Türkiye’nin yıllar önce, Devrim ile, başladığı gün biten yerli otomobil yolculuğu bugün bambaşka bir rotaya giriyor.
Türkiye artık tüm fikri ve sınai mülkiyeti kendine ait bir otomobil markasıyla dünya pazarına girmeye hazır.
Örtüsü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından bugün Gebze’de kaldırılacak milli otomobilin yeni modelini herkes merakla bekliyordu.
Kısa adı TOGG olan, Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun haftabaşından bu yana ipuçlarını paylaştığı görseller sosyal medyada bir hayli yankı buldu.
Dünkü son görsellerde bir çok detay netleşti.
Beğendik, gurur duyduk.
SUV modelinin içten görüntüsünü içeren bir başka paylaşımda ise heyecan daha da doruğa çıktı.
Üstelik akşam saatlerinde de paylaşım mesajı verildi.
Türk tarihinin dönüm noktalarından İstanbul’un fethi 1453 ve Cumhuriyet’in kuruluş yılı olan 1923’e atıf yapılarak paylaşım saatleri belirlenmiş.
Destekleyenler çok gibi görünse de küçümseyen, hafife alanlar da yok değil.
Güçlü ve dünyada oyun kurucu olduğunu iddia eden bir ülkenin bugüne dek kendisine ait bir otomobil markasının olmayışı düşündürücüydü.
O eksik inşallah önüne başka engeller konmazsa bu kez giderilecek görünüyor.
Babayiğitlerin yürüyen ilk prototipini kamuoyu ile paylaşacağı yerli otomobil projesi umarız hedeflendiği gibi hayata geçer.
Türkiye’nin böylesi hamlelerinden rahatsız olanların önüne türlü engeller çıkaracakları da gözardı edilmemeli.
Oluşturulan girişim grubunu kısa sürede ortaya çıkardığı prototip de Türk halkının beğenisini kazanacağı anlaşılıyor.
Galiba bu kez başarılacak.
Devrim ile tanıtıldığı gün son bulan yerli otomobil hedefimize bu kez ulaşacak gibiyiz.
Umutluyuz.
İstiyoruz.
Heyecanla, dört gözle bekliyoruz.
Çünkü toplumdan milli otomobile yaklaşım olumlu görünüyor.
Can sıkan, moral bozanlar var tabi ki.
Onlara inat bu defa ülkemiz milli otomobiline kavuşmalı.
Sıfır emisyon, doğuştan elektrikli araçla artık petrole bağımlılığımız da azalacaktır.
Bu aynı zamanda petrole dayalı döviz kaybını da önleyecektir.
Türkiye’nin milli otomobil hamlesiyle bu alanda dünyayı yakaladığını söyleyebiliriz.
İki yıl sonra piyasaya çıkacak araçların ülkemizin bir çok kurum ve kuruluşunca da şimdiden desteklenip, sipariş verileceği anlaşılıyor.
Bu yönde açıklama yapan taksici esnafından, diğer bir çok meslek grubunun da yerli otoyu tercih edeceklerini görüyoruz.
Fiyat uygunluğu ve bir de teşvik olursa yerli oto talebi karşılamakta zorlanacaktır.
Evet, bugün Türkiye için gerçekten önemli bir gün. Milli otomobilin tanıtımı ile birlikte belki de bir çok müjde daha verilecektir.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’nın davetiyle elini taşın altına sokan 5 büyük firmamızın sahiplerini ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ni kutluyoruz.
TOGG çatısı altında birleşen dev firmalarımız, ‘yapamazlar’ denileni başardıkları için kendileri alkışı hak ediyorlar.
Diliyoruz bu heyecan, bu sevinç yarıda kalmaz.
Türkiye yabancı markaların üretim üssü olsa da bu sürede kendi işçisini, mühendisini yetiştirdi.
Yerli otomobil bu açıdan mühendis ve işçilerimiz için daha kolay gelecektir.
Hele, bu bir de Bursa’da üretilirse heyecanımız daha da katlanır.
Gebze mi Bursa mı?
Şimdilik bilmiyoruz.
Belki bugün o sorunun yanıtı da belli olacak.
Bursalı olarak milli otonun kentimizde üretilmesini istiyoruz.
Çünkü; bu kentin bu alandaki tecrübesi, altyapısı başka şehrimizde yok.
Süreci hızlandırma adına da doğru adresin Bursa olduğunda ısrarcıyız.
Bu kadar kısa sürede yürüyen ilk prototipi ortaya çıkaran girişimcilerimizin, aracın piyasaya çıkış tarihini de öne çekeceklerine olan inancımız tam.
Hayırlı olsun.