Bursa‘nın kent merkezine giren dört ana aksı var.
Bunlardan biri İstanbul diğeri İzmir, üçüncüsü Ankara ve dördüncüsü de Dağ ilçelerinden gelen yol.
Dört ana aksın üçü, büyük kentleri Bursa’ya bağladığı için haliyle, sıcak asfaltla kaplı.
Böyle de olması gerek.
Ancak, Orhaneli, Keles, Büyükorhan ve Harmancık‘tan, yani Dağ ilçelerinden gelen yol nedense yıllar yılı mıcır olarak bildiğimiz soğuk asfalt ile kaplı.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü geçtiğimiz yıl sıkıntılı Keles etabına yeniden soğuk asfalt dökmeye kalktığında bu yolu kullanan bölgede muhtarları adeta isyan etmişti.
Bir önceki yıl atılan soğuk asfaltın yüzeye yapışmaması nedeniyle çok sayıda aracın, fırlayan taşlar yüzünden camı kırılmış, bölge insanı büyük sıkıntı yaşamıştı.
Keza Orhaneli, Büyükorhan ve Harmancık‘a ayrılan Doğancı Barajı sonrası bölümde de soğuk asfalt var.
Sözde, Karayolları uzmanları, bölge kışın sıkıntılı olduğu için sıcak asfaltın bu etaplarda uygun olmadığını ileri sürüyorlar.
Bunun inandırıcı bir gerekçe olmadığını görmek için Uludağ yoluna bakmak gerek.
O halde, 2-3 metre kar yığını olan Uludağ yolunda niye sıcak asfalt var?
Oysa, sıcak asfalt sürüş kalitesini yükselten bir yol malzemesi.
Hem sürücünün hem yolcunun güvenliği hem de aracın dayanıklılığı açısından sıcak asfaltın kalitesi tartışılmaz.
Aşırı kar yağışından, eskiden Van’ın 6 ay yolu kapalı kalan Bahçesaray ilçesine bile sıcak asfalt dökülürken, nedense Bursa’nın Dağ ilçeleri yollarına sıcak asfalt teknik açıdan riskli görülüyor.
Ucundan tutulacak bir teknik gerekçe değil bize göre.
Mühendisliğin dillendirmemesi gereken uyduruk bir bahane.
Teknolojinin bunca geliştiği, yol yapım malzemelerinin onca çeşitlendiği bir dönemde Bursa’nın 4 ilçesini şehre bağlayan etabı halen soğuk (mıcır) asfalt ile kaplamak izaha muhtaç bir durum.
İyi hatırlıyoruz.
Geçen yaz dağ ilçelerinin yollarına yine soğuk asfalt hazırlığı yapıldığını gören muhtarlar telefona sarılıp ulaşmadıkları yer bırakmamışlardı.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü, AK Parti Bursa il, ilçe yönetimleri ve milletvekillerine kadar ulaşan muhtarlar, ‘Keles yoluna yine soğuk asfalt atılacaksa bunu engelleriz, gerekirse bölge insanını yollara dökeriz, yolları keseriz” resti çekmişlerdi.
Biz de o tepkiyi arayan muhtar dostlarımızın telefonlarından sonra köşemize taşımıştık.
Hatta, iktidar partisinin yöneticilerini ziyaret eden muhtarlar Karayolları’ndan sıcak asfalt taleplerini de yinelemişlerdi.
O rest işe yaradı.
Önceki gün Ahmet Emin Yılmaz ağabey köşesinden aktardı.
Keles yolunun tümüyle sıcak asfalt kaplanacağın yazdı.
Bu gerçekten sevindirici bir gelişme.
Yaz aylarında trafik yükünün çok arttığı Keles yolunun artık eski tip asfalt malzemesiyle kaplanması doğru olmazdı.
Kocayayla gibi turizm değerine sahip bu ilçemizin yoluna sıcak asfalt atılacak olmasına sevindik.
Devamı Orhaneli etabı için de gelmeli.
Bölge siyasetçileri Doğancı Barajı arasındaki viyadüğün ve 2 kilometrelik tünel ihalesinin bugün yapılacağını müjdelemişlerdi.
O müjde bir de yol zeminin sıcak asfaltla kaplanmasıyla bütünleşmeli.
Tünel yapıp içine ve dışına mıcır asfalt dökeceklerse, yazık olur bunca emeğe.
Bölge yollarının tümü çağdaş ulaşımlarda olmazsa olmaz sıcak asfaltla buluşturulmalı.
Sıcak asfaltın kışın sıkıntı olduğunu ileri süren mühendis ve yöneticiler de yola daha çok makine ve tuzlama ekipmanı koyarak buna çözüm bulabilirler.
Tıpkı, Türkiye’nin diğer bütün sıkıntılı etaplarında olduğu gibi.