Bursa her zaman ilkleri başarmış bir kent. Bugünlerde başka bir ilki daha başarmanın mutluluğunu yaşıyor.
Büyükşehir Belediyesi’nin Bursalı firmaya ihale etitği 60 adet yeni vagon alım ihalesi sonuçlarını vermeye başladı.
Durmazlar’ın Siemens işbirliğiyle üettiği ilk yerli vagon Greencity test sürüşlerinin ardından önceki gün Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘nin gözetiminde raylarla buluştu.
Doğrusu, Bursa için gururlanacak bir durum.
Bu sayede dünyanın dev vagon üreticisi kentleri arasına girmiş oluyoruz.
Elbette bunun Bursa’ya ve ülkemize artıları olacak.
En baştan, ülkemizin milyonlarca liralık döviz kaybı önlenecek. İstihdam sayısı artacak.
Elde edilen gelirin vergisi de bu kente kalacak.
Daha da sevindirici olanı, kendi mühendisimiz, işçimiz, tedarikçimiz ve öz sermayemiz ile bu işin başarılmış olması.
Yerli malı yurdun malı deyişini hepimiz biliriz.
Çok önceden başarılabilecek bu işlerin gecikmeli de olsa bugün tamamlanması küçümsenecek bir şey değildir.
Ülkemizin her alanda yerli üretime dönüşü şart.
Bursa vagon ve tramvay ile bunu başarmış bir kent olarak tarihe geçti.
Üstelik, dünyanın sadece sayılı bir kaç ülkesi ve kenti arasına girildi.
Elbette bunda Büyükşehir Belediyesi‘nin mihmandarlığı çok önemli.
Bizzat Başkan Recep Altepe ve danışmanı Taha Aydın‘ın projedeki teşvik edici katkısını yakından biliyoruz.
Tabii ki, imalatçı kuruluş Durmazlar’ın risk alarak bu işe soyunması da takdire şayan bir girişimdir.
Vagon gibi bu ülkede yapılabilecek daha öyle çok şey var ki.
Siz yeter ki, samimi olarak bu işe kalkışın.
Bursa’da milli gurur sayılabilecek bir ray aracının üretiliyor olması her anlamda desteklenmelidir.
Siyasetçisinden devlet adamına, bürokratından sıradan vatandaşına kadar herkes bu başarının mimarlarını takdir etmelidir.
Raylarda kendi şehrimizde imal edilmiş bir vagonla yolculuk etmek herhalde başka bir duygu olmalı.
Bunun gururla ifade edilmesi, duyurulması, sevincin paylaşılması lazım.
Vagon alım ihalelerini geçmişte hep takip ettik.
Büyükşehir Belediyemiz bu işler için öylesine kaynak kullandı ki. Hepsi yıllarca süren borç ödemeleriyle alınabilmişti.
Üstelik dışarıdan alınan her vagona milyonlarca lira karşılığı döviz ödendi. Kredi ile alındığı için de bir o kadar da faiz ödemesi yapıldı.
Şimdi o paralar kendi ülkemizde, kendi şehrimizdeki firmaya ödeniyor.
Vagonu imal edebilen bir kent uçağı, tankı, topu, tüfeği, helikopteri de yapabilir.
Nitekim, küçük uçak imalatı konusunda da Bursa’nın aktif girişimleri var.
Devamı gelmeli.
Bu alanda yatırım yapacak sanaciyilerimiz, işadamlarımız cesaretlendirilmeli, onların önü açılmalı.
Siyaseten eleştirilecek, konuşulacak şeyler olabilir ama bunun bir milli dava olduğu gerçeği asla göz ardı edilmemeli.
Tarımsal şube kapandı
Büyükşehir Belediyesi’nin yönetim şemasında zaman zaman değişiklikler yapılabiliyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı gerek gördüğünde yeni şube müdürlükleri, daire başkanlıkları ihdas ediyor. Bunun için meclis kararı gerekiyor.
Büyükşehir’in kısa bir süre önce Kırsal Hizmetler Daire Başkanlığı‘na bağlı olarak açtığı Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü biriminin kapatıldığını öğrendik.
Eski Park Bahçeler Şube Müdürü Zeynep Toyranlı’nın başında bulunduğu Tarımsal Hizmetler Şube Müdürlüğü bu kararla lağvedilmiş oldu.
Gereçke sanırız, bu amaçla kurulmuş Tarım AŞ‘nin faaliyette oluşu.