Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Trafik röntgeni: Yarım saatlik yol sabah 9, akşam 18 dakika uzuyor!

Köşe Yazısını Dinle

Trafik… Dünyadaki tüm büyük kentler için büyük sorun. Büyümenin getirdiği sonuçla kentler geniş alana yayılırken doğal olarak trafikte kalma süreleri uzuyor ve yaşanan trafik sıkışıklığı bezdirici boyutlara ulaşıyor.

Kuşku yok ki…

Yaşadığımız pandemi sürecinin artan trafik sıkışıklığına ciddi anlamda olumsuz etkisi var. İnsanlar virüsten korunma içgüdüsüyle kalabalık yolculuk yapılan toplu taşıma yerine bireysel araçlarını tercih ediyorlar.

Bu da…

Ucuz kredilerle artan araç sayısı ile birlikte trafiğe çıkan araç sayısını arttırdığı için, sürece özel doğal olmayan trafik yoğunluğuna yol açıyor.

İşte…

Bu tablolar ışığında, yol ve ulaşım uzmanı olarak görüşlerine bu sütunlarda sık sık yer verdiğimiz İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’e, yaşadığımız kent Bursa’nın trafik röntgenini sorduk.

O da…

Hollanda merkezli navigasyon kuruluşu Tom Tom’un yayınladığı veriler doğrultusunda ilk sonucu rakamlarla şöyle dile getirdi:

“Bursa’nın 2017 yılında trafik sıkışıklığı yüzde 31 olarak ölçülmüştü. Bu oran 2018 yılında yüzde 26’ ya geriledi. İyileşme 2019 yılı verilerinde nüfus ve araç sayısındaki artışa rağmen yüzde 25 olarak belirlendi. Bu oran 2020 verilerinde de değişmedi ve yüzde 25 trafik yoğunluğu ölçüldü.”

Yorumu şu:

“Toplu taşımadan muazzam kaçış ve özel araç kullanımındaki aşırı artışa rağmen Bursa için sonucu olumlu buluyorum.”

Rakamlar dikkat çekici:

“Bursa’da 2020’de trafik yoğunluğu düşük gün sayısı 56. Aylık bazda tıkanıklık en fazla yüzde 35’le Aralık, en az ise pandemi nedeniyle kapanma yaşanan yüzde 14’le Nisan ayında oldu.”

Bu noktada…

“Bursa’da cuma günleri 18.00-19.00 saatleri trafiğin en sıkışık zaman dilimi” tespitini yaptı ve bugünün trafik röntgenini çıkardı:

“Bursa’da 30 dakikalık bir yol için sabah saatleri 9, akşam saatleri ise 18 dakika daha fazla trafikte kalıyoruz.”

 

Bursa trafik sıkışıklığında 6. sırada

Bursa’da artan trafik sıkışıklığı tepkiye yol açıyor, ama bizden daha kötü olan iller var.

O listeyi, yol ve ulaşım uzmanı M. Tözün Bingöl açıkladı:

“Trafik yoğunluğunda İstanbul yüzde 51’le ilk sırada. İstanbul Avrupa’da 2, dünyada ise 5. sırada. Türkiye’de İzmir yüzde 30’la ikinci, yüzde 28’le Ankara üçüncü, yüzde 27’yle Adana dördüncü, yüzde 26 ile Antalya beşinci sırada. Bursa yüzde 25’le altıncı.”

 

Acemler’de planlanan tünel için ‘babadan taşımacı’ gözüyle öneriler var

Planlamayı… Salı günü bu sütunlarda duyurduk. Stadyumdan sonra Çekirge Ali Osman Sönmez Devlet Hastanesi’nin açılmasıyla trafik yoğunluğu daha da artacak Acemler için Büyükşehir Belediyesi yeni planlamayla tünel ve köprü çözümü üzerinde çalışıyor.

Bu çözüme…

20 yıldır bölgede yaşayan ve “babadan taşımacı” olan, Bursa Taşımacılık Tarihi kitabı yazarı Kenan Yetişen’den pratik öneriler geldi.

Bir…

“Acemler üst köprüsü Cevşen Petrol’ün Zübeydehanım Caddesi girişine kadar uzatılabilir.”

İki…

“Zübeydehanım Caddesi’nden inen araçların Oulu Caddesi’ne bağlantısı için Cevşen Petrol’ün kuzeyine bir lup yapılabilir.”

Üç…

“Hastane tarafından gelip Zübeydehanım Caddesi ile Çekirge istikametine gidecekler için yol, Bursa Anadolu Lisesi kapısının alt tarafında Zübeydehanım Caddesi’ne bağlanabilir. Gerekirse Bursa Anadolu Lisesi kapısı güneyden verilebilir.”

 

Doğumevi Kavşağı için basit bir öneri

Kenan Yetişen, 20 yıllık bölge sakinliğindeki gözlemlerini de yansıtarak bir öneri daha getiriyor:

“Eski Zübeydehanım Doğumevi kavşağının Belde Caddesi’nden gelen araçlara açılıp, Zübeydehanım ve Hat Caddesi’ne bağlanması sağlanmalı. Bölgede oluşacak trafik yığılmasının dağılmasına yardımcı olabileceği gibi, alternatif yol olur. Akıllı sinyalizasyon sistemi monte edilirse isabet olur.”

 

Uludağ’da yeni plan: 2. Bölge’nin turizm koruma alanı sınırları genişledi

Kuşkusuz… Uludağ özellikleriyle farklı bir kent değeri. Ne var ki, yıllarca çok fazla kurumun söz sahibi olması nedeniyle yönetim açısından 7 Kocalı Hürmüz gibi olan Uludağ’dan yeterince yararlanamıyoruz.

Üstelik…

Türkiye’nin ilk kayak merkezi olarak bir dönem popülaritesi çok yüksekken yerini son yıllarda yeni rakiplere kaptırdı.

İşte…

Uludağ’ı yeniden kayak turizmini merkezi yapmak, yılın 12 ayında yararlanılan doğa ve turizm merkezi haline getirmek için atılan adımların ilki olan Uludağ Alan Yönetimi Başkanlığı’nda sona yaklaşıldı. Şu sıralar da açıklanması bekleniyor.

Ondan önce…

Cumartesi yayınlanan Cumhurbaşkanı Kararları arasında Uludağ’la ilgili önemli bir ayrıntı yer aldı.

Kararla…

Uludağ 2. Gelişim Bölgesi’nin turizm sınırları genişletilirken, Alan Başkanlığı’nda yeni projelerin önü açıldı.

 

Mustafa Dündar’ın ‘paçadaki çamur’ yorumu

Hep birlikte izliyoruz… Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar ilgi gören büyük bütçeli projelerin yanı sıra farklı belediye hizmetleri üretmeye devam ediyor.

Pazar günü de…

Giderek şekillenen Soğanlı Millet Bahçesi’ndeydi. Fotoğrafını, “Ayakkabımıza, paçamıza bulaşan şantiye çamuru bizim çim kir değil, hemşerilerimize getirilen hizmetleri takibimizin mührüdür, ödülüdür” cümleleriyle paylaştı.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X