Şehir büyük olunca, onca yatırıma rağmen trafiği de bazen saç baş yoldurtabiliyor.
Büyükşehir Belediyesi, kent merkezinde olabildiğince, trafiği kesişmeden akıtma konusunda yatırımlar yapıyor.
Bunlara en son halka olarak Gecit bat-çıkı eklenecek.
Ancak, daha kavşak inşaatına başlanmadan etrafta oturanların sesleri yükselmeye başladı.
Büyükşehir Belediyesi, Mudanya-Bursa, Bursa-Mudanya yönündeki kavşaklarda trafiği lambalara takılmadan, hızlı biçimde akıtmak için önce Geçit kavşağının iki yönünü araçlara kapattı.
Fakat buna itiraz edenler var.
Önceki gün bu konuya köşemize taşımıştık.
Dün de elektronik postamıza bölgede oturan okurlarımızdan iki ileti aldık.
İlki tanıdık bir isimdi.
Büyük Birlik Partisi Nilüfer İlçe Başkanı Mustafa Aydın.
Aydın, elektronik iletisinde, “Birileri için 4 mahalle cezalandırılıyor” diyor.
Aydın mektubunun devamında da şunları eklemiş:
“Sözde trafik rahatlatılacak diye Geçit, Balat, Ahmet Yesevi, Nilüferköy, Minareli Çavuş mahallelerinde Geçit kavşağını kullanan vatandaşlarımız adeta cezalandırılıyor. Geçit kavşağının kapatılması, bölgede yaşayan herkesi olumsuz etkiliyor. Eve, işyerlerine veya okullarına giden herkes için yol uzadığı gibi, zaman kaybı da yaşanıyor.”
Mahallesinde İl Sağlık Müdürlüğü‘ne bağlı 112 Acil Servis İstasyonu bulunduğunu da hatırlatan Aydın, Geçit kavşağı kapatıldığı için karşı yöndeki olası bir kazaya müdahalede ambulansın 10-15 dakika gecikeceğini ileri sürüyor.
Aydın gönderdiği iletide şunlara da vurgu yapıyor:
“Her akşam 20 dakikada eve varırken, şimdi 40 dakikada varabiliyoruz. Kaldı ki, tüm kavşaklarda lambalar olduğu taktirde her zaman yoğunluk yaşanır. Şu anda Emek ve Bademli kavşaklarında sıkışıklık iki katına çıkmış durumda.”
Geçit kavşağının kapatılmasının trafik sıkışıklığına çare olmayacağını da kaydeden Aydın, Bursa Valisi’ni de şöyle göreve çağırıyor:
“Geçit kavşağının kapatılması asla çare değil, olamaz. O kavşağı kullanan binlerce kişiye her gün 20 kilometreden dolaştırmak ve zaman kaybı yaşatmak çare değil. Orada halen lambalar yanıyor ve trafik sıkışıklığı oluyor ve olmaya devam edecektir. Kışın ortasında o alanda çalışmada yapılamayacağına göre bu işte bir iş var. Bursa Valisi’ni göreve çağırıyoruz. Kendisi bir hafta burada ikamet etsin.”
Bölgeden başka bir okurumuz da Geçit’teki bat-çık kavşağın aslında Emek Metro hattı yapılırken inşaa edilmesi gerektiğini hatırlatıyor.
İlhan Bür isimli okurumuz, kavşağın trafiğe kapatılmasını eleştirirken, geçici çözüm de sunuyor.
“Anlamadığım nokta, madem kavşağı dönüşlere kapadınız, o zaman trafik ışıklarını neden düzenlemiyor? Fasılalı yakmıyor ya da komple iptal etmiyorsunuz. İkinci anlamadığım konu da Balat’ın arkasından Hasköy yoluna bağlanan güzergâhın üzerinde bulunan köprünün de kapatılmış olmasıdır. Hiç olmazsa, Balat ve Geçit’in Nilüfer ilçesi yakasında bulunan insanlar bu yolu kullanarak hiç trafiğe girmeden Bademli-Meşeliköy-Mudanya istikametine gidebiliyorlardı.”
Okurumuz İlhan Bür, iletisinde şunları da ekliyor:
“Balat veya Geçit Mahallesi’nin Nilüfer yakasında bulunan araçların Mudanya’ya gidebilmesi için Korupark kavşağına girip, dönüş yapması akşam saatlerinde zaten bir mucize. Bazen o kadar yoğun oluyor ki, ancak labirent gibi yollardan geçip, Akpınar kavşağını kullanarak dönüş yapabiliyoruz.”
Geçit ve Balat civarında daha bat-çık inşaatı balmadan sıkıntı büyümüş görünüyor.
Ancak unutulmamalı ki, Mudanya-Bursa yolundaki trafik Geçit kavşağı inşaa edilmeden rahatalılamaz.

Flipboard