İhsan Aydın

Bursa Teknik Üniversitesi kısa sürede büyük yol aldı

Köşe Yazısını Dinle

Yıllarca yazıp çizdik. Bursa’ya tek bir üniversite yetmez diye.Bursalı olarak şehrimize bizim yeni üniversiteler istememiz kimilerinin hoşuna gitmiyor.

Yeni açılan üniversiteleri ‘merdivenaltı’ eğitim kurumları gören çok bilmişler var. Çok üniversite açmayı marifet görmüyorlar. İçerik, nitelik, nicelik sanki bizim de aramadığımız şeyler.

Bursa’nın tek bir üniversiteye sahip kent oluşunun sürmesini isteyen kimi okumuş cahiller, Anadolu kentlerinin çocuklarının kendi şehirlerinde okuma imkanına kavuşturulmasına, yeni yeni üniversitelerine açılmasına kör ideolojileriyle karşı durup, muhalefet ediyorlar. Bunu bir siyasi yatırım olarak görüyorlar.

Oysa bütün gelişmiş ülkelerin, üniversiteleriyle bunu başardığını onlar da biliyorlar.

Bursa’da bugün 3 üniversite var. Çok bilmişlere göre bu kadar üniversiteye gerek yok. İlk üniversitemizin 100 bin öğrenciye doğru gitmesi ne kadar doğrudur. Burada verimli bir akademik dönem geçirilebilir mi? Türkiye’nin en kalabalık üniversitelerinden birine sahibiz.

Çocuklarımız kendi şehrimizde alternatif üniversite olmadığı için İstanbul’a gidiyorlar. 3 milyon nüfuslu şehirde sadece bir vakıf 2 devlet üniversitesi var

Bursa Teknik Üniversitesi açıldığında sevindik. Kısa sürede Tükiye’nin en iyisi olmasını beklemiyoruz ama Bursa’nın ihtiyacıydı. Bursa’daki bir çok mühendislik probleminin çözümü için yıllarca İstanbul ve Ankara’daki üniversitelerden destek alındı. Yerel yönetim projelerinde ve afet anlarında hep onlara başvuruldu.

Şimdi görüyoruz ki, BTÜ Dünya Üniversite Sıralaması’nda (World Unıversty Rankings) genelde 601, Batı Asya ülkeleri arasında 58Türkiye üniversiteleri arasında ise 43. sırada.

Elbette daha yukarılarda olmasını arzularız. Fakat daha gidilecek çok yol var. FETÖ’den el konulan kampüsü kullanan ve kendine yeni bir kampüs dahi yapamayan BTÜ’nün bu kadar kısa sürede ilk 50 üniversite arasına girmesini önemsiyoruz.

Yılllar geçtikçe BTÜ daha üst sıralara çıkacaktır.

Bursa bunu hak ediyor. Emeği geçen akademisyenlerimizi kutluyoruz. BTÜ bu başarısıyla Avrupa üniversiteleri 2024 sıralamasına girmeyi de hak etmiş.

Bizi, şehre yeni üniversiteler istediğimiz için küçümsemeye kalkan jakobenler bozulacak ama bunu dillendirmeye ve yazmaya devam edeceğiz.

Çünkü; biz bu şehri ve insanını seviyoruz.

Üniversitelerin nicelik ve nitelik sorunu varsa onu da yine değerli akademisyenlerimiz giderecektir.

Bursa sınırındaki yangına çok unsurlu müdahale

Yaz aylarında meydana gelen yangınlarda ülkemizin adeta ciğerleri de yok oluyor.

Neyse ki, artık sonbahara giriliyor. Havalar halen sıcak geçiyor ama eskisi kadar etkili değil. Dolayısıyla, orman yangını riski de giderek azalıyor.

Hafta sonu Bursa il sınırlarındaki bir yangın daha meydana geldi.

Bursa-Kütahya sınırında Harmancık ilçesi yakınlarındaki Küplü dağında çıkan orman yangını çok unsurlu müdahale ile kontrol altına alınmış.

Yangına hava unsurlarıyla birlikte yerden de arazözle müdahale edilmiş. Karaca göletinden su alan helikopterler yangını büyümeden söndürmüş. Yangına 5 helikopter, 4 uçak ve onlarca arazöz müdahale etmiş. Buna rağmen 4 hektar alan yanmış.

Eğer helikopter ve uçak olmasa, yakındaki Karaca göleti de bulunmasa düşünün kaybedilecek ormanı.

Türkiye yangınlara müdahale konusunda acı bir tecrübe edindi. Şimdi daha hazırlıklı. Havadan  müdahale gücü artırıldı. Kara gücüne takviyeler yapıldı.

Hasılı, çok orman kaybettik ama artık eskiye göre daha hazırlıklı ve donanımlı bir ülke olduk. Ülkemizin nefes alanlarını koruyup kollamak için hepimize sorumluluk düşüyor.

Yeni nesil hekim ofisçiliği

Hekimler bürokrasiyi sevmez. Yeni bir muayenehane açarken gerekli evrak, ruhsat vb. gibi izinler alınırken biliyoruz ki, sıkılırlar.

Bursa’da Yunuseli Bulvarı’nda yeni açılacak Down Town AVM’de bir de Meditown adıyla yeni nesil doktor ofisleri konsepti yer alıyor. Önceki akşam o ofislerin Gönlüferah Otel’deki tanıtımına davetliydik.

Atış Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Metin Atış, önümüzdeki ay hizmete girecek AVM’de 32 hekim ofisi de yer aldığını söyledi.

Hekimler duvara sadece diplomasını çakıp işe başlayacak. Her türlü izin ve sekreteryayı Meditown yönetimi yürütecek. Sağlık turizminden de faydalandırılacaklar. BUSAT Başkanı Dr.Metin Yurdakoş da projeyi, ‘sıradışı’ konsept diye tanımladı..

AVM’ye gelenler hem otel hem de Meditown’u kullanabilecekler.

Bursa’da yeni bir uygulama.

Rağbet görecektir.

Bu arada, Down Town AVM’nin GYODER tarafından Türkiye’deki en değerli yatırım olarak ödüllendirildiği de açıklandı.

1 adet yorum var

Bir adet yorum var

1. Bursa’da en az 10 tane üniversite olması gerekir. Çocuklarımızı üniversite çağına kadar yetiştirip sonra başka şehirlere üniversiteye göndermek zorunda kalıyoruz. Çoğu sonra geride gelmiyor. Çocuklarımızı başka şehirlere faydası oldun diye mi yetiştiriyoruz ? Bunu önlemek için üniversite sayısı acilen artırılmalı ve tabi ki sadece sayı olarak değil, nitelik olarak ta Türkiye’nin ve Avrupa’nın sayılı üniversiteleri şehrimizde kurulmalı. Pırıl pırıl gençlerimizi başka şehirlerde yaşayıp oraları kalkındırsınlar diye yetiştirmiyoruz.