İzmit Körfez Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoban inşaatı sürerken, yetkilerin her açıklamasında, Bursa-İstanbul arasındaki mesafenin bir saatin altına düşeceği vurgulanırdı.
O vakit belki çok inandırıcı gelmiyordu ama şimdi Bursa ile İstanbul artık bir saatte alınabiliyor.
Bunu bizzat biz de aracımızla denedik.
Öylesine konforlu projeler inşa edilmiş ki, aracınızla seyrederken keyif alıyorsunuz.
Bölgesel değil, Türkiye projeleri olan Osmangazi Köprüsü ve İzmir-Bursa-İstanbul Otobanı şehrimizi her anlamda cazibe merkezi yaptı.
Toprakları değerlendi, ulaşımı kısaldı, yollarında sürüş konforu arttı, zamandan, yakıttan tasarruf sağlandı, ziyaretçi sayısı da çoğaldı.
Artık Bursa’da oturup İstanbul’da çalışılabilir, okunabilir hale gelindi.
Sadece bu iki ulaşım projesinin ülke ekonomisine ve sosyal yaşamına kattığı değeri fark etmemek mümkün değil.
Bursa’nın esnafı bunun farkında.
Geçenlerde şehrin en eski kebapçılarından Koza Han bitişiğindeki Bursa Kebapçısı’nın 3. kuşak sahipleriyle sohbet ederken, son dönem yerli turist ağırlıklı müşteri sayılarının arttığından bahsettiler.
İstanbul’dan Bursa’ya sırf kebap yemeye gelenlerin sayıları bile çoğalmış.
Buna Anadolu’nun değişik yörelerindeki belediyelerin kültür turları da eklenince, esnafa uğrayan yerli turist dikkat çeker halde çoğalmış.
Bütün bunlar Bursa için sevindirici gelişmeler.
İç turizmin canlanması esnafın yüzünü güldürmüş.
Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-Bursa- İzmir Otobanı’na yarın 3. Havalimanı ve hızlı tren de eklendiğinde bundan en fazla nasiplenecek kentlerin başında yine Bursa gelecek.
İstanbul’a havayoluyla inecek konuklar yakın civardaki kentleri görmek isteyeceklerdir.
Tartışılan karar
Mudanya Yolu’nda yaşanan trafik yoğunluğu İdari Mahkeme’nin verdiği bir kararı yeniden tartışmaya açtı.
Balat Kavşağı’nı ana güzergâhta akışı tıkadığı için kapatan Büyükşehir Belediyesi’nin bu kararı yargıya taşınmıştı.
Yargı Balat Kavşağı’nın açılmasına hükmetti ama Mudanya Yolu yeniden tıkandı.
Sürücüler her gün burada çile çekmeye başladı.
Kalıcı çözüm, buraya inşa edilecek köprülü kavşakta.
Ancak yapımı uzun süre alacağı için mahkemenin açma kararı tartışılmaya devam edecektir.
Trafik yükü artan güzergâhta bu yaz sıcak geçeceğe benziyor.
Hem Balat sakinlerinin mahalleye giriş çıkışlarını sağlayacak hem de Mudanya Yolu’nun kesintisiz akıtacak kavşak projesi 24 saat esaslı ve çok personelli sistemle hızlı biçimde inşa edilmeli.
Yoksa sıkıntı bitmeyecek.
Fırlayan kiralar
Kısa bir süre önce yine bu sütunlardan kentsel dönüşüm projelerinin özellikle Nilüfer’de kiralık ev fiyatlarını fırlattığını yazmıştık.
Dün de gazetemizin Ekonomi Servisi’nden Aslıhan Aydın kardeşimiz konuyla ilgili kapsamlı bir haber derlemiş.
Rakamlar öylesine fırlamış ki, özellikle Ataevler’de artık kiraların yanına yaklaşmak mümkün değil.
Sabit gelirli bir ailenin bu semtte yaşaması çok zor.
Çünkü; dönüşüm Nilüfer’in bu semtinde yoğunlaşmış durumda.
2 ila 4 bin lira arasında değişen kiraların yüksekliği emlakçıları bile şaşırtmış.
Kentsel dönüşüm bir yandan çürük yapıların sağlamlaşmasını sağlarken diğer yandan mal sahiplerine de iyi bir gelir kapısı olmuş.
Emsal artışıyla daire sayıları ikiye katlanacak olan Ataevler’i şimdi yeni bir sorun bekliyor.
Ataevler’in altyapının bu haliyle, sayıları iki katına çıkacak daireleri ve nüfusu taşıması mümkün değil.
Bunu biz eski bir Ataevler sakini olarak görebiliyoruz.
BUSKİ Genel Müdürlüğü’nün şimdiden Ataevler’in altyapısını komple büyütmeyi ele alması kaçınılmazdır.
Aksi halde, ileride daha büyük sıkıntılar doğabilir.