Arşivimizi açıp baktık… 14 Aralık 2013 günü Mudanya Yolu’nu 3 şeride çıkaran Karayolları çalışmaları anlatırken şunu da yazmışız:
Her iki yönden üçer şerit gelen trafiği adeta boğup iki şeride düşüren Geçit-Bademli arasındaki Nilüfer Deresi üzerinde bulunan köprüleri Karayolları gündemine aldı.
Özellikle de…
Mudanya’ya gidiş yönünde olan ve Mudanya Yolu ile birlikte yapılan yeni köprüyü yıkıp yeniden yapmayı planlıyor. Bu noktada, anıt eser durumundaki taş köprü korunurken, yeni yapılacak köprü iki yönde üçer şerit olacak.
Proje üzerinde çalışmalarını sürdüren Karayolları, önümüzdeki yılın programına yeni köprüyü hazırlıyor.
O süreçte…
Mudanya Yolu’nu genişletme çalışmasını geç de olsa 2 yılda bitiren Karayolları ikinci adım için Geçit’teki iki köprüden yeni olanını 3 şeritli olarak yapmak için proje hazırladı.
Ne var ki…
Dönemin Büyükşehir yönetimi Karayolları’ndan Mudanya Yolu’nu istedi. Her şeyde nazlanan Karayolları bu adeta üzerine atladı ve yolu hemen devretti.
Sonra da…
O projeler rafa kalktı, Mudanya’dan ya da Geçit’ten gelen araçların köprüde yolun 3’ten 2 şeride düşmesiyle oluşan yığılma da devam etti.
Şimdi ortaya bir fırsat çıktı.
O da Bursaray’ı son durak Emek’ten Geçit-Balat güzergahıyla Şehir Hastanesi’ne uzatacak projenin başlaması.
Acaba…
Bu çalışmayla birlikte, 2013’te gündeme gelen Geçit Köprüsü ele alınıp Mudanya Yolu’nun köprülerdeki şişmesi engellenemez mi?
Üstelik…
Bu çalışmayı, ilk planlamada olduğu gibi Karayolları üstlenemez mi?
Eğer…
Karayolları, yolun kendilerinden çıkıp Büyükşehir’e geçtiğini söylerse, yol yeniden Karayolları’na devredilemez mi? Her yere her şeyi yapan Karayolları zaten kendi yolunu yeniden devralamaz mı?
Bize göre…
Bursa siyasi kadrosunun Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu ile yapacağı görüşmede masaya konacak dosyalardan biri bu olmalı.
Cumhuriyet dönemi Bursa’daki ilk taş köprü
Bursa-Mudanya yolunun Geçit-Bademli arasında trafiği 3 şeritten 2 şeride düşüren 2 köprü var. Mudanya’ya gidiş yönünde olanı yeni bir yapı.
Fakat…
Bursa’ya gidiş yönündeki, üzerinden geçerken fark edilmese bile tarihi özelliği olan bir köprü.
Çünkü…
Üzerinden geçip gidenlerin fark edemediği köprü, cumhuriyet döneminin Bursa’daki ilk taşköprü yapısı olarak biliniyor. O nedenle de anıt özelliği taşıyor.
Aç-kapa yerine Bursa’nın kendi ‘tünel açma makinesi’ neden olmasın?
Bir süre önceydi… Atatürk’ün Bursa’ya kazandırdığı İpekiş’te yıllarca yönetici olarak görev yapan Cevdet Akçakoca sordu:
“Bursa’da metro hatları için tüneller kazılıyor. Aç-kapa yerine Bursa’nın kendi tünel açma makinesi olamaz mı? Yol ve ulaşım uzmanı M. Tözün Bingöl buna acaba ne der?”
Biz de…
İstendiği gibi, konunun uzmanı İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’e aktardık.
Heyecanlandı:
“TBM adı verilen tünel açma makinesiyle yapılan tünellerde derinlik problemi olmaz. Bu nedenle kamulaştırma ve altyapı deplase problemi yaşanmaz. İstasyon bölgeleri dışında inşaat trafiği de olmaz. TBM ile tapılan tünellerde aylık ilerleme hızı 300-350 metrenin altında olmaz.”
Bakışı şu:
“Bence bunu soran iyi düşünmüş. 3 yıl önce önerdiğim bir konu. İstanbul’da kullanılıyor. Yapılabilirliği yüksek bir proje.”
Kızılay çadırlardaki mevsimlik işçileri unutmadı
Değişmeyen kural… Nerede felaket yaşansa ilk koşan Kızılay yaşamın her anında vatandaşın yanında.
Nitekim…
Bursa’nın tarımsal üretim bölgelerinde mevsimlik işçi olarak çalışmak için ülkenin farklı yerlerinden gelen ve gündüz tarlalarda çalışıp gece çadırkentlerde kalanlara da Kızılay elini uzattı.
Çadırkentklerdeki mevsimlik işçilere Kızılay Bursa Şubesi’nin Kadın ve Gençlik kolları sıcak yemek götürdüler.
Otoyol’a doğudan ve batıdan 2 yeni bağlantı kent trafiğine nefes aldırır
Öneri… Katırlı Dağları’nın yamaçlarındaki Dışkaya Köyü Kalkınma ve Dayanışma Derneği Başkanı Mehmet Ateş’ten geldi.
Askında…
Gıda Mühendisi olan Ateş’in önerisi, kent trafiğine küçül de olsa nefes aldıracak formül özelliği taşıyor.
Bursa’nın kuzeyindeki Çevre Yolu’ndan da faydalanılamadığını vurgulayıp şunu öneriyor:
“Çevre Yolu’nda sıkışan iki nokta olan Kosob’daki bayır ve Mudanya dönüşünde şeritler artırılarak Karahıdır Tünel’i yanından yapılacak bağlantılar şehir içi trafiğini çok rahatlatıp Dışkaya’nın, Gürsu’nun ve hatta Kestel’in gelişmesini de sağlar.”
Şunu da ekliyor:
“Aynı şekilde Hamitler TOKİ’yi de Çevre Yolu’na bağlayacak şekilde Mudanya Kavşağı’ndan ilave direkt giriş ve çıkış veren bağlantı yolu da o bölgenin yükünü yüzde 25 azaltır.”
Aynı görüşteyiz. Otoyola da bağlantı pekala olur.
Çizdiği resimle Türkiye üçüncüsü oldu
Melih Ünal dostumuz şu sıralar çok mutlu. Çünkü, kızı Doğa çizdiği resimle yüzlerce çocuk arasından Türkiye üçüncüsü oldu.
Doğa’nın ödül kazandığı yarışmayı kamu bankaları sigorta şirketlerini birleştiren Türkiye Sigorta düzenledi. Pelerinsiz Süper Kahramanlar: Sağlık Çalışanları temalı Küçük Ressamlardan Büyük Eserler resim yarışmasında dereceye giren Doğa Ünal’a ödülünü Türkiye Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli verdi.