Bu sütunlardan zaman zaman Bursa’nın güneyindeki dağ ilçelerine ulaşımı sağlayan yollardaki çalışmaları gündeme getiriyoruz. Bu güzergahın araç trafiği yükü gerçekten çok fazla ve yol paltformu artık yükü taşımıyor.
Hem 4 ilçe aynı yolu kullanıyor hem de komşu illere bağlı ilçeler de Bursa’ya ulaşımda burayı tercih ediyor.
Son dönem bölgenin yeraltındaki zenginliklerini, cevherlerini taşıyan TIR’larda da olağanüstü artış dikkat çekiyor.
Geçtiğimiz gün Doğancı Barajı üstünde yaşanan bir beton mikseri kazasında yol araç trafiğine kapandı ve ilçelerine gitmek isteyen sürücüler saatlerce devrilen mikserin kaldırılmasını ve güzergahın açılmasını beklediler.
O yazımız üzerine Kelesli Ali Osman Bayram adlı bir hemşerimiz elektronik postamıza gönderdiği iletiyle Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkililerine hem sitem etmiş hem de önerilerde bulunmuş:
Okurumuz Bayram bakın ne yazmış ve neler önermiş;
“Yazılarınızı takip ediyorum. 1 Eylül 2020 tarihli, ‘Alternatifsiz Dağ yolu’ yazınızı okudum size aynen katılıyorum. Ben bu yolu her hafta kullanmak zorunda kalıyorum. Bursa’da ikamet etmekteyim ama hafta sonları köyüme gidip geliyorum. Bu yolla ilgili benim gözlemlerim şunlar.”
Bayram şöyle devam etmiş;
“Cumartesi pazar piknikçilerden dolayı Total benzinliği ile Sırma Maden Suyu arası akşam saatlerinde hafta sonları çok yoğun oluyor. Bu yolu maden suyu, inşaat malzemesi ve mermer taşıyan TIR’lar da kullandığı için küçük araçlara yol vermiyorlar, araçların birbirine geçebileceği yerler çok kısa. TIR’ların geçiş saatleri belirlenmeli.”
Okurumuz sonra eleştirisini de şöyle yapmış;
“Bursa-Keles Yolu çok virajlı. Bu yol yapılırken virajlar düzeltilmeliydi. Daha kaliteli yol yapılabilirdi. TIR’lar otomobillerden hızlı gidiyor, küçük araç sürücülerine saygı göstermiyor ve yolun yabancısı olan şoförlerin dikkatsizliğinden dolayı kazalar da arttı. Yetkililer bunun için önlem almalı.”
Okurumuz ayrıca Bursa-Keles-Orhaneli yolu aksaklıklarını dile getirdiğimiz için gazetemize ve bizlere teşekkürü de ihmal etmemiş.
Umarız Karayolları yetkilileri yolda sıkıntı çeken okurumuzun öneri ve eleştirilerinden ders çıkarırlar.
Orhaneli köy dernekleri de teşvik için harekete geçtiler
Geçtiğimiz hafta Bursa’nın güneyindeki üç Dağ ilçesinin 2. derece teşvik kapmasına alınmasının ardından Orhaneli’nin devre dışı bırakılmasının şoku sürüyor.
Orhaneli köy dernekleri AK Parti Bursa İl Başkanı Ayhan Salman’a çıkarak kendi ilçelerin de tıpkı Keles, Büyükorhan ve Harmancık gibi 2. derece teşvik bölgesine alınmasını istediler.
Yörenin en büyük STK’sı olan DAĞ-DER’in Orhaneli Köy Dernekleri Koordinatörü Tevfik Aydın ile dernek başkanlarının da olduğu görüşmede Başkan Salman heyetin taleplerini dinledi.
Salman’ın da başkanlara, konuyla ilgili milletvekillerinin devrede olduğunu ve Orhaneli’nin de teşvik kapsamına alınmasının kısa sürede çözüleceğini umduğunu söylediği konuşuluyor.
Bölgeden hemen her seçimde Türkiye ortalamasının üstünde sandık sonucu alan AK Parti’nin Orhaneli’nin teşvik kapsamına dahil edilmesi için milletvekilleri düzeyinde Ankara’da Maliye Bakanlığı ile temasa geçtiği de belirtiliyor.
Belediye destek olunca değer kazandı
Üreticinin elinden tutan olduğunda neler yapılabildiğini gördüğümüz güzel bir örnek.
Hikayeyi gazetemizi ziyarette Keles Belediye Başkanı Mehmet Keskin anlatmıştı.
Dün de gazetelerde okuduk.
Keles artık Bursa’nın ve Türkiye’nin önemli çörek otu üretim merkezlerinden oldu.
İlçenin Yazıbaşı Mahallesi’nde çörek otu üretimi son dönem arttı. Bunda hem devletin hem de belediyenin payı var.
Devlet ve belediye çiftçiye omuz atınca üretim kapasitesi çoğaldı. Ürün fiyatı da yükseldi. 60 haneli Yazıbaşı bu yıl 70 ton ürün sattı ve 1,5 milyon liranın üzerinde gelir elde etti.
Bunlar sevindirici haberler.
Belediye oraya çörek otu işleme merkezi kurmasa, belki bu başarı yakalanamayacaktı. Üstelik ürün fiyatı da tam 4 kat arttı. Kazanan üretici, Keles, Bursa ve Türkiye oldu.
Bölgeden çörek otu ihracat da geçen yıla göre yüzde 219 oranında artmış.
Katkı koyan, üreten, destekleyen herkesi kutluyoruz.