Dün bu sütunlardan Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, İstanbul Boğaziçi’ndeki 15 Temmuz Şehitleri Köprüsü kadar trafik yükü bulunan Acemler’i rahatlatma adına birtakım düzenlemeler yaptığından bahsetmiştik.
O yazımızda Stadyum, Ali Osman Sönmez Devlet Hastanesi ile Mudanya ve İzmir yönlerine bağlantıyı sağlayan köprülü kavşağın çelik kollarının montajının da ağır aksak gittiğini, hızlandırılması gerektiğine işaret etmiştik.
Hatta, yazımızda yüklenici firmanın Büyükşehir’den aldığı istihkak kadar harcama yaptığını aktarmıştık.
Aldığımız yeni bilgiler, akan trafiğin hiç kesilmediği bu noktada can güvenliği dikkate alınarak, kılı kırk yaran bir kavşak inşaatının sürdüğüne işaret ediyor.
Zira, açıklığı 80 metreyi bulan çelik kolların havaya kaldırılıp, montajı için dev vince ihtiyaç var.
Stadyum inşaatı sırasında yaşanan ve yoldan geçen bir taksicinin ölümüne neden olan vinç kazası da hatırlanarak, kavşak inşaatının bulunduğu alandaki rüzgârın, hava koşullarının bile hesaplandığı ifade ediliyor.
Metro ve karayolu trafiğinin tam ortasında bu işi güvenli yapabilmek için her şeyin iyi planlanması gerekiyor.
Gebze’den sökülüp 40 TIR ile Bursa’ya getirilmesi beklenen vincin kurulumunun da en az bir ay zaman alacağı konuşuluyor. Vincin önümüzdeki ay Bursa’ya taşınacağını da belirtelim.
Yüklenici Alsa firmasının bir kazaya sebebiyet vermemek için her şeyi planladığı, kavşağın yapımı için maddi bir sorun yaşamadığı, çeliklerin Amerika’dan temin edildiği, gecikmenin pandemi ve biraz da bu nedenle yaşandığı, kolların imalatının da Ankara ve İstanbul’da yapıldığı belirtiliyor.
Bursaray’ın yüksek voltajlı elektrik hattı ile akan İzmir -Mudanya trafiğinin tam ortasındaki kavşağın sıkıntısız, kazasız tamamlanabilmesinin öncelik olarak görüldüğü, gecikmenin biraz da bu nedenle yaşandığı bildiriliyor.
Konuştuğumuz yetkililer, en geç kasım ayında buradaki imalatların tamamlanıp araçlı geçişin başlayacağı şekilde çalışma planlandığını da kaydediyorlar.
Edindiğimiz bilgiler böyle.
Ancak buradaki kollar tamamlansa da hastanenin hizmete girmesiyle birlikte yeterli olmayacağı da biliniyor.
Acemler’in rahatlatılması için sadece burada değil, Bursa’nın tıkanan her noktasında yeni ana arterler açılması şart.
Balkanlar’a Osmangazi ilgisi
Önceki gün bu sütunlardan Balkanlar’a ilgisiz kalamayacağımızı belirtmiş, o coğrafyalarda Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin gerçekleştirdiği faaliyetlere değinmiştik. Hatta, ilçe belediyelerimizin de buralarda daha etkin olmalarından bahsetmiştik.
Osmangazi Belediyesi de Balkanlarla irtibatlı bir belediyemiz.
Başkan Mustafa Dündar’ın bu minvalde belediye organizasyonuyla önceki gün Bulgaristan’ın Filibe kentinde 200 çocuğu sünnet ettirdiğini görüyoruz.
O topraklar malumunuz terk etmek zorunda bırakıldığımız yerler. Burada kalan Müslüman Türk azınlığın örf adet ve geleneklerini sürdürebilmeleri için Türkiye’nin desteğine ihtiyaçları var. Buralarla ancak belediyelerimiz eliyle sıcak ilişkiler kurulabiliyor.
Osmangazi Belediyemiz sadece Bulgaristan’da değil, Bosna Hersek, Makedonya, Kosova ve Batı Trakya ile de irtibat halinde. Buradaki ecdat yadigarı eserlerin ayağa kaldırılmasında ve evladı fatihanın moralinin yüksek tutulmasına katkılar yapıyor.
Başkan Dündar’ın gelenekleri yaşatma adına gerçekleştirdiği sünnet, aşure ikramı ve ziyaretlerin oradaki soydaşlarımızı son derece mutlu ettiğini biliyoruz.
Devletin yapamadığını belediyelerimiz kardeşlik ilişkileriyle gerçekleştiriyor.
Kırsalın yol ağını Büyükşehir iyileştiriyor
6360 Sayılı Bütünşehir Yasası ile il sınırlarımızdaki ilçe merkezlerine bağlı kırsala mahallelerin ulaşım ağının sorumluluğu Büyükşehir Belediyesi’ne devredildi.
İl Özel İdarelerinin kapanmasıyla birlikte Büyükşehir statüsündeki illerde artık bu işi Büyükşehir belediyeleri yapıyor.
Bursa’nın 17 ilçede 700’den fazla kırsal mahallesi bulunuyor. Bunların yol ağının büyük bir bölümü asfaltla kaplı. Bir kısmında da sıcak asfalt var. Eksik etapları tamamlamak için bugünlerde Büyükşehir Belediyesi adeta soğuk asfalt atağına kalktı. İl genelindeki 8 bin kilometrelik ağının bakım onarım ve yenileme çalışmalarını Ulaşım Daire Başkanlığı üstlendi. Ulaşım Daire Başkanlığı’nın değişik ilçelerde son on günde 44 kilometre sathi kaplama yaptığını görüyoruz.
Hava sıcaklıkları düşmeden il genelinde sathi kaplama ağı daha da genişleyecek.
Kırsaldaki ulaşım konforunu artıran bu yatırımlar için Büyükşehir’in ciddi bir kaynak ayırdığını biliyoruz.