Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Merkezde sıkışan trafiğe çözüm: Altepe’den 2 yeni yol seferberliği

Anımsıyoruz da… Acemler bölgesinde sıkışan trafik nedeniyle, Sadak Gençosman’la bir sohbetimizde gelişen Acemler Köprülü Kavşağı önerisini daha 1995 yılında gündeme getirdiğimizde “gereksiz” bulanlar vardı ve “Hiçbir yararı olmaz” diyorlardı.

Eğer…

Rahmetli Hikmet Şahin mahkeme kararı çıkana kadarki kısa sürede Acemler Köprülü Kavşağı’nı tamamlayıp açmasaydı, bugün o noktada trafik hala sinyalizasyonla düzenlenecekti.

Merinos yönünden gelen araçların Çekirge’ye dönebilmeleri, Çekirge’den gelebilenlerin Mudanya ya da İzmir yollarına gidebilmeleri için ışıkla kesilen kavşak bugün kent trafiğini ne hale getirirdi insan düşünmek bile istemiyor.

Böyle bir ortamda…

Kent içi trafiğin en yoğun olduğu bölgede başlayan Mudanya Kavşağı inşaatı kuşkusuz artan şerit sayıları ve dönüş kolaylıklarıyla nefes aldıracak.

Ancak…

Şu da bir gerçek ki, trafik yükü Acemler ve Mudanya Kavşakları’nda kaldığı sürece yine de tam çözüm olmayacak.

Onun için…

Bu iki kavşağın yükünü alternatif yollar ve bağlantılarla hafifletmek gerekiyor.

Örneğin…

13 Haziran günü bu sütunlarda “Acemler’i devreden çıkaracak yolu bitirmek gerek!” başlıklı yazıyla anımsattğımız OSB Kavşağı’Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’na bağlayacak yol bu alternatiflerin en önemlisi.

İşte…

Kent içi trafiğin şu günlerde en sıkışık olduğu ve sürücüleri bezdiren bu noktasını önemli ölçüde rahatlatacak olan bu yola Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe el koydu.

Geçtiğimiz hafta teknik ekibiyle birlikte trafik sıkışıklığını prtadan kaldırmaya yönelik yol değerlendirmesi yapan Başkan Altepe, öncelikle bu yolun tamamlanmasını isterken, “Büyük bölümü bitti ve açık. Kamulaştırmalar nedeniyle tamamlanamayan o kısa bölümdeki sorunları da çözün ve yolu tamamlayın” direktifi verdi.

Bununla birlikte…

Altepe planlaması tamamlanan yeni bir yolun da çalışmalarının hemen başlatılmasını istedi.

Bu yol…

İstanbul Caddesi’nde AS Merkez’in hemen yanından giriyor ve Yeniceabat’tan devam edip Mutlular Mahallesi’nde hem mevcut Batı Yakın Çevre Yolu, hem de Yunuseli’nden gelen Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı ile birleşiyor.

Yolun İstanbul Caddesi’nde kesişme noktasına ilk Panayır Mahallesi’nden gelen yolla, ikinci aşamadaysa Beşyol Kavşağı’nda yapımı devam eden Çelebi Mehmet ve Murat Hüdavendigar bulvarlarıyla köprülü kavşak bağlantısı kurulacak.

 

İstanbul’dan kaçış trafiği tam işkence


 

Üsküp yolculuğu için İstanbul’a giderken, Gebze’de otoyola girdiğimizde İstanbul’dan gelen korkunç bir araç trafiği gördük. Dönüşümüzde azalacağını düşünüyorduk, ama hiç de öyle olmadı.

Cumartesi gece yarısından sonra Atatürk Hava Limanı’ndan çıkarken o selin içine karışmak zorunda kaldık. Osmangazi Köprüsü’ne ve sabaha karşı olmasına karşın Bursa’ya 5.5 saatte gelebildik.

TEM boyunca sağa çeken araçların sahur telaşı ilginç bir piknik görüntüsü.

Buna karşın…

Osmangazi Köprüsü’nün ulaşıma ne kadar büyük kolaylık getirdiğini de gördük. Köprü olmasaydı Bursa’ya kaç saatte gelebilirdik bilmiyoruz.

 

Köprünün adının Osman Gazi olmasının film gibi öyküsü!

 

Başlangıçta… İzmit Körfezi Köprüsü adının Evliya Çelebi olması düşünülüyordu, ama Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan son tabliyenin konduğu törende Osman Gazi Köprüsü olacağını açıkladı.

İşte…

O ad değişikliğinin bilinmeyen öyküsünü Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe pazar sabaha karşı saatlerinde, tam da köprüden geçerken anlattı:

“Arkadaşlarla yurt dışından dönerken, Körfez Köprüsü’ne son tabliyenin konma töreni olduğu haberini aldım. Köprünün adı henüz konmamıştı. Hemen durum değerlendirmesi yaptık ve Osman Gazi adını önermeye karar verdik.”

Şöyle devam etti:

“Bunun üzerine oturup Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlık makamlarıyla Ulaştırma Bakanlığı’na dilekçe yazdım, neden Osman Gazi adı verilmesi gerektiğini anlattım.”

Sonrası çok ilginç:

“Tören için köprüye geldiğimde Cumhurbaşkanı bekleniyordu. Ben de alanda beklemek yerine yapmam gereken işler için aracımda çalışmaya karar verdim. O sırada Karayolları Genel Müdür Yardımcısı olan bir beyefendi geldi, karşılamada yer alacağım için alana gelmemi istedi. Doğrusu çok şaşırdım.”

Ardından…

” Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, o dönem Başbakanımız Ahmet Davutoğlu ve yine o günlerde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım beyin ellerini sıktım” dedi ve ekledi:

“Sayın Davutoğlu bir-iki adım geçmişti, geri döndü ve kulağıma eğilip ‘Senin önerini kabul ettik, köprünü adı Osman Gazi oluyor’ dedi. Az sonra da Cumhurbaşkanımız Osman Gazi olarak açıkladı.”

Bu noktada…

“Köprünün adının Evliya Çelebi olarak düşünüldüğünü duyuyorduk. Son dakika hamlesiyle Osman Gazi olarak değişmesini sağladık” dedi ve yeni hedefi açıkladı:

“Şimdi Çanakkale Köprüsü yapılıyor. Bu köprü de, Osmanlı’nın başkenti Bursa’dan çıkıp Çanakkale’yi geçerek Trakya’ya ulaşan Murat Hüdavendigar açısından çok önemli. Elbirliğiyle Çanakkale Köprüsü’ne Murat Hüdavendigar adı verilmesi için şimdiden çalışmaya başlamalıyız.”

 

Dünyanın dördüncü büyük köprüsü oldu

 

Yapımı 2.5 yılda bitti… Toplamda 2 bin 682 metre uzunluğa sahip, fakat 1.550 metre orta açıklığı ona dünyanın dördüncü büyük köprüsü olma özelliğini kazandırdı.

İzmit Körfezi’nin 4-6 dakikada aşılmasını sağlayan ve perşembe günü açılışı yapılan köprünün adını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan daha son tabliyenin konduğu törende açıklamıştı:

Osman Gazi Köprüsü.

Kültürün ve Osmanlı’nın son başkenti İstanbul’la tarihin ve Osmanlı’nın ilk başkenti Bursa’yı buluşturan köprüye, Osman Gazi adının verilmesi bizler için bir hakkın teslimi anlamında gurur oldu.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X