İhsan Aydın
İhsan Aydın

Bursa trafiğine çözüm arayışları

Bugün Bursa’nın sorunları sıralanmaya kalkınsa kuşku yok ki, trafik ilk sırayı alacaktır.

Bu geçmişte de böyleydi.

Gelen her yönetim kentiçi trafiği çözmeye dönük projeler geliştirdi.

Birçoğu hayata geçti.

Bunların bir kısmı dış kaynaklı finansla devreye alındı.

Bursaray bunun en somut örneği.

Ancak; artan nüfus, çoğalan araç sayısı ve hızlı göç, kentin trafik planlamalarını da altüst etti.

Bu yüzden seçilen, göreve gelen her Büyükşehir belediye başkanı bu soruna daha fazla kafa yormak ve çözüm arayışlarında bulunmak zorunda kaldı.

80’lerin ortasında o çözümün hafif raylı sistem olduğunu ODTÜ’ye yaptırılan fizibilite etüdü ortaya koymuştu.

Fakat, Türkiye’nin otomobil üretim üssü Bursa’nın bu denli büyüyüp, tüm fizibilite etütlerini, öngörüleri altüst edeceği kestirilemedi.

Bugün nüfusu 3 milyonu bulan kentin trafik problemi yine gündemin ilk sırasına oturdu.

İki yıl önce Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi’nin Çin’in başkenti Pekin’deki programına davetliydik.

Dünyanın en büyük nüfusuna sahip Çin’in baş şehrindeki trafik düzenine ve toplu taşıma modeline hayran kalmıştık.

Caddelerin hemen hepsinde çoklu şeritler, herkesin harfiyen uyduğu sinyalizasyon, yayaların ve araç sürücülerinin karşılıklı saygısı ve yoğunluğa rağmen akıcı bir trafik vardı Pekin caddelerinde…

Kentin her yerine ulaşan metro ağı, ulusal, uluslararası tren bağlantılar ile havalimanı bağlantısını da buna katmak gerekiyor.

Pekin’de de trafik var ama akıyor.

Pekin ziyaretimizi niye hatırlattık?

Önceki hafta Bursa Büyüykşehir Belediyesi’nin AR-GE Şube Müdürü Kürşat Gürsoy ile bir mühendis grubu Çin’den döndü.

Bizzat Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş tarafından görevlendirilen ekip Çin kentlerindeki trafik yönetim sistemleri hakkında incelemelerde bulundular.

Amaç; oradaki başarılı modeli Bursa’ya uyarlamak.

Geçilen haber ve fotoğraflardan gördük ki, Çinli uzmanlar Bursa heyetine ilgi göstermişler, sistem hakkında bilgilendirmişler.

Çin modelini Bursa’da hayata geçirmek faydalı olacaktır.

Bu amaçla arayış içine girmek ve dünyanın kalabalık nüfuslu kentlerinin bu sorunla nasıl baş ettiğini araştırma girişimlerini önemsiyoruz.

Hiçbir sorun çözümsüz değildir.

Hele mühendislikte bunun sürüncemede kalması düşünülemez.

Büyükşehir Belediyesi’nin Çin modelini Bursa’ya taşıma çabaları bu kentin tüm katmanlarınca da desteklenmeli.

Bursa hepimizin.

Çünkü; burada hepimiz yaşıyoruz.

Çin kentlerindeki milyonlarca nüfusa çözüm olan model Bursa’da niye sorun çözmesin?

Vali’liğinden, İl Trafik Müdürlüğü’ne, UKOME’den Jandarma’ya, STK’lardan Büyükşehir Belediye Meclisi’nde grubu bulunan diğer tüm partilere kadar atılan bu adıma destek verilmelidir.

Çünkü; bu girişimle birlikte artık eski yönetimin Dr. Brenner’e hazırlattığı son Ulaşım Master Planı’nında tümüyle devre dışı kaldığını görüyoruz. 

O planı hazırlatanlar da uygulamamıştı.

 

BİT kongreleri

 

Söze Büyükşehir Beleidyesi’nden girdik o halde bugün yapılacak belediye iktisadi teşekkülleri kongrelerine de değinelim.

Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden beşinde bugün olağan kongre yapılacak.

Geçtiğimiz hafta BURULAŞ’ın yönetimi yenilenmişti.

Bugün de BİNTED, BURKENT, BURBAK, BURFAŞ ve Kültür AŞ kongreleri gerçekleştirilecek.

Belediye iktisadi teşekküllerinin çok konuşulduğu bugünlerde Başkan Alinur Aktaş’ın şirket sayısını azaltma düşüncesini geçtiğimiz hafta bu sütunlardan gündeme getirmiştik.

Bu düşünce ışığında bugün 5 şirkette daha yapılacak olağan kongrelerin de önemi ortaya çıkıyor.

Bakalım BİT’lerin genel kurullarından nasıl bir karar çıkacak?

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X