İhsan Aydın
İhsan Aydın

Otopark Yönetmeliği’nde baş döndüren 7. erteleme

Gelişmiş kentler bu sorunu çoktan çözmüşler. Onların otopark diye bir derdi yok. Orada kurallar tıkır tıkır işliyor. Kimse de rahatsız değil.

Kanun ve yönetmelikler harfiyen uygulanıyor.

Bizde her daireye bir otopark zorunluluğu getiren Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çıkardığı yeni yönetmelik 2018 yılında hazırlandı.

Ama o günden bu yana 7. kez uygulama tarihi ertelendi.

Bu konuyu İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Mehmet Albayrak ile konuştuk.

Başkan Albayrak yürürlük tarihi yedinci defa ötelenen Otopark Yönetmeliği’nin durumunun inşaat sektörünü de yedi defadır strese soktuğunu düşünüyor.

Parklanma sorununun tüm şehirler ve kentimiz için çözülmesi gereken en önemli konuların başında geldiğine dikkat çeken Albayrak şöyle devam ediyor;

“Yaşanan ulaşım probleminin önemli bileşenlerinden birisi parklanma.Ancak sorunun çözümü için hazırlanan 22 Şubat 2018 tarihli otopark yönetmeliği yayınlandığından beri inşaat sektörünün paydaşları tarafından sürekli ötelenmesi talep edilen bir yönetmelik. Çünkü; uygulanmasında bir dizi sorunlar var.”

Eski parklanma durumuna göre hazırlanmış mevcut imar planlarında yeni otopark yönetmeliğini uygulamanın zorluğuna dikkat çeken Başkan Albayrak, özellikle bitişik nizam yapı adalarında konut diye otopark inşa etmek zorunda kaldıklarını vurguluyor.

 

Çözümün adresi kentsel dönüşüm bölgeleri mi?

Albayrak bir mimar arkadaşının bu durumu,

“Bu yönetmelik, mevcut arabalar üçte bir ebatta küçültülmüş hali ile üretilene kadar uygulanamayacak demektir” dediğini de hatırlatıyor.

Albayrak, yapılaşması yüzde 80-90 oranında tamamlanmış semtlerimizde otopark yönetmeliğini değiştirmek ve yeni kurallar koymanın sorunu çözmekten çok uzak.

olduğunu belirterek şunları vurguluyor;

“Buralarda sorunun çözümü otopark yönetmeliklerini değiştirmekten ziyade bütüncül anlayışla yapılması gereken kentsel dönüşüm planlamalarından geçmektedir.

Kentsel dönüşüm işte bu anlamda da çok önemli.”

Albayrak sözlerini şöyle tamamlıyor;

“Yeni planlanan ve yapılaşmaya açılacak olan bölgelerde ise otoparkla ilgili gerekli ve yeterli olacak seviyede kurallar koymak kentlerimizin ihtiyacıdır ve gereklidir. Yürürlük tarihi sürekli ötelenen otopark yönetmeliği buralarda geçerli olabilir. Buna hiçbir itiraz da gelmez. Ancak yapılaşması bitmiş kent merkezlerinde otopark sorununu çözmek için farklı yöntemler gerekiyor.”

Bu sorun daha çok konuşulur, yazılır, çizilir.

 

Sağlık tesisine hiç yakışmayan görüntü 

Önceki gün yolumuz Gaziakdemir Mahallesi‘ne düştü. Muhtar İsmet Ay‘ın kahvesini içerken beni bir ara aynı bina içindeki sağlık ocağına davet etti. Bölgenin ihtiyacını karşılayan sağlık ocağının yıllar evvel belediye tarafından yaptırıldığını, hatta açılış haberine de gittiğimizi hatırlıyoruz.

İçinde şifa dağıtılan sağlık ocağının zemin katındaki tuvaletler kullanılmıyor. Duvarlar, tavan kararmış, tel tel dökülüyor. Sebebi, üst kattaki tuvaletlerin sızdırma sorunu olması.

Muhtarlık ve doktorlar sorunu defaatle Osmangazi Belediyesi‘ne bildirmişler, gelen giden olmamış. Sadece genel bir onarım paketiyle yapılacağını söylemişler.

Teknoloji öyle gelişti ki, artık kaçağın, sızıntının nereden kaynaklandığını neredeyse koordinatlarıyla size bildiriyor.

Çok zor değil bu işler. Sadece sızıntı bölgesi delinerek arıza giderilebiliyor.

Şifa dağıtılan bir yerin tuvaletlerinin bu sebeple kullanılamaması düşündürücü.

Bahane üretmeden sorun çözülmeli.

Belediye yapmak istemiyorsa İl ve İlçe Sağlık müdürlükleri soruna çare bulmalı.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X