İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Doğancı Tüneli bu yaz açılıyor

Köşe Yazısını Dinle

Bursa’nın büyük projelerinden biriydi. Sıkıntılar yaşandı. Çökmeler, ikmal ihaleleri süre uzatımları derken kentin güneyindeki 4 ilçenin merakla beklediği Doğancı Tüneli’nde geri sayım başladı.

Dün bu sütunlardan çok uzayan o tünele ilişkin Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in  meslektaşlarımıza, ‘Orada sorun var, açıklanmalı’ sözlerini aktarmış, burayı sık sık yazan biri olarak biz de endişelenmiştik.

O yazımız üzerine dün siyaset cephesinden önemli bir bilgi geldi.

Kaynağımız, “Hiç bir sorun yok. Doğancı Tüneli’ni bu yaz ortalarında trafiğe açıyoruz. Dağ ilçelerimizde oturan hemşerilerimiz çok beklediler ama artık son rötuşlar yapılıyor” bilgisini aktardı.

Buraya dönük eleştirilerin farkında olan dostumuz şu bilgiyi de verdi:

“Sanırız Büyükşehir Belediye Başkanı’na yanlış bilgi verilmiş. Tünel ile birlikte viyadük de bitti. Artık üst yapıya geçildi. Süreçte hiç bir sıkıntı yok. Şu an tünel içlerinde çalışılıyor. Elektromekanik, aydınlatma ve havalandırma sistemleri monte ediliyor. Viyadük ve tünel içinde alt temel serme işlemleri de tamamlandı, asfalt aşamasına gelindi. Doğancı Tüneli açılışa hazır hale getiriliyor. İnşallah, bir aksilik olmaz ise yaz ortalarında tünel hizmete girmiş olacak.”

Kaynağımız, açılış için bir gün de belirlendiğini, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun katılımıyla tünelin görkemli bir törenle hizmete açılacağını söyledi.

Bursa’nın Dağ ilçeleri için gerçekten sevindirici bir gelişme.

Sadece Orhaneli, Keles, Büyükorhan, Harmancık değil, Kütahya’nın Simav ve Tavşanlı, Balıkesir’in Dursunbey ilçelerinin de bu güzergahı kullandıkları biliniyor.

Doğancı Tüneli’nin hizmete girmesiyle birlikte hem zamandan hem de yakıttan tasarruf edilecek. Tünelle birlikte baraj üzerindeki araç trafiği de bitecek. Orhaneli yönünden gelen trafiğin baraj üstündeki kontrolsüz ayrımda Keles yolu ile kesişmesi son bulacak.

Tünelin hizmete alınacak olması AK Parti’yi de rahatlatacak. Zira, yaşanan teknik ve mali aksaklıklardan kaynaklı gecikmeler nedeniyle iktidar partisi de hem muhalefetten hem bölge insanından hem de medyadan bu konuda sık eleştiri alıyordu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü ile 14. Bölge Müdürlüğü’nün de projenin hizmete alınmasıyla birlikte büyük bir ‘oh’ çekeceklerini düşünenlerdeniz. Gecikmeden kaynaklı eleştirilerin diğer odağında bu kurumlarımız yer alıyordu.

 

Saker: Tünel için zemin güçlendirmek şart idi

Dün Doğancı Tüneli’ni kaleme alınca Bursa’nın hemen her sorununa duyarlı olan büyüğümüz Büyükşehir Belediyesi eski başkanlarından Erdem Saker’den de bir elektronik ileti aldık.

Saker, DSİ 1. Bölge Müdürlüğü görevi döneminde Doğancı Barajı’nın projelendirilmesi ve yapımına çok emek verdi. Bölgeyi de en iyi tanıyan hayattaki en eski Bursalı bürokratlarımızdandı.

Saker şunları hatırlatmış:

“Yazınızda bahsettiğiniz Orhaneli yolundaki tünele başlamadan DSİ’den zemin bilgilerini alsalardı, hatta, DSİ yetkilileri kendilerini ikaz etseydi, ben olsam ederdim. Biz Doğancı Barajı’nı projelendirirken çok detaylı zemin etüdü yapmıştık. Derin sondajlar açarak zemin yapısını incelemiştik. Sağ sahilin zemin yapısı sağlam değildi. O nedenle, yolu da baraj üzerinden, sol sahilden geçirmiştik. Bugünkü yol tüneli için önce zemin sağlamlaştırmaları yapılması gerekli idi. Doğru mühendislik bu.”

Saker’in, geçmişe dönük tecrübe ve proje hafızasını önemsiyoruz.

Şimdi tünel açılışa hazır hale getirildiğine göre, bölgedeki sorunların da büyük ölçüde ortadan kaldırıldığı anlaşılıyor.

 

Dağ ilçeleri asıl Kapıkaya tünellerini bekliyorlar 

Bugün söze Doğancı Tüneli ile başladık. Oranın artık son safhaya gelmesi sevindirici. Dağ ilçelerinin asıl ve en büyük beklentisi ise Kapıkaya’da projesi hazır ve ihale edilmeyi bekleyen çift tüplü tünellerin yapımına başlanması.

Bu konuda 22 yıldır işbaşında olan siyasal iktidarın bölgeye büyük bir haksızlık ettiğini düşünüyoruz. Üstelik, bu bölgedeki seçmenden hemen her seçimde Türkiye ortalamasının çok üstünde bir oy aldığı halde.

Projesi hazır olan ve bölgeye ulaşımda kıvrım kıvrım geçilen etabı güvenli biçimde aşmayı  sağlayacak tünellerin ekonomik tablo bahane edilerek ihale edilmemesi üzücüydü.  Türkiye’nin, çok önemsenen Karadeniz bölgesi başta olmak üzere dört bir yanını delik deşik tünellerle geçen hükümetin, Bursa’nın Dağ ilçelerine güvenli ulaşım sağlayacak tüneller için kaynak sorununu bahane etmesi kabul edilebilir bir durum değildir.

Üstelik, bu proje, ülke ekonomisine lokomotiflik yapan Bursa gibi gelişmiş bir ilin 4 ilçesini birden ilgilendiriyor.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X