Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BURULAŞ’ın dün olağanüstü Genel Kurulu vardı.
Genel Kurul’da eski yöneticiler liste dışı kaldı.
Yerine Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın önerdiği isimler girdi.
Şirketin başına da İstanbul’dan Mehmet Kürşat Çapar getirildi.
Eski Genel Müdür Levent Fidansoy’dan boşalan koltuğa bugün Çapar oturacak.
Çapar’ın muhafazakar, sağ görüşlü mühendis ve mimarların TMMOB’a alternatif olarak kurdukları Mimar Mühendisler Grubu üyesi, İTÜ mezunu ve geçen yıl yapılan İstanbul Elektrik Mühendisleri Odası Başkanlığı’na da aday olduğu biliniyor.
Bir ara İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Akbil isimli bilet sisteminin işleten şirketin genel müdür yardımcılığını yapan Çapar’ın halen 3 ortaklı özel bir bilişim şirketinin de sahibi olduğu konuşuluyor.
Başkan Aktaş’ın BURULAŞ Genel Müdürlüğü’ne önce İnegöllü olduğu ileri sürülen ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nde çalışan eski bir siyasetçi danışmanı istediği ancak, o ismin görevi kabul etmediği, yerine de Çapar’ın bulunduğu konuşuluyor.
Aktaş’ın BURULAŞ için önerdiği Yönetim Kurulu üyelerinden biri AK Parti’nin Yenişehir İlçe Başkanı Adnan Kamil.
Yönetim Kurul Başkanlığı’nı Başkan Aktaş’ın üstleneceği BURULAŞ’ın
diğer üyeleri de Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İsmail Yılmaz, Genel Müdür Mehmet Kürşat Çapar ve yine Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Başkan Adayı Rasim Bacacı.
Bir kulis bilgisi daha aktaralım.
Bugün Büyükşehir’de üst düzey yönetici depremi yaşanabilir.
İptal kolay mı?
Elbette Bursa’da hemen herkes raylı sistemin tümüyle yeraltına indirilmesinden yana.
Çünkü caddelerimiz yetersiz.
Bunun kolay ve ucuz bir şey olmadığının da biliyoruz.
İstanbul Caddesi’nde yapımı süren T-2 hattı için birileri yeni Başkan Aktaş’a, ‘iptal’ edilmesi için önerilerde bulunuyor.
Halk arasında amiyane bir tabir var.
‘Bekâra karı boşamak kolaydır’ diye.
Kamu kaynağı kullanılmış ve üçte ikisinden fazlası tamamlanmış bir projenin üstünü yeniden toprak ve betonla kapatmak kolay mı?
Nitekim dün T-2 şantiyesini gezen Büyükşehir Belediye Başkanı Aktaş buranın bitimi için Ağustos 2018’i hedef gösteren bir açıklama yapmış.
Gönül tabii ki, Bursa caddelerindeki bütün raylı sistemin yeraltından gitmesini arzuluyor.
Keşke, şimdi Başkan Aktaş’a bu aklı verenler, zamanında belediyeye kaynak bulma konusunda da yardımcı olsalardı.
Moral veren indirim
Başkan Aktaş işe hızlı başladı.
Seçildiği 2 Kasım’dan bu yana yoğun bir mesai harcıyor.
Süre kısıtlı, yapılacak iş çok.
2019 yerel seçimlerine kadar kentin çözüm bekleyen hemen her sorununa el atması gerekiyor.
Bir yandan belediye birimlerinden brifing almayı sürdüren Aktaş’ın en son Büyükşehir’in otoparkçı şirketi BURBAK yöneticileriyle bir araya geldiğini görüyoruz.
Bu buluşmada Bursalıları sevindirecek yeni bir karar daha çıktı.
Nitekim önceki akşam bu bilgiye aldık, dün de Büyükşehir’den kapsamlı bir haber geçildi.
BURBAK’ın Atatürk Caddesi, Setbaşı ve Tophane’deki park ücretleriyle diğer cadde otoparklarında kısmi indirime gidildi.
Buna göre üç ana caddedeki bir saatlik otopark ücreti 7’den 6 TL’ye diğer caddelerde ise saati 5’den 4 liraya indirildi.
İndirim, caddeleri sık kullanan otomobil sahibi hemşerilerimiz için sevindirici. Sembolik de olsa bu indirim Bursalılara yeni başkanın müjdelerinden biri olarak yorumlanabilir.
Santraller ne olacak?
Söz Büyükşehir’den açılmışken o halde BUSKİ’den devam edelim.
BUSKİ’nin dün Yönetim Kurulu toplantısı vardı.
O toplantıya Başkan Aktaş da katıldı.
Muhtemelen önümüzdeki günlerde BUSKİ Yönetim Kurulu üyelerinin de istifası istenecek.
Yerine yenileri atanacak. Ancak bu atamayı İçişleri Bakanlığı’nın da onaylaması gerekiyor.
Belediye çevrelerinde, yeni Başkan Aktaş’ın BUSKİ’nin yenilenebilir enerji santral projelerine de sıcak bakmadığı konuşuluyor.
HES, RES, GES ve Çamur Yakma Tesisleri’nden elektrik üreten BUSKİ’nin yeni dönemde ilave yenilenebilir enerji projeleri olmayabilir.