Daha yapım aşamasında öğrenciydik. Yanından, yakınından geçiyorduk.
Bittiğinde, bu kez üstünden şehre ve doğum yerimize ulaşır olduk.
Harmancık ve diğer ilçelerle Bursa arasındaki irtibatı bu güzergahtan sağlıyorduk.
Selahattin Saygı Doğancı Barajı`nın yapım hikayesi uzun.
Bu yapı Bursa için çok önem arz ediyor.
1975`te başlayıp 80`lerin sonunda tamamlandı.
90`ların başında devreye alındı. Şimdi Bursa`nın içmesuyu ihtiyacının büyük bölümünü karşılıyor.
Geçenlerde Olay TV`de yapım ve sunumunu üstlendiğimiz Kent ve Yaşamprogramının bir bölümünü Doğancı Barajı`nda gerçekleştirdik.
BUSKİ Genel Müdürü İsmail Hakkı Çetinavcı ile bir çoğumuzun bilmediği, giremediği, hatta varlığından haberdar olmadığı tüneli görme şansı bulduk.
Seyircilerimizin bir kısmı bu görüntüleri dün gece belki de ilk kez Olay TV ekranlarında izlediler.
Doğancı Barajı`nın gövde altında kalan ve tünelle ulaşılan sıfır noktasına girdik.
Buradan Dobruca Arıtma Tesisleri`ne giden hat ve su alım ünitesinin başına kadar ilerledik.
Tehlike vanasının işlevini burada öğrendik.
Girdiğimiz tünel ile üzerinden Dağ ilçelerinin yolunun geçtiği baraj seddesi arasında yaklaşık 50 metrelik bir derinlik var.
İçeriye girdiğimizde daha evvel bildiğimiz bir tehlike ile yüzleştik.
Bursa gerçekten büyük bir riskten kurtarılmış.
Arıtma`ya su taşıyan ana iletim hattında ve vanalarda yer yer korozyon oluşmuş.
Baraj`dan suyun alındığı sıfır noktasındaki iki vanadan biri arızalı.
Diğerine de dokunulamıyor.
Korozyonun onu da deforme ettiğinden çekiniliyor. Vana kapatılsa, belki de bir daha açılamayacak.
BUSKİ ve DSİ bu nedenle ikinci bir su alım yapısı ve by-passs tüneli inşaa etmiş.
Onun yapımı da tamamlanmış. `2. Su Alım ve By-Pass Tüneli` devreye girdiğinde eski hat yenilenecek.
BUSKİ Genel Müdürü Çetinavcı bu gerçeği açıkladıktan sonra, sıkıntının aşıldığını anlattı.
Yeni yatırımla korozyon (ana iletim hattındaki çürüme) nedeniyle Bursa`nın su baskını ve ana vanasının hiç açılmama ve kapatılamama riski bulunan durum ortadan kaldırılacak.
BUSKİ`nin son yıllarda altyapı yatırımları kadar su temin tesislerine de önemli oranda bir kaynak ayırdığını biliyoruz.
Örneğin, kurumun Doğancı Barajı için DSİ`ye ödemeleri sürüyor.
Keza, riski ortadan kaldırma adına yapılan ikinci tünel için de DSİ`ye borçlanılacak.
TV çekimleri için baraj,altyapı ağı ve arıtma tesislerini gördükten sonra 3 milyon nüfuslu bir şehir şebekesini işletmenin hiç de kolay ve ucuz bir iş olmadığını fark ettik.
Kent ve Yaşam`dayız…
Sevgili okurlar, ilk bölümü dün gece yayımlandı.
Yerel yönetim alanında çeyrek asrı aşkın edindiğimiz bilgi birikimimizi televizyon ekranlarına da taşıyacağız.
Olay TV`de bundan böyle her pazartesi 22.45`de Kent ve Yaşam`da ekranlarınızda olacağız.
Şehrimizin ve şehirlerin sorunlarını, yerel yönetimlerimizin ve kamu kurumlarımızın canlı yaşamını kolaylaştırıcı çabalarını bizzat yerinde inceleyeceğiz.
Sizi de Olay TV ekranlarında, tarih boyunca vazgeçilemez yaşam alanlarımız olan şehirleri takibe davet ediyoruz.