasına giren İzmit Körfezi merkezli büyük depremin yarın 16. yıldönümü. Felakette yitirdiğimiz canları anmak ve geleceğe yönelik uyarıcı olmak adına MHP Yıldırım İlçe tarafından etkinlik düzenlendi.
Bu gece yarısından sonra saat 02.30’da Yıldırım Belediyesi Bayrak Alanı’nda yapılacak etkinliğe herkesi davet eden MHP Yıldırım İlçe Başkanı Erkan Subaşı, depremi unutmamak ve bilinçli olmak gerektiğini söyledi.