Bursa gibi kozmopolit yapısı olan kente Büyükşehir Belediye Başkanı olmak kolay bir iş değil.
Sorunu çok, ama hiçbiri çözümsüz değil.
Çabalamak, çalışmak gerek.
Dün 70 gündür işbaşında olan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı ziyaret edip, kendisiyle Bursa’yı konuştuk.
Göreve gelişinin ardından Başkan Aktaş ile konuşabilmek için çok yoğunluk vardı, biraz azalmasını bekledik.
Hatta, ayağının tozuyla döndüğü Katar’ın ardından görüşme fırsatı yakaladık.
Aktaş bizzat Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Bursa’ya gönderilmiş bir isim.
2 Kasım’daki seçimin ardından kolları sıvadı.
Hızlı girişler yaptı.
Kentlinin hoşuna gidecek uygulamalara imza attı.
Suda, ulaşımda, otopark ücretlerinde sembolik indirimler popülizm gibi algılansa da siyasetin zaman zaman buna ihtiyacı olduğu unutulmamalı.
Ulaşımdaki sıkıntıları bizzat metroya binerek yerinde tespit etmeye farklı bir yoğurt yiyiş tarzı olarak bakılmalı.
Aktaş bunu çekinmeden yaptı.
Bursa’nın acil çözüm bekleyen ulaşım, kentsel dönüşüm ve hava kirliliği gibi sıkıntıları var.
Aktaş’ın, bir yandan ekibini oluştururken diğer yandan da sorunlara odaklandığını görüyoruz.
“Büyükşehir’in 5 milyar lira borcu ve hemen ödenecek de bir milyar liraya ihtiyacımız var. Borcun yüzde 65’lik kısmı önümüzdeki üç yıllık süreci kapsıyor. Maaş ödemek için kısa vadeli borçlanmalar yapılmış” sözlerini bir kez daha yineleyip, devraldığı belediyenin içinde bulunduğu mali tabloyu böyle ortaya koyuyor.
Aktaş’ı 70 gün önceye göre biraz daha rahat gördük.
Uludağ’ın çözülmesi gereken sorunlarının farkında.
Ama bunun tümünün Büyükşehir tarafından yapılamayacağını da saklamıyor.
Bu konuda Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile de Büyükşehir’in daha önce var olan sorunları giderilmiş görünüyor.
35 milyon liralık arıtmanın dışında Uludağ’a bir şey yapamayacağını bizzat Bakan Veysel Eroğlu’na söylemiş.
Tabii ki, kentlinin en çok konuştuğu sorunların başında trafik geliyor.
Minibüsler başlı başına bir dert.
Bu konuda Emniyet Müdürü’nün raylı sisteme paralel lastik tekerlekli toplu taşıma araçları konusundaki çıkışını önemsiyor.
Emniyet Müdürü’nün Olay Medya’yı ziyaretinde adeta ‘kral çıplak’ dediğini hatırlatıyor
Minibüslerin ana hat dışına, mahalle içlerine alınması konusunda kararlı olduklarını, ulaşımın çözülmesi için de Bursalıların desteğine ihtiyaçları bulunduğunu vurguluyor.
Aktaş az uyuyup, çok çalışıyor.
Zaman zaman, akşamları kendi aracıyla kenti dolaştığını söylüyor.
Şehrin sorunlarına bir sihirli değnek ile 15 ay gibi kısa sürede çözüm bulmasını beklemek fazlaca hayalcilik olur.
Zaten Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın bu sürede ‘asla büyük projeye girişme’ dediğini yineliyor.
İptal edilmesi gereken proje ve ihaleler konusunda da kararlı olmasını telkin ettiğini hatırlatıyor.
Aktaş’ın 2019 seçimlerine kadar Bursa’nın işleyen rutin projeleri dışında bir şey yapması zaten mümkün gözükmüyor.
Küçük dokunuşlar zaten yapılıyor.
Müthiş bir tasarruf uygulanıyor.
AK Parti’nin 2019 Mart’ında yola kimle devam edeceğini belirlemesi de bu yılsonunda netleşir.
Eğer Aktaş ile devam kararı alınırsa işte o zaman yeni 5 yıllık döneme de hazırlık yapılması gerekecek.
Aktaş ile görüştükten sonra inerken merdivende BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar ile karşılaştık.
Çapar da konulara hâkim olmuş.
Özel Halk Otobüsçülerinin yeniden minibüse dönüş konusunda çıkan yargı kararı üzerine yoğunlaşmış.
Çapar’ın bu nedenle Bursalıların sıkıntılı bir dönem yaşamaması için çalıştığını fark ettik.