Okulların tatil olması ve yıllık izinlerin kullanılmaya başlanmasıyla birlikte kentimizi ziyaret eden yerli turist sayısında da bir artış dikkat çekiyor.
Büyükşehir Belediyesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı müzelerdeki grup ziyaretçi sayısının giderek arttığını görüyoruz.
Haftasonu yolumuz Büyükşehir Belediyesi’ne ait Muradiye El Yazmaları Müzesi’ne düştü. İçerideki büyük bir grup vardı. Rehber, Sultan külliyeleri ve müze hakkında bilgilendirme yaparken, grubun Denizli’den geldiğini öğrendik. Haftasonları sık sık Anadolu’nun değişik kentlerinden grup turlarıyla kentimizin tarihi ve turistik yerlerini görmeye gelenlerin müzelerimizi de es geçmedikleri anlaşılıyor.
Gruplar halinde müzeye alınan ziyaretçilerin içeride bulunan el yazması Kur’an-ı Kerimleri, hat malzemeleri ve Dede Korkut eserinin sergilenen orijinal metnine yoğun ilgi gösterdiklerini de öğrendik.
Büyükşehir Belediyesi müzeleri arasında Sultan külliyeleriyle birlikte en fazla turist çeken mekânlardan olan Muradiye El Yazmaları Müzesi haftaiçi de yerli yabancı çok sayıda ziyaretçiyi ağırlıyor.
Büyükşehir Belediyesi Kent Tarihi ve Tanıtımı Daire Başkanlığı’na bağlı Müzeler Şube Müdürlüğü’nün şehrimizdeki diğer müzelerinde de yaz hareketliliği gözden kaçmıyor.
Özellikle Kent Müzesi, Zindankapı, Hacivat Karagöz Müzesi, Merinos Müzeler kompleksi her gün dolup taşıyor. Aynı şekilde, Birleşmiş Millerler UNESCO örgütünün Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Tophane’deki Osman ve Orhangazi türbeleri de kentimize gelen yerli yabancı konukların en fazla uğrak yaptıkları yerlerden. Tophane’deki sultan türbelerinin bakım ve kontrolü de Müzeler Şube Müdürlüğü’nce sağlanıyor.
Ücretsiz gezilebilen Büyükşehir Belediyesi müzeleri, pazartesi hariç haftanın diğer günleri ziyaretçi kabul ediyor.
Duran dönüşümlere okurlar sitem ediyor
Kentsel dönüşümün şehrimiz için ne kadar acil bir ihtiyaç olduğunu buradan sık sık yazıp çiziyoruz.
Bursa’da hükümet ve belediyeler arasında ne yazık ki, bu konuda bir uyum yok. Ne TOKİ ne belediyeler ufuktaki deprem gerçeğini göz ardı ederek şehrin dayanıksız yapı stokunu yenileme ve sağlamlaştırmaya dönük yeterince adım atmıyorlar.
Var olanların da 3.5 milyon nüfuslu koca bir metropol için yetersiz kaldığı ortada.
İsminin saklı kalmasını isteyen bir okurumuz, elektronik postamıza kentte durma noktasındaki dönüşüm projelerine ilişkin hem Büyükşehir Belediyesi’ne hem de 31 Mart’ta AK Parti adayına ‘seçim kaybettirdiklerini’ düşündüğü kesimlere dönük sitem dolu bir ileti göndermiş.
Okurumuz iletisinde şunları aktarmış;
“Merhabalar; yazınızı okudum ve sürekli Bursa’nın en büyük sorun olan kentsel dönüşüm projelerini dile getirdiğiniz için teşekkür ediyorum. Fakat, Bursa’nın tam 1.5 yılı çöpe atıldı. Koskoca Büyükşehir Belediyesi sürekli mazeret sunup, Yıldırım ilçe belediyesinin çeyreğini dahi yapamıyor. Osmangazi içler acısı halde. İlçe 60 yaşında binalarla dolu. Çivi bile çakmıyorlar. Şu anki tablo ile Alinur Aktaş kaybetti diye sevinenler bilsinler ki, Bursa kaybetti. Beşyol’da yarım kalan boş arazilere bile dönüşüm yapamayanlar koca Bursa’yı kandırdı.”
Okurumuz böyle düşünüyor.
Ancak, Bursa’da Büyükşehir Belediyesi’nin yapımını sürdürdüğü dönüşüm projeleri de yok değil. BURKENT’in devam eden ve yüklenici arayışı süren projelerini biliyoruz. Fakat, bunlar kent ölçeğiyle kıyaslandığında yeterli sayılamaz.
Şehrin merkezindeki yapı stokumuz, Allah korusun olası bir yıkıcı sarsıntıda karşımıza ağır ve acı bir tablo çıkarabilir.
Kent olarak dönüşümü öncelemekten başka çaremiz yok.
Bakan Uraloğlu Bursa’ya muhakkak o sözü vermeli
Bursa’nın en fazla uzayan ve maliyeti de bu nedenle en fazla artan ulaşım projelerinden biri olan Doğancı Tüneli nihayet bu hafta sonu hizmete açılıyor. Siyaset kulislerinde Bakan Uraloğlu’nun bu haftasonu Bursa’ya geleceği konuşuluyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun yoğunluğuna göre tören önümüzdeki haftaya da kalabilir. Bakanın programına göre netlik kazanacak 2 kilometrelik Doğancı Tüneli’nin açılışında, Bursa’nın 4 ilçesinin asıl en büyük beklentisi, Kapıkaya tünellerinin yapım ihalesinin müjdesinin verilmesi.
Bakan Uraloğlu’nun açılış töreninde, Orhaneli, Büyükorhan, Keles ve Harmancık ilçelerinin kent merkezinde ve buralarda oturan sakinlerine o müjdeyi vermesi gerektiğini düşünenlerdeniz.
Ziraa, bölge 8 yıldır bu tüneli beklemekten çok yoruldu. Dağ ilçelerinin yol sorununu büyük ölçüde çözecek bir proje olan Kapıkaya tünelleri hizmete girmeden bölgenin ulaşım sıkıntısı da kökten bitecek gibi görünmüyor.
Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nü de en fazla yoran tünel projelerinden olan Doğancı’da bakalım Bakan Uraloğlu Dağ ilçelerine o yapım ihalesi müjdesini verecek mi?
Biz de merak etmiyor değiliz. Ziraa, biz de o bölgenin bir insanıyız. Ve iki yakınımızı da bu yolda yitirdik.
Bakan Uraloğlu müjdeyi verir veya vermez, iktidar partisi 31 Mart’ta Büyükşehir Belediyesi’ni kaybettiği gibi, 2028’de de Bursa’yı tümüyle kaybetme riskini göze almalı.
Türkiye’nin her bölgesindeki yol, tünel, otoban, köprü, viyadük, hızlı tren, havalimanı vb. gibi ulaşım projelerine kaynak bulan hükümet, Bursa’daki Kapıkaya tünellerini artık ‘bütçe sıkıntılı, finans yok’ bahanesiyle ötelememeli. Gerekirse burası da dış finansla yapılmalı.
İkizdere’ye, Ovit’e, Cankurtaran’a, Yusufeli’ye bulunan kaynak Kapıkaya’ya da pekâla bulunabilir.

Flipboard