İhsan Aydın
İhsan Aydın

Tükder’den otopark ücretine iptal davası

Bursa’da Büyükşehir Belediyesi şirketi BURBAK tarafından kontrol altına alınan caddeüstü otoparklarına ilişkin tartışmalar sürüyor.

BURBAK geçtiğimiz günlerde bin 500 araç sürücüsünden toplamdaki 3 milyon TL’lik alacağının tahsilatı için icra sürecini başlattığını duyurmuştu.

Hatta, kent genelindeki bilboardlar aracılığıyla da, “Hukuki yaptırıma maruz kalmadan önce otopark borçlarınızı ödemeniz için SON ÇAĞRI” uyarısında bulunmuştu.

Bursa’da 30 anlaşmalı avukat aracılığıyla tahsilat işlemine girişen BURBAK’a tepki de gecikmedi.

Dün kısa adı Tükder olan Tüketicileri Koruma Derneği Genel Başkanı Necdet Filizoğlu ile konuştuk.

Filizoğlu, BURBAK’ın caddeüstü otoparklarından topladığı ücretin ‘yasal olmadığını’ ileri sürdü.

Bu doğrultuda da şirketin araç sahiplerinden ‘para alamayacağını’, ‘icraya veremeyeceğini’ dile getirdi.

Genel Başkan Filizoğlu, Türkiye’nin 14 bin üyesiyle ikinci büyük tüketici derneği olan Tükder olarak ücretlendirmenin iptali için geçtiğimiz hafta dava açtıklarını da söyledi.

Tükder’in Tüketici Konseyi’nin 4 üyesinden biri olduğunun altını çizen Filizoğlu, caddeüstülerindeki otoparklar için alınan ücretlerin yasal olmadığına ilişkin çeşitli kentlerde açılan davaların hep tüketici lehine sonuçlandığını, kendilerinin de bu yönde bir karar beklentisi içinde olduklarını aktardı.

Kendilerinin de Osmangazi Tüketici Hakem Heyeti’ne BURBAK tarafından alınan otopark ücretlerinin kaldırılması ve iptalini istediklerini hatırlatan Filizoğlu, derneğe başvuracak tüketicilere dava açılması konusunda da hukuki destek vereceklerini duyurdu.

Tükder Genel Başkanı’nın başka bir iddiası daha var.

Öneğin;

BURBAK’ın 3 bin 600 TL’nin altındaki alacakları için icra takibi başlatmasının da hukuki olmadığını iddia ediyor.

BURBAK’ın belki de ilk etapta alacak takibatı başlattığı dosyalardaki rakam bundan yüksek.

Çünkü, kentteki 600 bin araçtan en az 300 bini BURBAK’a borçlu durumda görünüyor.

Dava durumu böyle.

Peki, ‘çözüm nedir, ne önerirsiniz’ dediğimizde Filizoğlu’ndan şöyle bir yanıt aldık:

“Sokaktaki insanı rehabilite etmek, terbiye etmek belediyelerin işi değildir. Caddelerde zaten trafik yoğunluğu var. İlla bur sorunu çözmek istiyorlarsa katlıotopark ve toplu taşıma aracını, vagonları çoğaltsınlar.”

Türkiye’de bugün 21 milyon aracın trafiğe kayıtlı olduğunu, Bursa’da ise 3 kişiye bir araç düştüğünü anlatan Filizoğlu, bunun da Bursa’nın zengin bir kent olduğunu gösterdiğini ifade etti.

 

BURULAŞ’a da açmışlar

 

Tükder, Büyükşehir’in ulaşım şirketi BURULAŞ ile de mahkemelik.

Yine Genel Başkan Filizoğlu’nun verdiği bilgiye göre, 65 yaş üstü yolcuların toplu taşıma araçlarına ücretsiz olarak günlük 5 biniş ile sınırlandırılan kararının iptalini yargıya taşımışlar.

Bu amaçla Tüketici Mahkemesi’ne açılan dava henüz sonuçlanmamış.

BURULAŞ’a açılan dava bununla sınırlı değil.

Tükder Genel Başkanı, 65 yaş üstü yolcuların kart vize ücretinin de yasal olmadığını, bunun da iptalini ve alınan ücretlerin iadesini talep ettiklerini kaydetti.

Filizoğlu, İstanbul, Ankara ve İzmir de bu karta gerek kalmaksızın nüfus cüzdanı ile toplu taşıma araçlarına binilebildiğini anlattı.

Bir de hiç insani olmayan bir örnek verdi.

Bursa’da durakta 65 yaş üstü yolcu var ise, kimi otobüslerin durmadan geçtiklerini, bunun tespiti halinde otobüs sahiplerine, 245 liralık ‘satıştan kaçınma’ cezası verildiğini söyledi.

Bursalı yolcuların bu durumlarda kendilerine başvurmalarını ta istedi.

BURULAŞ’a başka bir dava daha var.

O da Bursa Deniz Otobüsleri’nde 65 yaş üstü yolcuya yapılan yüzde 4’lük indirim.

TÜKDER bunu en az yüzde 50 olması gerektiğini düşünüyor.

Filizoğlu, açılmış davaların Türkiye genelinde yüzde 80 Bursa’da ise yüzde 87 oranında tüketici lehine sonuçlandığını da sözlerine ekledi.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X