Bütünşehir‘e geçeli 2 yıl oldu.
6360 Sayılı Yasa, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘ye sadece merkeze değil, 17 ilçeye birden hizmet götürme sorumluluğu yükledi.
O, zaten yasa çıkmadan önce de buralardan gelen talepleri geri çevirmiyordu.
Altepe dün habercilerin karşısına geçip Bütünşenir’in 2 yılını anlattı.
Yapılanlara baktığınızda, kısa sürede önemli işlere imza atılmış.
Bu işten en çok da kırsal yararlanmış.
Başkan’ı dün sabah Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi‘nde dinlerken, aslında bir çoğunu bildiğimiz yatırım ve hizmetlerin toptan değerdirmesine tanık olduk.
Dağdan, ovaya, denizden merkeze kadar gerçekleşen onca hizmetin dökümü yapıldı.
Bunlar için iki yılda önemli ölçüde kaynak kullanıldı.
En ücra köyden, merkezdeki raylı sistem hatlarına ve kavşaklara, hatta, ulusal ölçekli vagon ve uçak üretimlerine kadar Başkan hemen hepsine kafa yordu.
Netice de aldı.
Tabii ki, dün ekibi de yanındaydı.
Büyükşehir’deki 7. yılını anlatırken Başkan Altepe’nin yanında başta AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun, ilçe belediye başkanları, AK Parti İlçe başkanları ile bürokratik kadrodan Genel Sekreter ve Genel Sekreter yardımcıları da vardı.
Bu görüntü, Bursa’ya iktidar partisinin bir bütün olarak hizmet ettiğinin de fotoğrafa yansımasıydı.
Başkan 17 ilçede bin 912 projenin varlığından bahsetti. Bu küçümsenemeyecek bir rakam. İrili ufaklı, ama hepsi insan odaklı.
En son yansıttığı bir tablo vardı ki, o da Büyükşehir’deki 7 yıl ile gerideki 20 yılın kıyaslamasıydı.
20 yılda 22 kilometre raylı sistem yapılırken, 7 yılda 31 kilometre daha uzamış.
20 yılda sadece 8 tarihi kültürel mirasın ayağa kaldırılması envanterdeyken, 7 yılda bu sayı 258’e çıkmış.
Spor yatırımları 19’dan 232’ye, yol uzunlukları 169 km’den 916 km’ye fırlamış.
Kamulaştırma da çıta aşılmış. 20 yıllık kamulaştırma bedeli 215 milyon TL’den son 7 yılda 472 milyon TL’ye ulaşmış.
Rakamlar, Bursa’nın çehresinin değiştiğine işaret ediyor. Başkan bunu bizzat vurguluyor.
Altepe, “Yerüstü bitti sıra yeraltına geldi” derken, yeni dönemde Bursa’nın yeraltı zenginliklerinin değerlendirilmesine ağırlık vereceklerini işaret ediyor.
Sahiller önemli.
115 km. deniz, 170 km. göl sahilimiz var. Hepsi için yeni yeni projeler ihaleler yapılmış.
Bursa’yı yeniden kaplıca şehri yapmak için de önemli projeler geliştirilmiş.
Sıcaksu‘dan Tümbüldek‘e, Ilıcaksu‘dan Düğüncüler‘e Keramet‘ten, Oylat‘a kadar her yer var.
Yakında hisssedilmeye başlanacak.
Başkan, “17 ilçede bin 70 mahallede nerede ne var, nasıl değerlendiririz onun hesabını yapıyoruz” sözleriyle, Bursa’ya bir bütün olarak baktıklarını işaret ediyor.
Başkan bir konunun üstünde çok durdu.
Dağ bölgesinin geleceğinin kırsal turizmde olduğunu anlattı.
Bursa‘nın ve İstanbullunun gelecekte soluk alacak mekânlarının buralar olacağını vurguladı.
Bu amaçla Keles Gököz, Harmancık Eko Turizm, Büyükorhan Görecik ve diğer ilçelerdeki yaylaların önemli olduğunu anlattı.
Ya ulaşım?
Detayını daha evvel bu sütunlardan yazmıştık.
Başkan Yıldırım Metrosu’ndan bahsedince salondan büyük bir alkış koptu.
Gerçekten de sıkışan trafiğin içine bir de tramvay soktuğunuzda problemi çözmek mümkün olmuyor.
Başkan, bu yüzden Gökdere’den başlayıp İncirli, TMA caddeleri ve Siteler‘den Şevket Yılmaz Hastanesi‘ne ulaşacak metro hattı projesinde artık sona gelindiğini müjdeledi.
“Bursa’yı yeni dönemde de demir ağlarla örmeye devam edeceğiz” demeyi de ihmal etmedi.
Ulaşım projeleri içinde bir şey daha dikkatimizi çekti.
17 ilçeye 2 yılda 370 milyon TL harcanarak 424 km yol yapılmış.
Sıcak asfaltlı yola sahip köyler çoğalmış.
Bunları önemsiyoruz.
72 vagon alımı, çamur yakma tesisleri, su fabrikası da notlarımız arasına aldığımız dikkat çeken icraatlardı.
Bunca projeye rağmen kentin sorunlarının bittiği, sıkıntılarının olmadığı söylenemez.
Hepsi için zamana ve bol kaynağa ihtiyaç var.