İhsan Aydın
İhsan Aydın
E-Posta: [email protected] YAZARIN TÜM YAZILARI

Okurdan ulaşımdaki sübvansiyona itiraz

Köşe Yazısını Dinle

Son bir kaç gündür Bursa’da kent içi toplu taşıma ücretlerinin kısa hatlarda 35, uzun hatlarda 44 liraya yükseltilmesini ve buna ilişkin gelişmeleri ele alıyoruz.

Okurlarımızdan da bu yönde öneriler geliyor. Op.Dr. Ersin Özgören, toplu taşımadan ücretsiz yararlananların belediyece sübvanse edilmesinin vatandaşa yüklenmesini doğru bulmadığını bildirmiş.

Elektronik postamıza ileti gönderen Özgören, belediye çalışanlarının toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandıklarını düşünerek bunun doğru olmadığını vurgulamış. Ancak, bildiğimiz kadarıyla belediye çalışanları toplu taşımadan ücretsiz yararlanmıyor. Sadece, belediyeler çalışılan mesai günleri kadar kendilerine toplu sözleşme gereği yol ücreti ödüyor.

Okurumuz Özgören, güvenlik güçlerinin kent içi toplu taşımadan ücretsiz yararlanmasını da doğru bulmadığını bildirmiş. Bunların, görece yüksek maaş aldıkları halde, toplu taşıma bedellerinin asgari ücretliye yüklenmesinin de adil olmadığını vurgulamış.

Özgören, “Öğretmen ve öğrenci indirimlerini vatandaşın sırtına yükleyip, sonra BURULAŞ her ay 400 milyon lira zarar ediyor bunu biz sübvanse ediyoruz demek ne kadar doğru? Bence bunu belediye değil, asgari ücretli sübvanse ediyor. Tüm 65 yaş üstü yurttaşlarda da bedava yolculuk yapıyor, bunu kim sübvanse ediyor” diye sormuş. 65 yaş üstü yolcuların toplu taşıma bedeli için Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın da belediyelere sembolik destek verdiğini hatırlıyoruz.

Okurumuz, ‘elit kesim’ olarak tanımladığı ücretsiz taşınan yolcuların buna ihtiyaçları olmadığını, yüksek maaşlar aldığını düşünüyor. Asgari ücretlinin, işine gidip gelirken ve hayatını devam ettirebilmesi için bu tür yol desteğine daha fazla ihtiyacı olduğuna inanıyor.

Okurumuz Özgören böyle düşünüyor. Kamu görevlileri için belki de hükümetin belediyelere yol ücreti ödemesi gündeme getirebilir.

 

Büyükşehir’de bürokratik değişim sıradan hale geldi

Belediye başkanlarının halka vaat ettikleri hizmetleri gerçekleştirebilmeleri için sınırlı süreli bir zamanları var. 5 yılda vaatlerin tamamını gerçekleştirmekle yükümlüler. Sadece metro vb. gibi büyük ölçekli ve zamana yayılacak projeler bu sürede bitirilemeyebilir.

Bütün bunları yaparken deneyimli ve liyakatlı bürokratlara da ihtiyaç duyuluyor.

31 Mart sonrası Bursa’da Büyükşehir Belediyesi’nde gerçekleşen bürokratik atamaların çok da isabetli olduğunu söyleyemeyiz.

 

Özellikle kurum dışından transfer edilen isimlerle BUSKİ yaz boz tahtasına döndü.

Büyükşehir Belediyesi’nin üst düzey bürokrat kadrolarında da gelenlerin tekrar görevden alındıklarını, alınanların da yine göreve iade edildiklerine rastlıyoruz.

Örneğin;

Adana’dan getirilen ve istenilen verim alınamayan Doç. Dr. Murat Kütüçkü’nün yerine Ulaşım Dairesi’ne, 31 Mart sonrası o koltuktan alınan deneyimli bürokrat şŞanlı tekrar atanmıştı.

Şanlı’yı ulaşımın başına geri getirmek için Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’e ricacı olan Bursalı muhtarlar dün kendisini ziyaret ederek başarı dilediler.

Muhtarlar kendilerini kırmayan Başkan Bozbey’e de teşekkür ettiler. Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı, Ulaşım Dairesi’ne geri dönen Şanlı’ya Bursalı muhtarlar adına çiçek verdi.

Diğer yandan; seçim sonrası mazbata töreninde, ‘amigoluk’ yaptığı için AK Parti’nin tepkisini çeken ve Türkiye’de gündeme oturan, devir teslimin ardından ise Büyükşehir Belediyesi’ne transfer edilen Mehmet Us da Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı’na getirilmişti. Bozbey, Mehmet Us’u da görevden aldı.

Yeni kurulan Veteriner Hizmetleri Daire Başkanlığı’na ise Özlem Kartal atandı. Veteriner Şube Müdürlüğü’ne de Hakan Alıcı’nın getirildiğini haber alıyoruz.

Büyükşehir’de Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı’na ise Marmara Belediyeler Birliği Çevre Yönetimi Koordinatörü Ahmet Cihat Kahraman’ın getirileceği konuşuluyor.

Halen bu görevi yürüten Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanı Ali Alper Makam aynı zamanda BUSKİ Genel Müdür Yardımcılığını da sürdürüyor.

 

Çalı Yolu 3. etap başka bahara mı kaldı?

Bu sütunlardan Bursa’nın her yöresindeki ulaşım sıkıntılarını gündeme getirmeye çalışıyoruz.  Şehrimiz ne yazık ki, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan, İstanbul ve Karadeniz bölgesinde kentler gibi istediği ve hak ettiği ulaşım yatırımlarını alamıyor.

Okurlarımızdan Mustafa Mut, da bu duruma tepkili.

O da gönderdiği iletiyle, Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’ne, Çalı Yolu’nun 3. Etabı’nın akıbetini şu satırlarla sormuş:

“Bursa devlet eliyle yapılan yatırımlar konusunda fakir ve başlatılan projelerde bitirilemiyor. Bunlardan biri de malûmunuz Çalı-Kayapa Yolu 3. Etap. Bu yol, direkt Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi olmasına ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü görevlendirilmesine rağmen, yerel seçimlerde belediyenin el değiştirmesi sonucunda çalışmalar durdu. Tıpkı Bursa’da tamamlanmayı bekleyen diğer yatırımlar gibi bu yolun da sık sık gündeme getirilmesi gerektiğini düşünüyoruz.”

Okurumuz haksız değil.

Bursa’da kent yönetimi el değiştirse de Karayolları o yolun kalan kısımlarını üstlenerek bitirmeli.

 

 

 

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X