İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Dağ yollarında ihale bilmecesi

Bursa’nın güneyine Uludağ da dahil, bölgenin kente bağlantısını sağlayan yollarda sıkıntı bir türlü giderilemiyor.

Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nün sorumluluk sahasındaki Uludağ, Orhaneli, Keles, Büyükorhan ve Harmancık yollarındaki çalışmalardan henüz tam netice alınabilmiş değil.

Dün, son durumu öğrenmek için AK Parti Orhaneli İlçe Başkanı Ali Aykurt’u aradık.

Aykurt, bölge için en sıkıntılı bölüm olan Doğancı varyantı, viyadük ve tünel ihalesinin yapıldığını, ama henüz Kamu İhale Kurumu onayının Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’ne ulaşmadığını söyledi.

Kendilerinin de bu ihalenin sonucunu takip ettiklerini ve sık sık Bölge Müdürü ile görüştüklerini anlattı.

Bursa çıkışındaki sıkıntılı Misi etabından sonra Keles yolunu ayıran ve Doğancı Barajı’nı by-pass edecek projenin bir an evvel başlamasını beklediklerini anlatan Aykurt, “Bugünlerde ihalenin KİK tarafından onaylanması gerekiyor” diye konuştu.

Öte yandan, Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nün açtığı Keles Orhaneli Doğancı Barajı Ayrımı Varyant Tünel ve köprü İşleri Yapım İhalesi’ne 51 firma katılmış.

144 milyon 447 bin TL yaklaşık maliyetli iş için en düşük teklif 88 milyon 919 bin TL ile Evrensel Yol-Ohitan Ortak Girişimi’nden gelmiş.

Ancak bu teklifin aşırı düşük olması gerekçesiyle devre dışı kalabileceği ileri sürülüyor.

Karayolları çevrelerinde, işin 93 milyon 645 bin 818’lik teklifle ikinci uygun sıradaki Astra firmasında kalabileceği de dillendiriliyor.

Ancak bu kadar çok katılımlı ihale sonucuna itirazların gelebileceği ve ihalenin iptal olasılığının bulunduğuna da dikkat çekiliyor.

Bu durumda ihalenin yenilenmesi söz konusu.

Bu da işin başlama sürecini uzatabilir.  

Diğer yandan, Orak AŞ’nin aldığı Bursa-Orhaneli-Harmancık arasındaki 62 kilometrelik etapta işin bitmediği ve ödeneğinin tükendiği gerekçesiyle önümüzdeki günlerde burada da yeni bir ikmal ihalesi yapılacağı konuşuluyor.

 

Keles’e 39 teklif

 

Dağ yolları içinde başka sıkıntılı etap ise Keles.

Geçen yıl komple soğuk asfalt ile kaplanmak istenen etaba bölge muhtarları karşı çıkmıştı.

Mıcır asfaltın iyi atılmadığı için geçen yıl çok sayıda aracın fırlayan taşlar yüzünde camının kırıldığı ve trafik kazalarının yaşandığını ileri süren muhtarlar bu etabın sıcak asfaltla kaplanmasını istemişlerdi.

O istek kabul görünce Karayolları’nın açtığı 60 kilometrelik sıcak asfalt yapım ihalesine 39 firma teklif atmış.

Geçen hafta yapılan 45 milyon 240 bin lira yaklaşık maliyetli işin ihalesinde en düşük teklifin 28 milyon 155 bin 575 TL ile Ekpet firmasından geldiği, ancak bu rakamın da aşırı düşük kategorisinde bulunarak elenebileceği ileri sürülüyor.

Keles Yolu sıcak asfalt kaplama ihalesinde en uygun teklifin İzmirli Özce firmasından 30 milyon 272 bin liralık rakamla geldiği de öğrenildi.

Keles yolu sıcak asfalt ihalesinin de bu nedenle itirazların olabileceği unutulmamalı.

KİK olası itirazları haklı bulursa, buradaki sıcak asfalt döküm işi de uzayabilir.

 

Uludağ Öztimur’a mı?

 

Bu arada Uludağ yolunun yenileme işini Bursalı Simge Asfalt yapıyordu.

Yolun kalan 11 kilometrelik ikmal ihalesinde en düşük teklifin 27 milyon lira ile bir başka Bursalı firma Öztimurlar’dan geldiğini öğrendik. 

Yolun çoğunu yapan Simge’nin teklifinin ise aşırı düşük kategorisinde kaldığı belirtiliyor.  

Görüldüğü gibi Bursa’nın Dağ yolları ihalelerinde sonuçlar belli olduktan sonra KİK’e peş peşe itirazlar olursa, işler sarpa sarabilir.    

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X